Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä erikoista teillä on tarjota joulupöydässä? esim joku tietty kala??

Vierailija
06.09.2025 |

Pitäis jotain uutta keksiä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka miettii jouluruokia jo syyskuun alussa?

No onhan tässä hiljalleen alettava valmistautua. Olut, varsinkin pohjahiivaolut, on syytä jo panna pian. Sian teurastuskin lähenee ja kinkku on laitettava suolaan. Liköörit maustuvat kuukausia. Raakana syötävä järvikalakin kannattaa pitää pitkään pakkasessa. 

Vierailija
22/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyyttärijoulu siskollani, minä  vien munavoi karjalanpiirakat, viime jouluna en päässyt liukkauden takia kauppaan kun vasta jouluaattona kun poika tuli autolla niin hainkin pari pitsaa ja savukalalohen. Lahjaksi fazerina suklaarasiat kaikille. Aion tehdä saman ensi jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruoaksi on lihapasteijoita lihaliemessä. Tätä on jotkut ihmetelleet. Meillä on aina ollut - mulle ei ole joulua ilman pasteijoita liemessä, eikä niitä voi syödä kuin jouluna. 

Vierailija
24/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma maksalaatikko, joka lapsuudesta asti kuulunut joulupöytään , on vähän outo

Vierailija
25/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalaa pitää olla, muuten joulu ei tunnu joululta.

Vierailija
26/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graavilohi, smethana, mäti jne

smethana :D

Vierailija
27/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nyyttärijoulu siskollani, minä  vien munavoi karjalanpiirakat, viime jouluna en päässyt liukkauden takia kauppaan kun vasta jouluaattona kun poika tuli autolla niin hainkin pari pitsaa ja savukalalohen. Lahjaksi fazerina suklaarasiat kaikille. Aion tehdä saman ensi jouluna.

munavoi karjalanpiirakat? 

savukalalohi?

:D

Vierailija
28/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jouluruokien kuuluu olla pääasiassa juuri niitä perinteisiä. Lisäksi on yksi uusi ruoka, jota vaihtelen parin vuoden välein. Lehdet esittelee näitä uusia vaihtoehtoja lähempänä joulua. Bataattilaatikko on tullut jäädäkseen. 

Vierailija
29/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltilihapiirakka

Vierailija
30/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ruotsissa asumisen ajoilta jäänyt ruotsalaisten jouluruuat omaan joulupöytään: janssonin kiusaus ja lihapullat. Lisäksi lapsuuden kodin perinteenä on karjalanpiirakat, munavoi ja siihen päälle kinkkua tai graavilohta.

Vierailija
31/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutte joulusta kun ei ole edes joulukuu saati talvi ylipäätään? Välissä on halloween/kekri, jos vaikka se edes saataisiin ensin alta poies.

Vierailija
32/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina uudet astiat ja ruokailuvälineet. Joskus yllätän vieraat ruoalla, joka on jäänyt raa'aksi. Kaikki yllättyvät.

33/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joskus ollut joulupöydässä vihreistä pavuista tehtyä laatikkoa / paistosta. Se on perinteinen amerikkalainen lisukeruoka, reseptejä löytää kun googlaa green bean casserole.

Graavilohen, -siian ja sillien lisäksi on yleensä silakkarullia, joka toki on perinteinen, mutta ilmeisesti ei kovin yleinen enää.

Itse tehty maksapatee lienee myös melko harvinaista joulupöydässä.

Vierailija
34/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silliä turkissa on nykyisin aina joulupöydässä ja noussut suureen suosioon meillä. :)

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/43322/SILLI%C3%84%20TURKISSA/

Tätä haluaisin päästä maistamaan. 

Silakkarullat voisin napata tämän vuoden joulupöytään. Kiitos kirjoittajalle ideasta.

-ei ap

Vierailija
35/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapeti? 🥰

Vierailija
36/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kukaan ei oikein välitä perinteisistä jouluruoista, joten oma perinteemme on kattaa pöytään japanilainen nantaimori-pöytä.

Vierailija
37/41 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein viime jouluna tegilalla ja sitruunan mehulla graavattua lohta,ennen tarjoilua päälle raastettua sitruunankuorta ja pilkottua kaprista, voi kuulostaa oudolta mutta hyvin toimii joululimpun kanssa. 

Vierailija
38/41 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nattoa. Tosin ainut joka sitä syö on minä. Mies ja meidän pieni lapsi on kerran maistaneet, mies melkein oksensi ja lapsi huusi kovaan ääneen "yiiiiii pahhaaaaa" :'D .

Vierailija
39/41 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikanvuodelta meidän joulupöytään on jäänyt majoneesimunat.

Vierailija
40/41 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen perheen erikoisuutena "kinkku" on reilun kilon pala possun filettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi