Pihassa useita punaviinimarjapensaita, Mitä ihmettä tekisin niistä ja kuinka säilöisin niitä?
Punaviinimarja ei ole suosikkini pensaasta syötynä.
Kommentit (43)
Miksi haluat säilöä punaviinimarjapensaita?
Minä tekisin mehua. Punaviinimarjamehusta tulee paras kiisseli, kirpeä ja raikas.
Mehua. Hilloa. Ehkä hilloon muiden punaisten marjojen kanssa. Pakastettuina säilyvät myös hyvin.
Pensaita ei voi ainakaan pakastaa.
Haluan toki säilöä punaherukoita eli punaviinimarjoja.
ap
Mehua! On tosi hyvää ja siitä voi tehdä vispupuuroa koko talven.
RAKASTAN PUNAVIINIMARJOJA. Paras kotimainen marja.
Mehua, muovipulloon ja pakastimeen.
Niitä voi pakastaa sellaisenaan tai tehdä mehua. Voihan niistä tehdä myös viiniä
Mutta miksi tekisit mitään, jos et tykkää. Itse annan lintujen syödä puskan tyhjäksi
Mehua mehumaijalla tai viinihapolla, viinimarjahyytelöä, keitä hilloa vadelmien kanssa, tai mustikan. Jos marjoja on liikaa tarjoa sukulaisille ja ystäville. Eikä haittaa jos jää pensaaseen, linnut syö.
Vierailija kirjoitti:
Mehua. Hilloa. Ehkä hilloon muiden punaisten marjojen kanssa. Pakastettuina säilyvät myös hyvin.
Hillon lisäksi voi tehdä myös hyytelöä. Punaiset viinimarjat hyviä myös Mamman marjapiirakassa, jossa kermaviilitäyte.
pakkaseen vaan. älyttömän hyviä hellejakson syötäviä pakasteesta suoraan. Samoin sulatettuna pitävät aika hyvin muotonsa, antavat kivaa kirpakkaa makua puuroon ja erilaisiin jälkiruokiin. pakastetuista voi tehdä mehuakin (ei siis tarvi mhustaa niitä heti pensaasta keräämisen jälkeen välttämättä). Suosikkimarjani. ennen suosikkimarjani oli mansikka, mutta nämä nykyiset eivä ole enää makeita ja hinnatkin alkaa hirvittää sen verran, että viljelen mansikkaa vain omalla pihalla sen verran, että saadaan kesällä suut makeiksi.
Pakkaseni on melko pieni. Miten te säilötte mehut ja hillot?
Ei kannata ottaa stressiä. Jos pensaita on useita niin niistä voi tulla ihan liikaa marjoja. Ei sitä puuroakaan syö tai mehua latki määräänsä enempää. Poimit marjat yhdestä tai kahdesta pensaasta ja jätä loput linnuille. Niin minäkin teen.
Toki voit ilmoittaa tutuille ja kyläläisille että tulevat poimimaan itselleen. Täällä päin ketään ei kiinnosta, mutta ehkä teillä on toinen meininki.
Pakasta ja lisää viiliin, puuroon, leivonnaisiin, mihin vaan
Minä teen yleensä vispipuuroa ja mehua.