Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin käytöstä tietävät

Vierailija
05.09.2025 |

En ole ennen Toria käyttänyt, mutta nyt sinne rekisteröidyin. Jos tunnistaudun (pankkitunnuksilla), niin ei kai se tarkoita toridiilin käyttöönottoa samalla? En halua sitä ottaa käyttöön. Kuitenkin tahtoisin olla luotettavanoloinen ja viestejäkään ei voi näemmä lukea ilman tunnistautumista. Mitään lisäpalveluita en kuitenkaan halua. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diiliä ei ole pakko käyttää. Jos joku ostaja ehdottaa toridiiliä, et vain reagoi siihen mitenkään tai ilmoitat viestillä, kuinka kauppa tapahtuu.

Minä olen alkanut viime aikoina laittamaan suoraan estolistalle diiliä ehdottavat. Eräskin ehdotti diiliä, vaikka ilmoituksessa oli "vain nouto" ja tämä ehdottaja asui samassa kaupungissa. Varmaan kuvitteli että voi noutaa yli 1000 euron tavaran maksamatta ja sitten kotona reklamoida asiasta.

Vierailija
2/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiili on hyvä ja mahdollistaa paljon enemmän myyntiä. Miksi joku ei haluaisi ottaa sitä käyttöön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilipaketti maksaa alle 2 e, postin kautta yksityisasiakkaana 8,9 e. Arvaa kahdesti, miksi käytän toridiiliä.

Ja ei, en halua mitään noutoja tms. tuotteille, jotka mahtuvat noin 40x30x10 cm pakettiin.

Vierailija
4/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toridiili on hyvä ja mahdollistaa paljon enemmän myyntiä. Miksi joku ei haluaisi ottaa sitä käyttöön?

Siellä on tapahtunut huijauksia. Myyty muumimuki, vastaanottaja laittanut pakettiin oman rikkinäisen ja reklamoinut myyjälle että muki oli mennyt kuljetuksessa rikki. Ostaja saa rahansa takaisin, myyjä menettää tavaransa. Minullekin yksi ostaja ehdotti astian kohdalla toridiiliä, mutta lipsautti että sillä meni oma rikki ja haluaa ostaa samanlaisen tilalle. Haistoin heti palaneen käryä. Ilmoitin että rahat tilille ja paketti postiin. Ei sen jälkeen kuulunut ostajasta mitään.

Vierailija
5/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myynyt kymmeniä tuotteita toridiilillä ja vain muutaman noutona. Noudetut ovat olleet liian suuria postitettavaksi, esim rakennusmateriaaleja.

Vierailija
6/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko tuo tunnistautuminen ihan turvallista pankkitunnuksilla? Se joku vend tms?

ap

Vierailija
7/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko tuo tunnistautuminen ihan turvallista pankkitunnuksilla? Se joku vend tms?

ap

Tunnistautuminen on ok. Toridiilissä sinun kaikkien tilien tilitiedot lähetetään Norjaan.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010964172.html

Vierailija
8/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori diili otetaan käyttöön tunnistautumalla pankkitunnuksilla. Mutta ei ole pakko, jos ei halua. Älä sitten ota käyttöön jos et halua.

Vierailija
9/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torimyyminen ja ostaminen sisältää riskinsä. Kuluttajansuojaa ei ole. Siksi torissa myydään halpaa ja tarpeetonta.

Itsekin olen joidenkin kalliimpien tuotteiden kohdalla miettinyt, että nouto olidi varmempaa. Mutta yleensä ne ovat myös niin isoja, että nouto on joka tapauksessa ainut vaihtoehto.

Vierailija
10/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tahtoisi luovuttaa kyllä tilitietojani mihinkään, mutta viestittely ilman sitä toisen osapuolen kanssa ei vaikuta olevan mahdollista.

ap

Vierailija
11/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tahtoisi luovuttaa kyllä tilitietojani mihinkään, mutta viestittely ilman sitä toisen osapuolen kanssa ei vaikuta olevan mahdollista.

ap

Tilitietoja ei levitetä pelkässä tunnistautumisessa. Sitten vasta kun käytät toridiiliä.

Vierailija
12/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko toridiiliä käyttää jotenkin huomaamattaan?

ap

Vierailija
13/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne toridiiliin kannata näpytellä omia pankkitietoja.

