Montako vuotta 33-vuotias on vielä nuori?
Olen 33 ja nuoruuden loppumisen läheneminen ahdistaa.
Kommentit (24)
11 vuotta. Sisäisesti silti voi olla nuori aina.
Vierailija kirjoitti:
Nuori on alle 30v.
Lopeta.
Siis inhoan sua.
Ei yhtään. Tuon ikäinen on jo melkkis, vähää vaille keski-ikäinen.
Riippuu miltä kannalta asiaa tarkastelee. nuori eläkeläiseksi, mutta alkaa olla jo aika tehdä lapsi jos aikoo hankkia niitä
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinenhän yli 30v on jo.
Keski-ikä alkaa 35v ylöspäin ja 40v täytettyäsi se on jo varmasti.
No voit itse määritellä. Toiset luovuttavat ja valittavat jo nelikymppisinä, että ovat vanhoja ja antavat hehkun kadota. Onneksi sen voi saada takaisin.
Minä sanoisin, että elän varmaan vielä pitkään nuoreksi identifiointuneena. Terv. 30v.
Niin no miten tulkitset nuoruuden? Täytän itse kohta 30, ja en kyllä itseäni luonnehtisi ainakaan sen jälkeen enää "nuoreksi aikuiseksi", monesti se nuoren määritelmä on joko alle 25v tai 30v (siis jos puhutaan ihmisryhmistä yleisesti). Mutta olen minä silti nuori suhteessa ihmiselämään kokonaisuutena, toivottavasti on enemmän elämää kuitenkin edessä kuin takana.
Nämä reilusti yli kolmekymppiset, jotka ovat mielestään vielä nuoria aikuisia ja osallistuvat nuorten tapaamisiin, ovat vähän säälittäviä. Ja he tekevät näistä tapaamisista turvattomia niille oikeasti nuorille.
Ihminen on nuori niin kauan kun hän kertoo paljonko seuraavaksi täyttää.
"Kiva" mennä jonnekin nuorten aikuisten iltaan, kun siellä on mukana 35-vuotiaita setiä.
Minusta yksi käännekohta elämässä oli 37-38-vuoden ikä. Silloin alkoi oikeasti näyttämään aikuiselta eli tapahtui eräänlainen rupsahtaminen, ja sillä naamalla mentiin seuraavat 10 vuotta. Seuraava rupsahdus 50 v ja sitä seuraava 57 v.
Hassu kysymys. Itse en ole kokenut vieläkään minkäänlaista ikäkriisiä. Ajattelen ikää vain numerona muiden joukossa.
M65
2v