Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua, ettei köyhä saa asua siellä missä haluaa?

Vierailija
05.09.2025 |

Paras asumismuoto mulle olisi rivi- tai omakotitalo, mutta joudun asumaan pakotettuna kerrostalossa, koska rivareidenkin vuokrat on reilusti yli sallittujen asumiskulujen ylärajan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan reilua etten minä saa asua meren rannalla hulppeassa talossa. 

On kyllä reilua että minun ei tarvitse tuollaiseen lähteä.   Voin asua tässä pienessä syrjäisessä talossa.  Tupa ja kamari riittää hyvin.

Vierailija
62/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisella väkivallalla ihmiset pakotetaan pois sieltä missä haluaisivat asua. Hurskastellaan vaan että saa asua missä haluaa, kunhan siihen on varaa, ja rikkaat sitten keinotekoisesti puljaavat asumisen halutuissa paikoissa kestämättömän kalliiksi, on siinä sitten toisella naamalla hyvä hurskastella perkele.

Nytkö kaikki eriarvoisuus on jo "taloudellista väkivaltaa"?? Haikailetko Neuvostoliiton perään?

Omasta (minun) kokemuksesta voin sanoa, että pienituloinen/köyhä/työtön voi myös pärjätä. Mitä tulee asuinpaikan valintaan ja asumismuotoon!

Minä olin työtön ja lisäksi raskaana. Puoliso osa-aikatyössä. Saimme asuntolainan pieneen okt, jonka olemme nyt maksaneet pois 10 vuodessa.

Aina voi verrata rikkaisiin ja olla katkera. Minä tienaan tällä hetkellä työssäni noin 800€/kk, puolisoni on sairauslomalla pian puoli vuotta. Me emme pärjää hyvin, mutta ei tulisi mieleen syyttää muita!! Me kärsimme paljon. Aina ei ole varaa syödä. Mutta ei se ole minua rikkaampien syy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisella väkivallalla ihmiset pakotetaan pois sieltä missä haluaisivat asua. Hurskastellaan vaan että saa asua missä haluaa, kunhan siihen on varaa, ja rikkaat sitten keinotekoisesti puljaavat asumisen halutuissa paikoissa kestämättömän kalliiksi, on siinä sitten toisella naamalla hyvä hurskastella perkele.

Nytkö kaikki eriarvoisuus on jo "taloudellista väkivaltaa"?? Haikailetko Neuvostoliiton perään?

Omasta (minun) kokemuksesta voin sanoa, että pienituloinen/köyhä/työtön voi myös pärjätä. Mitä tulee asuinpaikan valintaan ja asumismuotoon!

Minä olin työtön ja lisäksi raskaana. Puoliso osa-aikatyössä. Saimme asuntolainan pieneen okt, jonka olemme nyt maksaneet pois 10 vuodessa.

Aina voi verrata rikkaisiin ja olla katkera. Minä tienaan tällä hetkellä työssäni noin 800€/kk, puolisoni on sairauslomalla pian puoli vuotta. Me emme pärjä

Rikkain prosentti on ahnehtinut lähes kaikki rahat itselleen mikä on muilta pois. Kyllä se on rikkaiden syytä!

Vierailija
64/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhä voi asua ihan missä haluaa. Kyllä asuminen pitää olla kohtuullisen hintaista, jos yhteikunnan pitää tukie asumista

Minä en kannata köyhien pakkomuuttoa syrjäseutujen kalliisiin vuokra-asuntoihin, mutta ei sosiaalitukea tarvitsevan pidä kaupungin kalleimmilla alueilla asua.

Haluan kuitenkin huomauttaa, että kaikki "sosiaalitukiloisilta" näyttävät eivät nosta sosiaalitukia. Kalliilla paikalla asuva ei välttämättä asu yhteiskunnan maksamana vaan voi asua hyvällä alueella sukulaisen sijoitusasunnossa, jolloin asumiskulut voi olla olemattomat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä