Suomen kaunein koti 2025 Official
Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1754)
Viimeisen jakson viimeinen koti oli suosikkini ja sitä äänestin. Sisustus ei ollut täydellinen eikä tyylipuhdas, vaan aito ja vanhoja esineitä kunnioittava, pröystäilemätön. Vanha pariskunta todella sympaattinen. Toivottavasti he saavat elää terveinä mahdollisimman kauan ja heille myös voittorahat toivoisin.
Suora linkki äänestykseen:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kymmenen jatkoonmenijän tiivistelmän. Kolmonen, eli Tampereen sukupolvitalo, on oma suosikkini.
Toinen suosikkini on Espoon luksustalo, jossa on pyykkikuilu. Vähän tylsä valinta, mut tykkäsin taiteesta seinillä, ja siitä ettei tavaraa ollut liikaa, muttei myöskään spartalaista
Mun suosikki oli myös skandinaavinen. Seesteinen mutta lämmin tunnelma. Tykkäsin myös taiteesta ja persoonallisista tilaratkaisuista näkymien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en siedä yhtään rempallaan olevaa
(kunto, maalipinta tms)
esim. ovea kuten kakkosessa ja tais olla ykkösessäkin.
Ei se tarkoita että jos maalipinta ei ole tasainen että se olisi jotenkin "rempallaan". Se on luonnollista kulumaa ja todella monet pitää sellaista kauniina. Esim. keski-Euroopassa tällaista pintaa osataan arvostaa, pidetään kauniina.
Oot varmaan just sellainen joka vetäis pinkopahvit kaiken upean vanhan hirsiseinän päälle ja maalais kaiken kattopalkkeja myöten valkoisella.
Hirsiseinät on hienot mutta mäkään en tykkää jos maalipinta tai muu pinta hilseilee, on maalattu huonosti, lattiassa on jotain ruskeita jälkiä, kuten eilisen kakkoskodin lattiassa jne.
Tälläkään kaudella omaan silmään kaunein koti ei päässyt jatkoon. Se oli ensimmäinen tai toinen jakso jossa oli kaunis koti mutta jatkoon meni jokin tuomarin tuttu tai design huonekaluja sisältävä koti.
Monessa kodissa oli ihan liikaa kaikkea tai sit ei juuri mitään. Trendikodit ei kestä aikaa, saa sitten päivittää sisustusta usein ettei näytä hölmöltä 5 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Koko ohjelma on alkanut kyllästyttää itseäni, koska kuitenkin kyse on ihmisten kodeista ja miksi siitä pitäisi kilpailla mikä on kaunein. Jokaisella on kuitenkin oma maku.
Omaa kotiani on useampi toimittaja / kuvaaja kysellyt lehtiin, kun teen taidetta ja julkaisen siksi kuvia someen myös kodistani. Mulla vanha värikäs talo ja ateljee kotona, jossa teen suurikokoisia maalauksia.
Ihmiset ovat myös ehdottaneet, että osallistuisin tuohon ohjelmaan, mutta voin kuvitella miten tuomareiden mielestä kaikki ois vääränlaista. Enkä haluaisi muutenkaan pönöttää telkkarissa tai lehtijutussa kotiani kehumassa.Ainoa motiivi miksi voisin harkita on taiteen myynti ja uskon, että moni siksi esitteleekin kotiaan markkinoidakseen omaa työtään
Mutta pääasia että saadaan katsella näitä kauniita koteja. Mitä väliä sillä kisalla on jos ei halua siihen osallistua, en minäkään äänestä kun ei kiinnosta. Haluan vain katsella, esteetikko kun olen. Antakaa ärsytysten mennä kuin vesi hanhen selästä. Jos tätä ohjelmaa ei olisi ei meille paljoa sisustusohjelmia jäisi.
Toivoisin että Pientä pintaremonttia -ohjelma palaisi ruutuun. Kivoja remppoja muutamalla tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että Pientä pintaremonttia -ohjelma palaisi ruutuun. Kivoja remppoja muutamalla tonnilla.
Ai kauheeta, sehän oli ihan kamala ohjelma :D Toivottavasti jäi unholaan.
Nuo viimeiset kolme hirsitaloa painivat aivan eri sarjassa kuin kaikki muut edelliset kauden kodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kymmenen jatkoonmenijän tiivistelmän. Kolmonen, eli Tampereen sukupolvitalo, on oma suosikkini.
