Oletko matkustanut Italiassa?
Kommentit (64)
Olen. Tykkäsin Gardajärven ympäristöstä. Kaupungeista en niin välitä.
En. Lapsuudessa ei edes siellä käyty. Nuorena tuli mieleen että onko siellä mafia kovinkin raju. Ja käyttääkö eliitti mafiaa, tulee nyt mieleen. Vaikka osa siitä on poissa.
Vierailija kirjoitti:
En. Lapsuudessa ei edes siellä käyty. Nuorena tuli mieleen että onko siellä mafia kovinkin raju. Ja käyttääkö eliitti mafiaa, tulee nyt mieleen. Vaikka osa siitä on poissa.
Olet katsonut liikaa filmejä ? 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maffe on tietääkseni ihan todellinen. Se todellisuus sitten poikii niitä filmejä. Luetko koskaan mitään?
Milanossa ja Roomassa olen käynyt. Milano oli ok, Rooma sen sijaan ihan kamala: päällekäyviä katukauppiaita täynnä. Roomassa oli Milanoa parempaa vain se että kadulla oli myynnissä myös valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja hedelmiä, näitä ei myyty Milanossa.
Venetsia, Garda-järvi, Bergamo, Verona, Firenze, Siena, Pisa, Genova Bologna, CInque Terre, Rooma - ihana Italia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maffe on tietääkseni ihan todellinen. Se todellisuus sitten poikii niitä filmejä. Luetko koskaan mitään?
Joo, mutta ei se nyt satunnaiselle turistille juurikaan näy. Ei siellä niitä hevosenpäitä kaikille jaella.
Kaikki kivat kaupungit on pilattu massaturismilla. Muuten tietysti voisi suositella Rooma, Milano, Venetsia ja vaikkapa Cinque Terren aluella.
Olen käynyt Roomassa & Vatikaanissa ja matkustettiin myös luotijunalla Napoliin päiväreissulle (Vesuvius ja Pompeiji) ja takaisin
Vierailija kirjoitti:
Venetsia, Garda-järvi, Bergamo, Verona, Firenze, Siena, Pisa, Genova Bologna, CInque Terre, Rooma - ihana Italia!
Tosiaan! Venetsia ja Firenze molemmat kerrassaan upeita.
Milano melko tylsä mutta kauniita vaatteita.
Kivoja naisia niin kauan ku kaikki menee hyvin.
Ja ihan hyvät kelit kans siellä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Milanossa ja Roomassa olen käynyt. Milano oli ok, Rooma sen sijaan ihan kamala: päällekäyviä katukauppiaita täynnä.
No oho, olen viisi kertaa käynyt Roomassa eikä koskaan kukaan ole tullut tyrkyttämään väkisin mitään. Missähän alueilla olet oikein ollut? Rooma on muuten tosi hieno paikka kun uskaltautuu viettämään "dolce vitaa" vailla etukäteen laadittua päiväohjelmaa ja eksyy syrjään niiltä ruuhkaisimmilta turistikaduilta.
Vierailija kirjoitti:
kui mafia?
Mafia-alueita. Entä kirkkomafia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei se nyt satunnaiselle turistille juurikaan näy. Ei siellä niitä hevosenpäitä kaikille jaella.
Just meinasin samaa kommentoida, ei näy satunnaiselle turistille eikä tavallista elämää viettäville italialaisillekaan.
Ja jonkun verran olen Italiassa ollut, oikeastaan tyypillisimmät Rooma, Venetsia, Rimini, Garda-järvi, Riviera. Aikoinaan nuorena interraililla ja myöhemmin autoreissulla, ihan pakettimatkoilla ja muuten vaan kaupunkilomalla. Ruokakulttuurista tykkään, mutta muuten nykyään matkat yleensä suuntautuu Kreikkaan ja Saksaan.
Kaikki maistuu. Eniten olen aikaa viettänyt Toscanassa (joka puolella siellä) ja Pohjois-Italian järvillä. Noista järvistä Como-järvi on suosikkini. Mutta en nyt väittäisi että nuo alueet on sen mieluisimpia kuin muutkaan. Esim. Umbria ei häviä yhtään Toscanalle. On hyvin saman oloinen ja ehkä vähän rauhallisempi ja siinä mielessä parempi.
Italia on kyllä upea matkakohde, riippumatta siitä minne siellä menee. Sanoisin, että Euroopan maista ainoastaan Slovenia menee omassa rankingissa edelle, Italia on hyvä kakkonen. Slovenia menee edelle lähinnä sen takia että siellä on sama monipuolisuus huomattavasti kompaktimmassa paketissa eli on todella helppo vaihtaa tunnelmasta toiseen.
Rooma on ihana! Kaupunkien kaupunki. Sivukujilla kierrellen löytyy upeita kohteita ja loistavia ravintoloita. Koskaan en ole Roomassa nähnyt mitään päällekäyviä katukauppiaita. Kesällä kannattaa pysyä pois, kuumaa ja älyttömästi turisteja. Roomassa parasta on se, että kaikkialle pääsee kävellen. Ei tarvitse metroissa istua
Napoli oli yllättävän kiva. Uutena vuotena raivokas ilotulittaminen, hyvä ruoka. Lähellä Pompeiji ja Vesuvius.
Piemonten alue myös viehättävä, hyvät viinit.