Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua, ettei köyhä saa asua siellä missä haluaa?

Vierailija
05.09.2025 |

Paras asumismuoto mulle olisi rivi- tai omakotitalo, mutta joudun asumaan pakotettuna kerrostalossa, koska rivareidenkin vuokrat on reilusti yli sallittujen asumiskulujen ylärajan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan myös täällä mihin on varaa, ei saada mitään tukia.

Vierailija
2/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä asua missä haluat. Kunhan teet niin kuin ihmiset tekee ja maksat asumisesi itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta ihmisellä on oikeus asua siellä missä on syntynyt ja kasvanut.

Vierailija
4/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asutaan mihin on varaa. 

Vierailija
5/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saat asua siten kuin mihin sinulla on varaa! 

Näin me muutkin teemme ihan ilman tukia

Vierailija
6/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, epäreilua on se, että jotkut eivät tee töitä elääkseen vaan ovat muiden kukkaroilla.

Vierailija
7/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavathan he asua, sitä ei kiellä kukaan. Eri asia sitten pystyvätkö asumaan, jos ei ole rahaa.

Vierailija
8/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse maksat asumisesi, asu vaikka kuussa. 

Vierailija
9/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkomreilua, että keskituloisena maksan älyttömästi veroja, jolla tämä katettaisiin? Miksi minun pitäisi maksaa siitä, mitä sinä haluat, kun en itsekään voi tehdä kaikkia mitä haluan?

Vierailija
10/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni töitä tekeväkään pysty vapaasti valitsemaan missä asuu. 

Vierailija
11/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja valitse. 90 kpl rivitaloasuntoa, vuokra max 400€/kk.  Et ole töissä kumminkaan, kun työpaikka löytyy voit muuttaa sinne.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

Vierailija
12/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko reilua, että en saa asua siellä missä haluan eli omakotitalossa järjen rannalla ilman naapureita... ei riitä meidän palkat sellaiseen luksukseen, vaan asumme vanhassa omakotitalossa, joka valskaa joka nurkasta ja naapurit näkyy ja kuuluu joka ilmansuunnasta. Ei saada mitään tukia.

Vierailija
13/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut nyt?

Vierailija
14/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sallittu asumiskulu? Kyllähän asumisesta saa maksaa juuri niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
15/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko reilua? On. Onko reilua olla köyhä ja elää muiden tukemana tällaisessa maassa missä koulutus on kustannettu kaikille tasapuolisesti verorahoilla? Ei ole.

Vierailija
16/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko reilua, että pankki ei antanut lainaa? Olisin jopa maksanut sen takaisin ja pankki vaan sanoo, että ei. Että mä oon liian köyhä! No eihän se tarkoita, että mä oon yhtään sen alempiarvoinen, kuin muutkaan! Mä haluan saman kuin muilla, en sen enempää. Mun vanhemmat asuu isossa talossa, mun sisarukset kanssa ja tässä meidän kaupungissa on paljon isoja omakotitaloja. En mä pyydä mitään extraa, vaan sen saman! Mutta pankki lyttää mun ihmisarvon!!!!

Vierailija
17/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua, että pankki ei antanut lainaa? Olisin jopa maksanut sen takaisin ja pankki vaan sanoo, että ei. Että mä oon liian köyhä! No eihän se tarkoita, että mä oon yhtään sen alempiarvoinen, kuin muutkaan! Mä haluan saman kuin muilla, en sen enempää. Mun vanhemmat asuu isossa talossa, mun sisarukset kanssa ja tässä meidän kaupungissa on paljon isoja omakotitaloja. En mä pyydä mitään extraa, vaan sen saman! Mutta pankki lyttää mun ihmisarvon!!!!

Muuta asumaan vanhempiesi luo sinne isoon taloon?

Vierailija
18/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin asua kartanossa, britti tyylisessä. Varallisuuteni ei riitä alkuunkaan sellaiseen, en pidä epäreiluna. Haaveilla voi aina. 

Vierailija
19/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on kylmää kommentointia. Ihan kuin köyhällä ei olisi mitään ihmisarvoa. Suunnilleen muuta johonkin Tuupovaaraan kun et käy töissä. Ja sitten kun muutat sinne, niin et varmasti saa töitä.

Vierailija
20/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asuu siellä minne omat rahat riittää. Ei minullakaan ole duunarina mahdollista muuttaa Helsingin keskustaan kun rahat ei riitä siellä asumiseen. Miksi se sinun mielestä on reilua että työttömät saa asua veronmaksajien kustannuksella missä todella monilla työläiselläkään ei ole varaa asua? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme