Millä keinoin saan suojautua jos susi hyökkää kimppuun?
Olen vasta muuttanut edulliseen asuntoon maalle vuokralle eikä minulla ole aselupaa, asetta, saati metsästyslupaa. Mitä kannattaa ottaa huomioon nyt kun kolme sutta on pyörinyt 200m päässä kodistani ja naapuri varoitti niistä? Pakko minun on koiran kanssa ulkoilla enkä itsekään halua viettää 24/7 sisällä. Kirves kädessä kylätiellä kulkeminen kuulostaa lähinnä huonolta sketsiltä, mutta tuleeko syyte jos lahtaan minua ja lemmikkiäni uhkaavan eläimen?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sudet ovat usieta kertoja hyökänneet ihmisten kimppuun Suomessa 2000 luvulla
Susia ei olisi pitänyt palauttaa Suomeen
Voisihan nuo hävittää pois... mitä niillä tekee.
Joku kunnon keppi niinkuin täällä on jo sanottu. Villieläimillä ei ole eläinlääkäreitä, loukkaantuminen on äkkiä kuolemantuomio niille. Kyllä ne aika tarkkaan laskee kannattaako lähteä ihmisen ja ison koiran kimppuun, saati jos ihminen käyttäytyy uhkaavasti siihen päälle. Ihminen kun ei ole kilpailija eikä ruokaa, niin sen tappamisesta ei oikein ole edes susille mitään hyötyä, pelkkä riski. Ja sitten kun on melkein suden kokoinen koira mukana vielä niin riski sen kuin kasvaa.
Eikä niitä kannata niin pelätä. Täällä meilläkin pyörii talvisin susia kun pääsevät oikoreittiä jäiden yli tuolta naapurikylästä. Tuolla mä menen sakemannin kanssa pitkin pimeitä metsiä, enkä ole ikinä nähnyt tai kuullut yhtäkään sutta. Pidän ääntä usein mennessäni, huutelen koiralle joka juoksee vapaana (ja joo on metsänomistajan lupa, ennen kuin joku siitä alkaa nillittää), kuuntelen äänikirjaa ilman kuulokkeita tms. Kyllä ne pakoon lähtee kun kuulevat, kauan ennen kun mä niitä näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sudet saavat elää vastakin luonnossa, kysyin että millä keinoilla saan suojautua sellaisen hyökätessä saamatta syytettä? Koirani on 45kg joten sen nostaminen kainaloon ja pakeneminen ei ole vaihtoehto.
Ap
Millä estät koiraasi hyökkäämästä ihmisen, eläimen kimppuun? Todennäköisempää on että oma koirasi tai sinä itse hyökkäätte naapureidenne kimppuun.
Koirani käy päälle jos joku yrittää vahingoittaa minua, ei ole väliä onko naapurin setä vai karannut koira. Olen kouluttanut sen siihen. Sillä on ollut aina vahva suojeluvietti minua kohtaan, muuten on tosi ystävällinen tapaus niin ihmisiä, kissoja, koiria, hevosia ja vaikka lampaita kohtaan. Suden kanssa nimenomaan pelkään kokoeroa ja sitä kummalla on vahvemmat leukaluut. Siksi haluan jonkun keinon jolla voin suojata meitä molempia.
Ap
Joko pidä koirasi koko ajan hihnassa, tai kouluta se niin hyvin että se ihan varmasti tulee kutsuttaessa sun luokesi, ja sitten jos kohtaatte suden niin pidä huoli että koiran täytyy olla sun vieressäsi. Susi ei hyökkää sun kimppuusi eikä se hyökkää sun koirasi kimppuun kun se on aikuisen ihmisen vieressä, mutta jos sä päästät koirasi huitelemaan muualle niin susi voi hyökätä yksin olevan koiran kimppuun.
