Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua, ettei köyhä saa asua siellä missä haluaa?

Vierailija
05.09.2025 |

Paras asumismuoto mulle olisi rivi- tai omakotitalo, mutta joudun asumaan pakotettuna kerrostalossa, koska rivareidenkin vuokrat on reilusti yli sallittujen asumiskulujen ylärajan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asuu sellaisessa asunnossa mihin on varaa. Itse olen pienituloinen työssäkäyvä ja asun omakotitalossa maalla, koska ei kiinnosta änkeä nelihenkistä perhettä keskustassa kaksioon, ja isompiin asuntoihin keskustassa ei ole varaa.

Vierailija
22/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua, että pankki ei antanut lainaa? Olisin jopa maksanut sen takaisin ja pankki vaan sanoo, että ei. Että mä oon liian köyhä! No eihän se tarkoita, että mä oon yhtään sen alempiarvoinen, kuin muutkaan! Mä haluan saman kuin muilla, en sen enempää. Mun vanhemmat asuu isossa talossa, mun sisarukset kanssa ja tässä meidän kaupungissa on paljon isoja omakotitaloja. En mä pyydä mitään extraa, vaan sen saman! Mutta pankki lyttää mun ihmisarvon!!!!

Muuta asumaan vanhempiesi luo sinne isoon taloon?

Mutta kun mä en halua! Vaan mä haluan oman! Mutta pankki ei anna! Onko reilua!!!???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut yhtään naista joka ei jonkun tekosyyn varjolla veloita muita maksamaan naisen henkilökohtaisia maksuja

Vierailija
24/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan reilua etten minä saa asua meren rannalla hulppeassa talossa. 

Vierailija
25/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Tottakai ihmisillä tulisi olla tasavertainen mahdollisuus valintoihin ja ilman että valuutta on ongelma missään. Pieni ok-talo ei ole suuri juttu tehdä tehdas / koneet / robotiikka, sama kun irrottaisi kerrostalosta kaksion tai kolmion. Vain erilleen ne. Ja kerroksia siten ettei melut kuulu 2 tai 3.

Vierailija
26/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä työssäkäyvistäkin, jotka eletään omilla palkoillamme, joutuu tekemään valintansa ja elämään/asumaan siellä mihin rahat riittää. Kiva olis ehkä isompi tai uudempi asunto, mutta ei sitä kukaan meille kustanna, jos omat varat ei mahdollista. Että ota mallia ja rupea elämään omillasi, niin voit asua mielitekojesi mukaan.

Vierailija
27/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on kylmää kommentointia. Ihan kuin köyhällä ei olisi mitään ihmisarvoa. Suunnilleen muuta johonkin Tuupovaaraan kun et käy töissä. Ja sitten kun muutat sinne, niin et varmasti saa töitä.

Sun mielestä veronmaksajalla ei ole ihmisarvoa.

Vierailija
28/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin asuntokaupassa ostajan henkilökohtaiset ominaisuudet ratkaisee yhtään mitään. Asunto menee sille, joka ensimmäisenä tarjoaa riittävän asiallisen summan.

Asunnonostamisen nyrkkisääntö on jotain tämän tapaista: "Hinta, sijainti, neliöt. Valitse kaksi."

Vierailija
29/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua, että en saa asua siellä missä haluan eli omakotitalossa järjen rannalla ilman naapureita... ei riitä meidän palkat sellaiseen luksukseen, vaan asumme vanhassa omakotitalossa, joka valskaa joka nurkasta ja naapurit näkyy ja kuuluu joka ilmansuunnasta. Ei saada mitään tukia.

Jaa, minä köyhä asun isossa maalaistalossa järven rannalla ilman naapureita.

Vierailija
30/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla kumminkin on xtra-jukurttia

Vierailija
31/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua, että en saa asua siellä missä haluan eli omakotitalossa järjen rannalla ilman naapureita... ei riitä meidän palkat sellaiseen luksukseen, vaan asumme vanhassa omakotitalossa, joka valskaa joka nurkasta ja naapurit näkyy ja kuuluu joka ilmansuunnasta. Ei saada mitään tukia.

Asun juuri tuollaisessa, vuokra 590€/kk. Miten halvasti sinä oikein asut?

Vierailija
32/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on kylmää kommentointia. Ihan kuin köyhällä ei olisi mitään ihmisarvoa. Suunnilleen muuta johonkin Tuupovaaraan kun et käy töissä. Ja sitten kun muutat sinne, niin et varmasti saa töitä.

