Jauhelihapakettiin tarvitaan sen lehmän kuva ja elämän tarina, josta liha on jauhettu
Jos jauheliha paketin ostaja saisi kaupassa lukea paketissa olevan lehmän elämäkerran, joka on kirjoitettu lyhyesti muutamalla sanalla ja katsella kuvia murhatun lehmän elämästä, hän voisi ymmärtää tekevänsä väärin, ostaessaan jauhelihaa.
Kommentit (239)
Hyvä idea. Olisi hyvä ihmisten tottua ajatukseen että syövät oikeaa lihaa.
Loppuiko tupakointi niihin šokkikuviin? Niinpä. Ei tainnut olla vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Se liha on jauheen lihaa ei lehmän
Minä olen soijansyöjä ja suosittelisin muitakin syömään soijaa.
Mä olen syönyt lehmiä, joiden elämästä tiedän kaiken. Joita olen ruokkinut, rapsutellut ja halaillut. Ja tämä on itselleni se ainoa vaihtoehto. Tai no olen hyväksynyt pari Reko-tilaa, joista tiedän, että eläimet elävät hyvää elämää.
Kaupassa ei aina voi tietää tuleeko edes luomuliha hyvältä tilalta, vai jostain, jossa säännöksiä noudatetaan juuri ja juuri, isäntä on väsynyt ja elämä on kaikilla kurjaa.
Luulenpa, etteivät tupakoitsijat askien kuvia tutki, vaan avaavat askin ja ottavat taskusta savukkeen sokkona.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, etteivät tupakoitsijat askien kuvia tutki, vaan avaavat askin ja ottavat taskusta savukkeen sokkona.
olen aina ihmetellyt sitä pyllynreijän kuvaa askissa. Miksi noin hävyttömiä kuvia laitetaan tupakka-askeihin?
Olet ilmeisesti laiha. Prisman ovisilmä ei havaitse sinua, ja jäät ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Millainen ihminen voi syödä lehmän, jolla on tunteet ja haaveet ja rakkaus kaikkia kohtaan?
Paha sanoa. Ei taida olla noin etevää lehmää vielä löytynyt syötäväksi.
Kyllä kai ihmissyöntiä esiintyy vielä jossain päin maailmaa?
Ihmisen syöminen on vähän kuin koiran syönti. Se ei ole tehokasta. Jos kilon ihmisen tai koiran lihan tuottamiseen sille pitää syöttää kymmenen kiloa lihaa, niin parempi syödä se kymmenen kiloa eikä sitä yhtä kiloa. Etenkin jos se kymmenen kiloa on esim. lehmän heinästä tekemää.
Juu, mutta puhe oli "etevästä lehmästä"...
Vierailija kirjoitti:
Eiks siinä paketissa vois olla lisätarjontana muitakin sarjakuvia: Aku Ankkaa tai Marvelia esim. Lisäis varmaan myyntiä hei!
Korkeajännitys! Ostaisin heti!
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti laiha. Prisman ovisilmä ei havaitse sinua, ja jäät ulkopuolelle.
Kun aikoinaan laihdutin 20 kiloa, mulla kävi oikeasti niin, että oltiin menossa työporukan kanssa elokuviin, eikä automaattiovi suostunut aukemaan, tupakoivat työkaverit hirnuivat kauempana, että älä enää laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän nyt ihan neutraalisti, provosoitumatta ja vouhkaamatta.
Minua ei sillä tavalla kiinnosta se eläimen tarina. Surullista joo, mutta en jättäisi syömättä.
Somessa kiersi se joku kaunis kirjoitus sikojen matkasta teuraaksi. Anteeksi kun en muista mikä se teksti oli, mutta oikein koskettava ja hieno kuvaus teuraseläimen mahdollisista ajatuksista.
Silti sekään ei millään tavoin keikauttanut ajatuksiani ruoan suhteen. En yleensäkään kanna mitään maailmantuskaa, täysin vierasta minulle. Jos tuotantoeläimet voitaisiin pistää hengiltä jotenkin tuskattomammin, niin se olisi hyvä asia. Sen puolesta en silti ole valmis tekemään mitään.
Sekasyöjänä sanoisin seuraavaa: lihalle pitäisi saada korvike. Eläinten kasvattaminen teuraaksi on planeetan kannalta todella tehoton ja kallis (myös eettisesti arveluttava) prosessi. Toivon että joko geenitekniikan tai jonkun nopeutetun kasvatusmenetelmän myötä saisi sen eläimen kokonaan kuviosta pois. Eli tuotetaan lihaa, eikä sitä eläintä lihaksi. Tarvitaan vain muutama solu tms josta päästään alkuun. Sitäkin lihaa tuotettaisi vain rajoitetusti. Vaadittu määrä eikä sen enempää. Loput ravinnosta sitten kasvis- tms peräistä. Ehkä jonain päivänä.
Kuinka kallis olisikaan tuo ainutlaatuinen lihapaketti ?
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa, miten monen ihmisen mielestä empaattisuus on joku heikkous nykyään.
Empatia ei ikinä ole ollut suosittua. Sitä kyllä arvostetaan juhlapuheissa, mutta unohdetaan saman tien. Palataan siihen oman perseen ajattelemiseen. Tätä ihmiset haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei sillä tavalla kiinnosta se eläimen tarina. Surullista joo, mutta en jättäisi syömättä.
Somessa kiersi se joku kaunis kirjoitus sikojen matkasta teuraaksi. Anteeksi kun en muista mikä se teksti oli, mutta oikein koskettava ja hieno kuvaus teuraseläimen mahdollisista ajatuksista.
Silti sekään ei millään tavoin keikauttanut ajatuksiani ruoan suhteen. En yleensäkään kanna mitään maailmantuskaa, täysin vierasta minulle. Jos tuotantoeläimet voitaisiin pistää hengiltä jotenkin tuskattomammin, niin se olisi hyvä asia. Sen puolesta en silti ole valmis tekemään mitään.
Sekasyöjänä sanoisin seuraavaa: lihalle pitäisi saada korvike. Eläinten kasvattaminen teuraaksi on planeetan kannalta todella tehoton ja kallis (myös eettisesti arveluttava) prosessi. Toivon että joko geenitekn
Tämä keinoliha on jo keksitty, mutta matka laboratoriosta lautaselle tyssää tällä hetkellä lähinnä korkeaan hintaan a hitaaseen tuotantoprosessiin.
Mitähän tällä avauksella haetaan? Luuleeko ap ettei ihmiset tiedä että minkälainen eläin on sikanauta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjänä sanoisin seuraavaa: lihalle pitäisi saada korvike. Eläinten kasvattaminen teuraaksi on planeetan kannalta todella tehoton ja kallis (myös eettisesti arveluttava) prosessi. Toivon että joko geenitekn
Toisaalta naudat eivät kärsisi yhdestä katovuodesta käytännössä lainkaan, mutta vegaaneille ei ruokaa löytyisi. Siinä missä lehmä laiduntaa kivisellä ja viljelykelvottomalla alueella tai voi syödä hieman huonolaatuisempaakin apilaa, ei vehnä kestä kesäkuisia pakkasia. Eikä soija kestäisi kolmen viikon sateita.
Siksi lihantuotanto ei ole tehotonta ja kallista, se on ihmiselle kelpaamattomien kasvikunnan tuotteiden jalostamista ravinnoksi. Harva vegaani syö apilaa.
Vierailija kirjoitti:
https://oikeuttaelaimille.fi/sikatilat-2022/
Monet yrittävät valehdella itselleen, että tuotantoeläimet elävät mukavaa elämää. Pienessä aitauksessa jatkuvasti oleminen ei ole mitään hyvää elämää.
Mene sanomaan sama Helsingin varhaiskasvatuksesta vastaaville. Tiesitkö, että sillä sikapossulla on enemmän neliöitä käytössään kuin päiväkotilapsella!
Maailmassa on niin paljon turhaa:
Prosessoitu ruoka, kaukaa tuotu ruoka, kaikki epäterveellinen, muovi, pikamuoti - vain muutamia mainitakseni.
Miksi viisaat päättäjät eivät voisi tehdä tästä turhan tuotannon maailmasta vähän parempaa paikkaa? Edellä mainituilla aloilla työskentelevät löytäisivät töitä lähiruokatuotannosta ja saisimme elää puhtaammin.
Jatkuva talouskasvukin on lähinnä utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://oikeuttaelaimille.fi/sikatilat-2022/
Monet yrittävät valehdella itselleen, että tuotantoeläimet elävät mukavaa elämää. Pienessä aitauksessa jatkuvasti oleminen ei ole mitään hyvää elämää.
Mene sanomaan sama Helsingin varhaiskasvatuksesta vastaaville. Tiesitkö, että sillä sikapossulla on enemmän neliöitä käytössään kuin päiväkotilapsella!
Miten teuraaksi kasvatettava eläin ja päiväkotilapsi liittyvät toisiinsa? Toisella elämä edessä ja toinen kasvaa vain tullakseen tapetuksi.
Sinun mielestäsi eläimiä saa kohdella huonosti ja tappaa vain siksi, koska ihmisilläkin on asiat muka huonosti?
Vegaanit on valmiita syömään eläinten ruoat. Se ei heitä häiritse.