Ylipäätään sulla on täysin epärealistinen kuva jos sä luulet olevasi menossa maalle tappelemaan eläimiä vastaan. Ongelma on että sun koirasi saattaa joutua tappeluun niitä eläimiä vastaan jos koira on ikinä yksin. Aikuisen ihmisen ei tarvitse pelätä että mikään eläin hyökkäisi sun kimppuusi, eläimet ei tule vapaaehtoisesti sun lähellesi kunhan ne huomaa sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin susi on viimeksi tappanut ihmisen Suomessa?
1800- luvun loppupuolella tapahtuneiden ns. Turun susisurmien jälkeen sudet hävitettiin Suomesta sukupuuttoon. Nyt vasta ovat taas levittäytyneet koko maan alueelle. Eli aiemmin ei ollut susia, jotka olisivat kenenkään kimppuun voineet käydä. Toivottavasti niin ei käy nytkään.
Turun ihmissusi vangittiin ja tuomittiin kuolemaan oikeudenkäynnin jälkeen. Mitään sukupuuttoa ei ole koskaan tapahtunut. Oletko trolli? Takku?
Sudet ovat 2000-luvulla usein hyökänneet ihmisten kimppuun Suomessa
Trollit ovat 2000-luvulla usein hyökänneet ihmisten kimppuun Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Paukautat kädet yhteen ja huudat että HUS. Jos susi ei muuten pakene, niin silloin viimeistään lähtee että hippulat vinkuu.
Teoriassa ehkä, käytännössä voi olla toisin. Tähän tapaukseen ei liittynyt edes koiraa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/susi-hyokkasi-miehia-kohti-nivalass…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paukautat kädet yhteen ja huudat että HUS. Jos susi ei muuten pakene, niin silloin viimeistään lähtee että hippulat vinkuu.
Teoriassa ehkä, käytännössä voi olla toisin. Tähän tapaukseen ei liittynyt edes koiraa.
"Se oli 10 metrin päässä eikä välittänyt, istui vain, makoili ja oli uhkaavan oloinen, Kukkola kertoo."
Uhkaava makoileva susi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suden perhe oli metsän reunassa ja se suojeli niitä. Tyhmät ihmiset panikoi.
Olen ajatellut hankkia naisen. Äkäinen raivotar ajaa sudet ja karhut pois.
Pesäpallomaila voisi olla kätevä jos osaa sitä käyttää. Kannattaa liittyä paikallisiin reserviläisiin ja aloittaa SRA-ammunta. Vuoden päästä saa oman RK:n tai vastaavan? Ei sudet hypi enää silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1884.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on melkein yhtä relevantti, kuin milloin Dynamosaurus Imperator on viimeksi tappanut ihmisen Suomessa?
Ja oikea vastaus on joskus1930-luvulla luovutetun Karjalan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoi videon tuosta peltosudesta, siinä sudella on häntä koipien välissä, se on alistumisen merkki.
Luovu siitä koirasta. Sen jälkeen saat taatusti olla susilta rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoi videon tuosta peltosudesta, siinä sudella on häntä koipien välissä, se on alistumisen merkki.
Taisi petomiehet vähän lasketella luikuria, keksiä koko suden hyökkäystarinan, jotta saisivat kaatoluvan?
Lapsia tappavat ihmissyöjäsudet aiheuttavat kauhua Intiassa - pedot surmanneet useita ihmisiä, kymmeniä loukkaantunut
En minä susia pelkää, ne ovat mielestäni kauniita eläimiä, joiden soisi elävän rauhassa. Kysymykseni koski sitä, että miten suojaudun mikäli mahdollisesti kohtaan suden, sillä 400m päässä naapurin pihalla niitä on näkynyt viimeksi tänään. Sainkin ihan hyviä vinkkejä. Sattumoisin naapuri myös varoitti niistä ja käski olla pitämättä koiraa liekassa pihalla ja liikkua vain valoisan aikaan. Kirosi myös sitä ettei kaatolupia ole myönnetty.
Ap