Ei tämä liity ihmisarvoon mitenkään. Harva meistä saa asua juuri siinä paikassa ja sellaisessa asunnossa kuin haluaisi. Moni lapsiperhe varmaan toivoisi oman makuuhuoneen jokaiselle lapselle ja useamman kylpyhuoneen asuntoon, mutta ei se aina ole mahdollista. Opiskelija haluaisi ehkä uudehkon kaksion yliopiston läheltä, mutta ei sekään ole kaikille mahdollista. Ei ihmisarvo mitenkään vähene siksi, että joutuu tekemään kompromisseja asumisen suhteen. 

Vierailija
33/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta ihmisellä on oikeus asua siellä missä on syntynyt ja kasvanut.

Tottakai on kunhan sen asumisen maksaa itse. Jos ei maksa itse niin sitten pitää asua siellä minne muut maksaa sen asunnon ja pitää olla kiitollinen ettei joudu sillan alle asumaan. Ei todellakaan saa valittaa asunnon huonoudesta kun ei sitä itse edes maksa

Vierailija
34/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta ihmisellä on oikeus asua siellä missä on syntynyt ja kasvanut.

Osittain samaa mieltä, ja eihän kukaan ole ketään pakkomuuttamassa yhtään minnekään. Jos olet aina asunut Tampereella ja haluat aina asua Tampereella niin kyllä varmasti löydät jonkin asunnon Tampereelta, mutta se ei välttämättä ole iso rivarikolmio. 

Vierailija
35/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua, että pankki ei antanut lainaa? Olisin jopa maksanut sen takaisin ja pankki vaan sanoo, että ei. Että mä oon liian köyhä! No eihän se tarkoita, että mä oon yhtään sen alempiarvoinen, kuin muutkaan! Mä haluan saman kuin muilla, en sen enempää. Mun vanhemmat asuu isossa talossa, mun sisarukset kanssa ja tässä meidän kaupungissa on paljon isoja omakotitaloja. En mä pyydä mitään extraa, vaan sen saman! Mutta pankki lyttää mun ihmisarvon!!!!

Muuta asumaan vanhempiesi luo sinne isoon taloon?

Mutta kun mä en halua! Vaan mä haluan oman! Mutta pankki ei anna! Onko reilua!!!???

Pyydä vanhemmat takaamaan, niin kyllä onnistuu.

Vierailija
36/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis siihen että tasa-arvo kohoaa ja kaikilla saa asunnon halutusta paikasta. Tai tutusta. Ei ole mitään esteitä siihen. Se vähentää traumoja jos paikka on oikea ja sopiva.

Vierailija
37/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän rikaskaan saa asua siellä missä haluaa vaan ainoastaan niillä alueilla joihin itsellä on varaa. 

Vierailija
38/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja valitse. 90 kpl rivitaloasuntoa, vuokra max 400€/kk.  Et ole töissä kumminkaan, kun työpaikka löytyy voit muuttaa sinne.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

Suurimmassa osassa noista on sähkölämmitys ja ikää asunnoilla on verran, että voi joutua potkituksi ulos asunnosta kuin Mikkelissä.

Vierailija
39/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja valitse. 90 kpl rivitaloasuntoa, vuokra max 400€/kk.  Et ole töissä kumminkaan, kun työpaikka löytyy voit muuttaa sinne.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

Suurimmassa osassa noista on sähkölämmitys ja ikää asunnoilla on verran, että voi joutua potkituksi ulos asunnosta kuin Mikkelissä.

Mikä vika sähkölämmityksessä, sehän on tosi kätevä.

Vierailija
40/64 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen asuu siellä, mihin hänellä on varaa. Aina kyse ei ole edes varallisuudesta. Esim. meidän perhe on halunnut elää ilman rahahuolia ja siksi asumme vähän ahtaammin, vaikka olemme ihan hyvätuloisia. Ei siihen asumiseenkaan ole pakko kaikkia rahojaan törsätä. Meillä lapset nukkuvat ihan mukavasti kerrossängyssä yhdessä lastenhuoneessa ja kuopus meidän vanhempien vieressä. 90% perheistä olisi muuttanut jo aikaa sitten omakotitaloon, mutta toisaalta heillä ei sitten varmaan ole muuta omaisuutta, mitä meillä on. Elämä on valintoja. Kannattaa opiskella ja hankkia hyvä ammatti, niin silloin voi valita, miten asuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän