Nykykoulu menee heikoimpien oppilaiden tahdissa ja keskittyy tukemaan heitä
Eikä kukaan sitten opi, kun ne heikoimmatkaan eivät kuitenkaan saa riittävästi apuja. Koko suomalainen yhteiskunta sakkaa samasta syystä. Kun paapotaan reppanoita eikä tueta menestyviä.
Kommentit (14)
Mun mielestä taas kaikessa mennään keskiverron mukaan, jonka seurauksena fiksut lapset turhautuu ja hitaammin oppivat jäävät jälkeen.
Ja se on jännää, miten kaikkien kirjoittajien lapset täällä ovat niitä älykkäimpiä, vaikka vanhempi hädin tuskin yhdyssanoja osaa.
Ei mene. Edes tuikitavalliseen lukihäiriöön ei saa apua. Sitä ei edes tutkita onko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Edes tuikitavalliseen lukihäiriöön ei saa apua. Sitä ei edes tutkita onko sitä.
Nämä seulotaan jo siellä päiväkodissa ja eihän lukihäiriö mihinkään parane.
Vierailija kirjoitti:
Ja se on jännää, miten kaikkien kirjoittajien lapset täällä ovat niitä älykkäimpiä, vaikka vanhempi hädin tuskin yhdyssanoja osaa.
Miten somalin vanhemmat voisivat kirjoittaa tänne?
Tämä!
Ekaluokan vanhempien illassa kerrottiin, kuinka kunnan teema kouluun oli jotakuinkin, että autetaan jokainen lapsi omalle parhaalle tasolleen.
Hieno ajatus, paitsi että tämä tarkoittaa vain oppimisvaikeuksista kärsivien tukemista. Ei mitään ylöspäin eriyttämistä. Jos lapsella ois yhtään lahjoja, häntä ei tarvitse auttaa omalle parhaalle tasolleen.
Matematiikassa pyydettiin ylöspäin eriyttämistä, saatiin kotiin monistepumaska lisätehtäviä. Lapsi tylsistyy matikan tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Edes tuikitavalliseen lukihäiriöön ei saa apua. Sitä ei edes tutkita onko sitä.
Nämä seulotaan jo siellä päiväkodissa ja eihän lukihäiriö mihinkään parane.
Ei seulota päiväkodissa. Omassa suvussani on lukihäiriötä ja kun lapsellani on ollut vaikeuksia lukemisessa, ehdotin että tämä tutkittaisiin. Täällä Turussa tutkitaan kuulemma vasta yläkoulussa. Siinä vaiheessa lapsi on jo tippunut kärryiltä. Jouduin hakemaan diagnoosin yksityiseltä ja nyt koulu toki joutuu sen huomioimaan. Eikä kyse ole siitä paraneeko se vai ei, vaan siitä että nämäkin lapset oppii kun lukihäiriö huimioidaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on jännää, miten kaikkien kirjoittajien lapset täällä ovat niitä älykkäimpiä, vaikka vanhempi hädin tuskin yhdyssanoja osaa.
Miten somalin vanhemmat voisivat kirjoittaa tänne?
Nykysomalit alkavat olla hyvin koulutettuja. Monella on akateemisiakin opintoja. Voisit tulla sieltä 90 -luvulta jo pois. Siitä on jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ekaluokan vanhempien illassa kerrottiin, kuinka kunnan teema kouluun oli jotakuinkin, että autetaan jokainen lapsi omalle parhaalle tasolleen.
Hieno ajatus, paitsi että tämä tarkoittaa vain oppimisvaikeuksista kärsivien tukemista. Ei mitään ylöspäin eriyttämistä. Jos lapsella ois yhtään lahjoja, häntä ei tarvitse auttaa omalle parhaalle tasolleen.
Matematiikassa pyydettiin ylöspäin eriyttämistä, saatiin kotiin monistepumaska lisätehtäviä. Lapsi tylsistyy matikan tunneilla.
Lapsesi saa kyllä niitä monisteita myös tunnilla. Millaista viihdettä hänelle siis pitäisi järjestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ekaluokan vanhempien illassa kerrottiin, kuinka kunnan teema kouluun oli jotakuinkin, että autetaan jokainen lapsi omalle parhaalle tasolleen.
Hieno ajatus, paitsi että tämä tarkoittaa vain oppimisvaikeuksista kärsivien tukemista. Ei mitään ylöspäin eriyttämistä. Jos lapsella ois yhtään lahjoja, häntä ei tarvitse auttaa omalle parhaalle tasolleen.
Matematiikassa pyydettiin ylöspäin eriyttämistä, saatiin kotiin monistepumaska lisätehtäviä. Lapsi tylsistyy matikan tunneilla.
Lapsesi saa kyllä niitä monisteita myös tunnilla. Millaista viihdettä hänelle siis pitäisi järjestää?
Olet väärässä. Siellä luokassa tehdään samoja hajotelmia kuin muu luokka. Se monistepumaska tuli kotiin lisätehtäviksi.
Toivomamme viihde olisi, että voisi tehdä vaikka välillä hajotelmien (plus ja miinislaskujen sijaan kakkosluokan tehtäviä, kerto ja jakolaskuja.
No näinhän se on aina mennyt. Älykkäät turhautuu ja potentiaali jää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Edes tuikitavalliseen lukihäiriöön ei saa apua. Sitä ei edes tutkita onko sitä.
Nämä seulotaan jo siellä päiväkodissa ja eihän lukihäiriö mihinkään parane.
Ei tosiaan seulota. Vain vaikea lukihäiriö huomataan. Omilla lapsilla todettiin lukiossa ja lukihäiriö "merkinnän" saivat juuri ennen kirjoituksia. Numerot erittäin hyviä mutta lukunopeus on hidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ekaluokan vanhempien illassa kerrottiin, kuinka kunnan teema kouluun oli jotakuinkin, että autetaan jokainen lapsi omalle parhaalle tasolleen.
Hieno ajatus, paitsi että tämä tarkoittaa vain oppimisvaikeuksista kärsivien tukemista. Ei mitään ylöspäin eriyttämistä. Jos lapsella ois yhtään lahjoja, häntä ei tarvitse auttaa omalle parhaalle tasolleen.
Matematiikassa pyydettiin ylöspäin eriyttämistä, saatiin kotiin monistepumaska lisätehtäviä. Lapsi tylsistyy matikan tunneilla.
Lapsesi saa kyllä niitä monisteita myös tunnilla. Millaista viihdettä hänelle siis pitäisi järjestää?
Olet väärässä. Siellä luokassa tehdään samoja hajotelmia kuin muu luokka. Se monistepumaska tuli kotiin lisätehtäviksi.Toivomamme viihde olisi, että voisi tehdä vai
Ostatte oman seuraavan luokan kirjan, niin eiköhän saa tehdä, kunhan tekee ensin tunnin varsinaiset tehtävät. Voitte aloittaa myös jonkin luma-harrastuksen ja myöhemmin hakea painotetulle luokalle. Ryhmämuotoinen opetus ei voi olla yksilöllistä.
Juurikin näin. Kaikki menee hitaimman ja laiskimman ja tyhmimmän ja kielitaidottomimman mukaan.
Luojan kiitos nuorinkin lapsi on jo abi!