Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä diagnoosisi minulle? Kertokaa miksi olen edelleen näin väsynyt.

Vierailija
06.09.2025 |

Olen kolmekymppinen. Vaikeita masennuskausia takana. Ekaa kertaa masennuksien jälkeen oikeasti elämä alkanut tuntumaan tärkeältä ja elämisen arvoiselta.

Kuitenkin päiväni menevät näin:

Aamulla treeni, sitten suihku, syön, väsyttää ja taas lepään, käyn lenkillä, kaupassa, teen ruokaa ja syön. Sitten ehkä siivoan ja katson jotain ohjelmaa jos kiinnostaa. Jo klo 19-20 olen taas sängyssä. Nukahdan ja nukun jopa 10 tuntia mahdollisesti. Aamulla väsyttää mutta silti toimin.

En koe enää itseäni varsinaisesti masentuneeksi. Olen silti väsynyt. Kaiken olen jättänyt elämästäni mitkä eivät tue hyvinvointia eli päihteet, kuormittavat suhteet, sokerin. Teen paljon sisäistä työtä ja se vienyt eteenpäin paljonkin. 

Mietin, että jossain kohtaa palaan työelämään. Tuntuu etten ole vielä valmis. Pelkään, että kun olen vihdoin alkanut olemaan jotenkin kunnossa niin että jos menen liian aikaisin.. Ajatuksena tosi ahdistava. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toipumassa masennuksesta ja se on hienoa! Et kuitenkaan ole vielä ihan kunnossa ja siksi väsyttää. Kaikki tuo sisäinen työ vie voimia. Saatat myös olla fyysisesti huonossa kunnossa eli ala pikku hiljaa lisätä liikuntaa. Ja käy labroissa testaamassa että kaikki on kunnossa

Vierailija
22/25 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä menet joka päivä nukkumaan samaan aikaan, niin ei ole mikään ihme jos silloin nukuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... uniapnea tms yölliset hengityskatkokset ja ongelmat, anemia, asunnon tai talon ilmaongelmat, samat työpaikalla

Vierailija
24/25 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teet joka päivä aamulla treenin ja menet myöhemmin vielä lenkille?

Ja valitat väsymyksestä!

Mä olin joskus alle kolmekymppisenä samanlainen siinä että kävin aerobicissa, osa-aikatöissä, opiskelin ja valitin väsymyksestä. Että pitäis niinku jaksaa vielä enemmän.

Nyt olen 48 ja vain kadehdin sitä että sinä jaksat treenata ja käydä lenkillä joka päivä. Mikä ihmeen väsymys???

En tietenkään ole aiemmin jaksanut. Kaikki on alkanut asia kerrallaan. 

Pahimmillaan makasin viikosta toiseen sängyssä enkä kyennyt mihinkään. Nyt olen jo paljon edennyt siitä. 

Joudun lepäämään kyllä ihan vaakatasossa joka välissä kun olen jonkin asian suorittanut.

Yritän kaikkeni mutta ei tämäkään vielä riitä. Pitäisi tehdä paljon enemmän mutta pelottaa ihan helkkaristi että se pimeys nielaisee. En enää koskaan halua takaisin siihen mistä on nyt noussut. - ap

Vierailija
25/25 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treenaat kaksi kertaa päivässä jatkuvasti, niin olet varmaankin ihan sen takia väsynyt. Treenaa 3-5 kertaa viikossa, 1 kerta per päivä. Pidä 2-4 lepopäivää treenistä, niin jaksat enemmän. Tämä liikunnan määrä jo yksinäänkin riittää väsymykseen, mutta yhdistettynä siihen, että olet vasta toipumassa masennuksesta, niin ei ihme, että väsyttää.

Oletko saanut terapiaa, jossa niitä masennuksen syitä olisi käsitelty, vai oletko saanut vain lääkepurkin, saikkua ja käsketty liikkumaan? Noilla keinoilla masennus nimittäin hoituu vain, jos aika hoitaa taustalla olleen ongelman, esimerkiksi saa lepoa ja taukoa kuormittavasta työstä, ongelmia aiheuttaneet ihmiset etääntyvät tai jopa kuolevat, työpaikalla tai opiskeluissa tulee henkilövaihdoksia tms.

Toissijaisesti käy labroissa. Syötkö esimerkiksi yksipuolisesti (yksipuolisesti voi syödä monella tapaa, myös kun kuvittelee sen olevan terveellistä, esim. vegaanisesti tai vaihtoehtoisesti tankkaa liikaa proteiinia ja lihaa ja jättää hiilihydraatit ja ylipäätään kasvikset liian vähälle, tai jos täysin karttelee rasvaa)?