Minä ostan vain suoraostolla ja siten, että postipakettina tai postikirjeenä. Maksan suoraan myyjälle. Kovin kalliita kamoja en osta torikirppiksiltä.

Aina on riski, että myyjä ei lähetä tuotetta. Niin ei ole kyllä minulle käynyt kertaakaan.

Vierailija
14/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitunnuksia käytetään vain tunnistamiseen, joka tarkoittaa että olet tunnistettu henkilö, etkä keksitty nimi. Tilitietoja ei kannata näpytellä mihinkään, jos ei tiedä mistä on kyse.

Vierailija
15/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Uskalsin nyt tunnistautua.

ap

Vierailija
16/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa jättää nuo noutamatta ja sitten tulee ostajalle iso homma, joku ne kuljetukset kuitenkin veloittaa, ainakin posti veloitti ennen postiennakot lähettäjältä MOLEMPIIN suuntiin, jos "ostaja" ei hakenutkaan tavaraa.

Ja nykyään on paljon sitä kulttuuria, että muutetaan mieltä tuosta vain, eikä oteta vastuuta tyyliin "en mä nyt vaan välitäkään hakee sitä, ei mua kiinnostakaan".

Vierailija
17/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ne toridiilin anelijat, "myytkö toridiilillä, kun toridiilillä saisin 2 euron postituksen 8,90e sijaan"....ihan kuin minua kiinnostaisi. Sitä paitsi ilmoituksissani lukee aina "ei toridiiliä" ja stajan lukutaidottomuus enteilee vahvasti myös muita ongelmia kaupankäynnissä. Estoille siis, tuollaista riskiä en ota. Aina on normaali ostaja löytynyt.

Vierailija
18/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiili on kauppakohtainen, ei mitenkään automaattisesti jokaisessa kaupassa mukana.

Vierailija
19/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on tapahtunut huijauksia. Myyty muumimuki, vastaanottaja laittanut pakettiin oman rikkinäisen ja reklamoinut myyjälle että muki oli mennyt kuljetuksessa rikki. Ostaja saa rahansa takaisin, myyjä menettää tavaransa. Minullekin yksi ostaja ehdotti astian kohdalla toridiiliä, mutta lipsautti että sillä meni oma rikki ja haluaa ostaa samanlaisen tilalle. Haistoin heti palaneen käryä. Ilmoitin että rahat tilille ja paketti postiin. Ei sen jälkeen kuulunut ostajasta mitään.

Mitäs palaneen käryä tuossa oli?

Olen itse käyttänyt toridiiliä kahdesti ostaessani jotakin, molemmat myyjän aloitteesta. Sen lisäksi maksanut etukäteen myyjille ja myös vastaanotanut rahoja etukäteen ostajilta. Ongelmallisimpia kauppakumppaneita ovat miehet, jotka eivät lue, vääntävät, tinkaavat, pitää tavata, jne. jne. jne. 

Vierailija
20/21 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne toridiiliin kannata näpytellä omia pankkitietoja.

Minä ostan vain suoraostolla ja siten, että postipakettina tai postikirjeenä. Maksan suoraan myyjälle. Kovin kalliita kamoja en osta torikirppiksiltä.

Aina on riski, että myyjä ei lähetä tuotetta. Niin ei ole kyllä minulle käynyt kertaakaan.

Joskus tein niin, että pyysin tonnin tuotteesta 250e etukäteen, jota ei sitten palauteta, jos ostaja ei vaikka haekaan tuotetta ja loppu 750e laitoin postiennakkomaksuksi.

Tällaista mallia ei kai toridiilissä pysty tekemään, en ole ihan varma kun en tunne systeemiä.

Erittäin arveluttavaa on silti tuo, että ostaja voi reklamoida tuotteesta ja väittää tuotetta vaikkapa puolikuntoiseksi ja vaatia ilmeisesti ainakin osan rahoista takaisin, vaikka oikeasti tuote olisikin täysin ehjä.

Selkeämpää on kun ostaja maksaa tuoteen mobilepayllä ja asia on välittömästi pois päiväjärjestyksestä, vähän huutokeisari tyyliin "tuotteet myydään siinä kunnossa kun ne ostohetkellä ovat, niillä ei ole vaihto eikä palautus oikeutta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi