*** SUURPERHEIDEN viikko 15 ***
Taas täällä pinoa aloittamassa, mutta kun viikko vaihtuu taas :)
Jospa porukat taas pääsiäisen jälkeen ehtivät paremmin koneelle. Vai onko mulla vain niin ankea elämä, että olen ainoa koneella notkuja? :)
Jokos marinoX pääsi matkaan?
Entä pipsa, vielä olet kasassa?
Lämpenevää ilmaa odotellen,
Misti rv 27+3
Kommentit (35)
Tosiaan ihana viikonloppu säiden puolesta takana. Eilen avattiin grillikausi ja että oli hyvää! Ulkona on muutenkin tullut oltua paljon ja nyt on naamakin ihan punainen, kun aurinko on jo ottanut. Ainoa negatiivinen puoli tässä on se, että ke-to paikkeilla pitäisi taas jo olla lämpötilojen jotain +2-+3 ja taivaalta voi kuulemma tulla melkein mitä vaan :(
Neppis kyseli neuvolaan menosta. Minä olin rv 9+2, mutta oikeesti viikkoja oli jo 10+4, kun olin ehtinyt ne yksityisellä ultrassa tarkistuttaa. Meillä vaan ei neuvola meinannut uskoa sitä yksityisen arviota, vaan meinasi laittaa np-ultran omien laskujensa mukaan. Joten kävin sitten vielä uudestaan siellä yksityisellä ja sitten jo neuvolakin muutti sen la:n koneelleen. Ei muuten, mutta olisi mennyt vähän pitkäksi se np-ultraan meno, jos ei viikot olisi olleet oikein.
Meiramiina totesi, että aika tuntuu kuluvan nopeasti. No, mustakin välillä tuntuu siltä ja sitten taas välillä en millään malttaisi odottaa. Ja tämän päivän lämpöinen keli kun antoi jo vähän esimakua kesän helteistä (jos niitä siis tulee), niin ihan alkoi loppumetrit jo hirvittää. Siis juuri sen kuumuuden takia. Normaalisti olen ihan täysin kesäihminen ja nautin lämmöstä, mutta ison mahan kanssa se ei ole aina niin kivaa.
Juups, mutta nyt pitää katsoa, ketkä tippuvat tanssii tähtien kanssa-ohjelmasta.
Misti ja masu 28+2
Heips!
Hah, minullakin on tullut välillä mieleen, että onkohan elämäni jotenkin liian ankeaa, kun on aikaa roikkua täällä useitakin kertoja päivässä..Kiva, että en ole yksin!
Meillä on vietetty pääsiäistä ihan kotosalla. Lapsetkin vielä toipilaita, ettei mitään muuta ole oikein viitsinytkään. Nyt kärsin itse kummallisesta poskisärystä. En oikein tiedä, johtuuko se esim. tulevista viisaudenhampaista vai jostain muusta. Alaspäin kun kumartuu niin vihlaisee tosi pahasti. Poski vähän kuumottaa ja välillä särkee vähän päätä. Näitä pöpöjähän on meidän perheessä viime viikkoina ollut ihan riittävästi; voiskohan olla jotain sellaistakin, poskiontelossa tai jotain? Ja maate mennessä särkee enemmän.
Isommat muksut alkoivat katsoa telkkarista Toy Storya. Taidanpa käyttää tilaisuuden hyväkseni ja kömpiä kuopuksen viereen päikkäreille (jos poski antaa siihen mahdollisuuden!)
Niin muuten; jokos tosiaan MarinoX on vauvautunut?
Suviruusu
Olen 30v äiti Helsingistä. Eilen tein plussan. Neljäs lapsi olisi tulossa. Ennestään 8v, 5v ja 8kk lapsukaiset. Hirveästi ruvennut pelottamaan mitä ensi talvesta kahden pienen kanssa tulee. Muuten aika sekava olotila vielä. Onneksi on hyvin aikaa tottua ajatukseen neljästä lapsukaisesta.
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Lops ja rv ???
Ihanaa, huomenna koittaa arki!! On ollu ihan peestä koko pääsiäinen nimittäin. Ollaan vellottu mahataudissa perjantaista lähtien,nyt alkaa jo elämä voittaa. Mikä lie kun ei tuohon 5v menijään eikä mieheen tullu koko tauti, oli vain naisten vaivana tässä perheessä. Voitte vaan kuvitella 5v pojan turhautumisen määrää kun suurin osa perheestä vaan makaa, ei ole kaveria ja itsellä olis virtaa vaikka toisille myydä. *huokaus*
Lops tervetuloa vaan, eiköhän tänne aina mahdu. Itsellä on melko samanlainen tilanne kuin sinulla, ikäeroa tulee 1v2kk, isommat on sillon 7v ja 5v. Omas jaksaminen kieltämättä mietityttää..
Mutta kaikkein eniten minua pelottaa tämä oireiden lähes kokonaan katoaminen. Omien päätelmien mukaan mulla pitäs nyt olla 7+2, rintojen arkuus on lähes kokonaan poissa, paha olo on mutten tiedä onko se tästä mahataudista edelleen. Hermoja raastavaa odottaa vielä keskiviikkoon sitä ultraa jossa selviää onko siellä edes joku ja kuinka pitkällä. Jostain syystä olin tänä aamuna ihan sata varma ettei sielä ketään ole, tuulenpesä ja haihattelua vaan koko juttu. Vaikka raskaus tuli hieman puun takaa niin ajatus siitä ettei se olisikaan totta tai menis kesken tuntuu hirmuisen pahalta. Miten sitä onkin niin hölmö ettei ole tullu kirjanneeks tälläsiä asioita jonnekin ylös aiemmilta kerroilta? (ihann kuin ei olis muutak tekemistä, hahhaah)
No, ei auta kuin kärvistellä, mitä lähemmäks ultra tulee, sen enemmän tuntu pelottavan.
Minjuska ja tammenterho 7+2
paluu arkeen odottaa. Meillä kolme neljästä lapsesta sai nuhan tuliaisena Helsingistä mummolta ja vaarilta. Toivotaan että menee pian ohi eikä nosta kuumetta tms.
Ei huomanneet mummo ja vaari vielä mahaa vaikka en sitä varsinaisesti piilotellut mutta en esitellytkään. Mies jo alkoi pelkäämään kuinka " vanhukset" voi suuttua/pettyä kun kuulevat asiasta myöhemmin kuin ennen, mutta itseppä tuo tahtoi että ei kerrota vaan odotetaan että huomaavat. Äidistäni olin ihan varma että olisi huomannut mutta eipä huomannut =).
Perjantaina on jo rakenneultra jonka jälkeen ajattelin asian paljastaa lapsille mutta toisaalta minä olen nyt innostunut katsomaan missä vaiheessa raskaus huomataan että voi olla etten kerrokkaan =). Pitää nyt katsoa kuinka tehdään. Tai sitten laitan asiasta informaatiota blogiini ja otan onnittelut sitä kautta vastaan. Ehkä teenkin niin...
Tänään tutkin tuota vauvanvaate- ja tarvike varastoa näin puolivälin saavutuksen kunniaksi. Onhan tuolla vaikka mitä eli tuskin mitään uutta tarvitaan. Jotain vaatteita aijon ostaa kesän alennusmyynnistä viimeistään. Olen tykännyt kietaisubodeja pukea ihan pikkuisille eli sellaisen hankin ehkä kokoa 60 tai jos löytyy kiva 56cm niin sitten sellainen. Bodyyn sopivat potkarit sairaalasta kotiintulo vaatteiksi loput löytynee äitiyspaketista jonka aijon ottaa myöskin tälle tulokkaalle.
Tänään ehkä autossa istuskelun sekä raskaiden vaatelaatikoiden nostelun takia on pitkin päivää supistellut aikalailla mutta eiköhän tuo taas rauhoitu kun päästään arkeen kiinni ja saa yöt viettää omassa tutussa sängyssä.
Nyt pakkaamaan viimeiset 70cm vaatteet takaisin laatikkoon. Purin kaikki laatikot ja tein paperille listan mitä laatikko sisältää niin ei aina tarvitse avata laatikoita tietääkseen sisällön. Kaikeen sitä pitää ryhtyä ja vielä levitellä vaatteet omalle sängylle että ei pääse nukkumaan ennenkun homma on tehty loppuun =).
nuttu rv tasan 20
Tänään la ja taas koko päivän tosi kipeitä suppareita 15 min. välein. Alkaa olla jo vitsit vähissä, sattuu niin sairaasti, mutta ei sitten useammin kuin sen 15 min välein. Sorry, on niin hermot kireellä, etten tämän enempäää viitsi teille valitella...
Tervetuloa uudet ja toivotaan mukavampaa loppuviikkoa kaikille! Aurinkoa ja lämpimämpää on luvattu säätiedotuksessa, joten eiköhän se viikko tästä vielä parane!
marinoX Rv 40
Ja arki alkanut..
Pitäisi itsekkin töihin lähteä, kunhan saa lapsoset kouluun..
Täälläpä ei ihmeempiä, terveenä ollaan pysytty..
Huomista rakenneultraa odottelen..
Kirjoittelen paremmalla ajalla..
Piiu
En tiedä mihin tämä aika on muka mennyt...
Nyt oli kuitenkin pakko laittaa teille yksi hauska juttu, minkä s-postiini äsken sain =) Tästä hymyä huuleen!
Äiti-testi
Kävelin ulkona yhdessä neljä vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän huomasi
jotain maassa ja nosti sen ylös, ja oli laittamassa sitä suorinta tietä myös suuhunsa - juuri niin kuin lapset aina tekevät! Otin välittömästi sen pois häneltä ja sanoin, ettei näin saa tehdä. " Äiti, miksi?" tyttäreni
kysyi. " Koska se on ollut maassa, etkä tiedä missä muuallakin, ja se on joka tapauksessa likainen ja siinä on varmasti matoja" vastasin hänelle. Tässä vaiheessa tyttäreni katsoi minua suurilla silmillään, jotka paistoivat valtavaa ihailua, ja hän kysyi " Äiti, mistä sinä tiedät kaikki
tällaiset asiat? Olet kyllä tosi viisas" . Mietin kiivaasti mitä tähän vastaisin, ja tulin seuraavaan tulokseen: " Kaikki äidit tietävät nämä asiat, se kuuluu Äiti-testiin. Äitien kuuluu tietää nämä asiat, tai jos ei tiedä, ei pääse äidiksi" . Kävelimme eteenpäin hiljaisuudessa, asia jäi selvästi mietityttämään tytärtäni. Muutaman minuutin pohdiskelun jälkeen hän sanoi " Ahaa, nyt ymmärrän! Jos et läpäisisi Äiti-testiä, joutuisit olemaan Isä!"
Vastasin hänelle hymyillen " Juuri niin, ymmärsit ihan oikein" !
Omaa napaa: kaikki lukuisista pienistä krempoista huolimatta hyvin. Supisteluja on ollut, mutta lääkäri totesi, ettei ne saa mitään aikaan, joten samaa rataa mennään. Kauhukuvana oli lepoon joutuminen, mutta onneksi ei niin käynyt. Vauva potkii jo kovasti ja pyörii eestaas. Ihan hirvittää onnistuuko olla sotkeutumatta napanuoraan...
Nyt jatkuu hommat... Mukavaa viikkoa kaikille uusille ja vanhoille! Onnea alkumetreillä oleville ja kalkkiviivoilla räpistelijöille!
-mxn &rv. 25 ja risat
pääsiäinen ohi ja sen myötä leppoisat aamulorvimiset.
Harmi, että Minjuskalla ainakin meni vapaat sairastaessa.
Meillekin rantautui kunnon räkätauti mutta alkaa olla miltei ohi, pienet ikivihreät lenkkarinnauhat roikkuu juniorin nesusta, ihmeen vähällä pääsimme tällä kertaa.
Nuttu: ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkäs pituinen äiti siellä on? Nimittäin oma masuni on ollut jo 20 vk niin suuri, että osa on kyselly joko vauva pian syntyy ;) . Minä olen juuri smurffirajan ylittänyt 160.5 cm pitkä.
).) Wilhelmin matka jatkuu liisteri ja tarratossurepun kanssa. Tais joutua öklösaarelle leiriytymään kun pahanolon tunne on koko ajan. Ehkäpä hänkin suree menetettyä siimahäntäänsä tai sitten toisaalta on tanssinut niin hurjat voitontanssit, että päässä pörrää vieläkin ;)
Nyt loppui äidin vapaa-aika koneella. Kaikki huutavat yhtäaikaa.. taas on mentävä.
Neppis ja wilhelmi 6+3
165cm lukee papereissa mutta en tiedä olenko siitä venynyt tai kutistunut. Ehkä tuon mahan huomaamattomuus johtuu siitä että viimeisen imetyksen aikana ja vähän sen jälkeenkin vielä painoni noin vuoden aikan putosi 10kg joten kaikki on tottuneet muistamaan minut vielä hieman tuhdimmassa kunnossa =). Odottaa innola pihan lenkkisaunaa joko asia paljastuu sielä. Viime viikolla pääsin luikkimaan sellaiseen väliin että saunassa ei ollut muita kuin minä.
nuttu rv20+
Hei! Saanen liittyä joukkoonne. Oon viiden lapsen äiti ja tein juuri positiivisen raskaustestin eli kuudetta tässä ootellaan.. Viikot nyt 4+1 eli ihan alus mennään mut olo on aivan mahtava. Kuopus on 10kk elikkä ihan mukava ikäero tulee kahdelle nuorimmalle.
Minni rv 4+1
Niin ne pyhät taas hurahtivat ja arki alkoi...
Tänne oli tullut uutta väkeä. Tervetuloa kaikille! Laittakaahan vähän esittelyjä niin tullaan tutuiksi.
Eipä tässä ihmeempiä kuulu. Kevät tekee varsin oikukkaasti tuloaan. Pihalla kulkiessa (tai anopin kanssa puhuessa) tulee sellainen olo, että jotain kevättöitä tehdä, mutta taitavat jäädä aika vähiin tänä(kin) vuonna. Periaatteessa tykkään pihahommista, mutta en sitten kumminkaan niin paljoa, että jaksaisin vähäiset vapaahetket pihassa möyriä tällä mahalla. Meidän piha on enempi vähempi keskeneräisen näköinen, kun remontin aikana kaikki käytännössä meni uusiksi. Edellisen asukkaan jäljiltä pihapiirissä oli myös kamalasti roskaa, jonka siistimisessä on mennyt paljon aikaa. Neljä vuotta tässä jo ollaan asusteltu ja nurmikkoa, grillipaikka ja leikkipaikka lapsille on saatu aikaan. Jotkut sitkeät vanhat kukat kasvavat entisillä paikoillaan ympäri pihaa ja muutama marjapuska on tullut istutettua. Pieni kasvimaa on ollut vaihtelevalla menestyksellä eri vuosina. Piha on iso ja ihana, mutta oikeasti hirveä työleiri, jos haluaisi sen pitää hienona. Suosimme siis mahdollisimman rentoa tyyliä... =)
Löytyykö meidän joukostamme innokkaita puutarhaihmisiä ja millaisia pihoja teillä on? Meillä siis on iso avara piha, jossa ei ole paljoa istutuksia, vaan iso sorakenttä ja nurmikkoa. Lapsille on keinuja, kiipeilyteline, hiekkalaatikko, kiikkulauta ja leikkimökkikin. Leikkipuistoja kun ei lähellä ole niin on koitettu panostaa tuohon lasten tarjontaan. Lisäksi tontillamme on vanhaa peltoa, jossa on marjapensaita ja sitten se minun ryytimaani. Enimmäkseen on ihan rikkaruohopeltoa kyllä. Ja tontti jatkuu (omana) metsänä joka puolella. Piha on siis monin tavoin unelmien täyttymys, mutta ei todellakaan mikään hyvin hoidettu puutarha. Ehkä sitten joskus...
Tulipa nyt pihajuttuja... Raskauden suhteen ei kummempia. Vauva tuntuu jakselevan ihan mukavasti, eikä omassakaan olossa valittamista. Äitiyspakkauksesta tuli päätös ja sitä nyt innolla odottelen. Muuta uutta ei tälle vauvalle varmaan ole tulossakaan. Vanhat varusteet ovat turhankin hyvin tallessa... Jotain sentään kudon ja vaippoja ompelen, että pääsee jotain tekemään vauvalle. Mieli tekisi kohta jo ruveta laittamaan tavaroita valmiiksi, mutta ei nyt vielä ole ajankohtaista. Milloin muuten olette laittaneet/aiotte laittaa vauvantavarat valmiiksi? Meillä hankinnat on tehty aina ajoissa, mutta pyykkäämiset ja viikkaamiset olen tehnyt muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa. Varmaan kuukausi ennen on kaikki aina ollut vauvaa vaille valmiina. Hyvin olisin jaksanut laittaa kaiken valmiiksi vasta edellisenä päivänä, mutta kun ei voinnistaan tiedä niin olen halunnut kaiken laittaa ajoissa. On sitten jotenkin levollinen olo, kun on saanut pesän vauvalle rakennettua...
Mutta annetaan muillekin suunvuoroa. Mukavaa keväistä viikkoa kaikille!
Meiramiina
Tein tänään plussatestin..
Lapsi on kuudes myös, hassu yhteensattuma oliko se nyt Minni1974
Vähän vielä mietityttää tämä mahdollisen lasketun ajankohta kun se menis joululle, minulla kaksi jouluvauvaa ennestään ;-)
Elikkäs minulla on viisi lasta, neljä edellisestä avioliitosta ja yksi yhteinen tytär nykyisestä, pikkukakkosta miehelleni ehdittiin toivoa kaksi kuukautta tästä jälkimmäisestä sitten tärppäsi;-)
Aika sitkeä simppa tässä on kyseessä, kun vähän laskelmoin, huonolla menestyksellä, että la tulisi keväälle, mutta kuten ajattelinkin niin minun tuurillani sitten näin, jos tietysti tyyppi pysyy matkassa mukana.
Muutimme viime jouluna kahden viikon remontin jälkeen nykyiseen taloomme, ja remontti jatkuu..jatkuu..Tarkoitus olisi kesän aikana uusia keittiö, keskikerroksen lattiat ja vaihtaa avotakka varaavaksi.. Joku kirjoittelikin pihahommista, meilläkin nyt ensimmäistä kevättä laitellaan tän koko luokan tiluksia, romua ja roskaa on viety tontilta valtavat määrät ja olenkin tänään laitellut pientä perennapenkkiä..Omena ja luumu tai kirsikkapuita, muutama marjapensas ja jotain tuolta löytyy, meille ei piha ollut ollenkaan tärkeä, kun ihastuimme talon neliöihin, mutta kyllä täytyy nyt sanoa, että kun katselee mitä maksaa puutarhan tai pihan laittaminen, niin on kyllä hyvä, että pohjaa on jo olemassa.
Meillä kaksi vanhinta poikaani asuvat isällään ja arkea meillä asuvat 7v tyttö, 6v poika ja ensi viikolla vuoden täyttävä tyttö ja joka toinen vkl plus lomat on kasassa kaikki viisi!
Menen vähän vielä sohvalle katselemaan telkkaa, ennenkuin nukkumatti noutaa ;-))
Täällä se ainokainen ultra on viikoilla 10-12 ja sitä ennen olen aina neuvolassa käynyt.(Siis kolmessa viimeisessä raskaudessa, ekasta asuttiin muualla) Aika ajoissa siis on tullut käytyä, yleensä noin viikolla 8. Kiirettä ei tällä kertaa sinne muuten olisi ollut, mutta tuon ultran takia sitten varailin aikaa. Ja niin kai se on tuon lasketun ajan kanssa, että on se kuukautisten mukainen kunnes toisin todistetaan. Täällä ainakin ultra on se , joka määrittää lopullisen la:n ja sen mukaan sitten eletään jatkossa. Eli äitiyslomat sun muut määräytyy sen ultran mukaisen päivän mukaan, vaikka se olisi vaan päivän erolla kuukautisista laskettuna. Jossain päin olen kuullut, että laskettua aikaa siirretään ultran perusteella vaan, jos heittoa on viikko tai yli...
M