Toinen suosikkini on Espoon luksustalo, jossa on pyykkikuilu. Vähän tylsä valinta, mut tykkäsin taiteesta seinillä, ja siitä ettei tavaraa ollut liikaa, muttei myöskään spartalaista
Mun suosikki oli myös skandinaavinen. Seesteinen mutta lämmin tunnelma. Tykkäsin myös taiteesta ja persoonallisista tilaratkaisuista näkymien lisäksi.
Oma suosikkini myös! Kodikkain tänä vuonna olematta liikaa mitään samalla! Ja vaikutti fiksusti suunnitellulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni se kertaus ohi ja nyt harmittaa kun äänestys sivulla ei ollut kuin yksi pieni kuva mistä ei saanut mitään mielikuvaa asunnoista. Olisin halunnut äänestää pyykkikuilu-kotia ja arvoin ääneni skandinaaviselle. Menikö oikein? Saisi olla kyllä useampi kuva/ kohde äänestys sivulla! Kuka muistaa kauden ekoja koteja enää? Olisi joo voinut katsoa katsomosta, vaan mulla se tulee Elisan viihdeboxin kautta ja on ihan mahdotonta katsoa. Toivottavasti meni ääni nyt oikealle kodille. Mä hajoan jos tuli äänestettyä jotain ihnokkia ;)
Tää viimeisin jakso ei ehkä sisältänyt kauneimpia koteja, mutta musta on silti kiva, että näitä otetaan mukaan sarjaan. Liian usein on koteja, jossa kaikki tavarat on ostettu kerralla, oli ne sitten kirpparilta tai uutena. Koti on ns. tekemällä tehty kauniiksi. Siitä tulee vähän ulkokultainen olo, ikään kuin, että koti on tehty vieraille eikä itselle. Trendin muuttuessa tai kodista muuttaessa pitääkin laittaa sitten kaikki tavarat vaihtoon, vaikka introssa paasaisivat ajattomuudesta ja kestävyydestä. Minusta kaikkein kauneinta on, jos koti ns. sallii sen, että tavaroita tulee elämän varrella erilaisia ja kaikki tavarat ei ole mietitty vaan ulkonäkö edellä.
Vähän tuli myös paha mieli, kun siinä yhdessä kodissa olivat niin innoissaan käsitöistä, ja tuomarit kommentoivat, että on hieman sotkuisesti tehty ja pitäisi olla tarkkuutta. Ymmärrän, mitä he tarkoittivat, mutta silti minusta on kiva, että jossain tehdään rennolla otteella itse, eikä uudenkiiltävästi. Käsitöitä saa harrastaa ilman, että on puoliammattilainen.
Mulla meni se kertaus ohi ja nyt harmittaa kun äänestys sivulla ei ollut kuin yksi pieni kuva mistä ei saanut mitään mielikuvaa asunnoista. Olisin halunnut äänestää pyykkikuilu-kotia ja arvoin ääneni skandinaaviselle. Menikö oikein? Saisi olla kyllä useampi kuva/ kohde äänestys sivulla! Kuka muistaa kauden ekoja koteja enää? Olisi joo voinut katsoa katsomosta, vaan mulla se tulee Elisan viihdeboxin kautta ja on ihan mahdotonta katsoa. Toivottavasti meni ääni nyt oikealle kodille. Mä hajoan jos tuli äänestettyä jotain ihnokkia ;)
Äänestit ihan oikein. Tarkistin asian. :)
Hämmentävää, että edes Pekka ei sanonut pönttöuunia pönttöuuniksi vaan puhuivat takasta... Hannakin tietää aika usein näitä "vanhan ajan ilmauksia"
Vierailija kirjoitti:
Tää viimeisin jakso ei ehkä sisältänyt kauneimpia koteja, mutta musta on silti kiva, että näitä otetaan mukaan sarjaan. Liian usein on koteja, jossa kaikki tavarat on ostettu kerralla, oli ne sitten kirpparilta tai uutena. Koti on ns. tekemällä tehty kauniiksi. Siitä tulee vähän ulkokultainen olo, ikään kuin, että koti on tehty vieraille eikä itselle. Trendin muuttuessa tai kodista muuttaessa pitääkin laittaa sitten kaikki tavarat vaihtoon, vaikka introssa paasaisivat ajattomuudesta ja kestävyydestä. Minusta kaikkein kauneinta on, jos koti ns. sallii sen, että tavaroita tulee elämän varrella erilaisia ja kaikki tavarat ei ole mietitty vaan ulkonäkö edellä.
Vähän tuli myös paha mieli, kun siinä yhdessä kodissa olivat niin innoissaan käsitöistä, ja tuomarit kommentoivat, että on hieman sotkuisesti tehty ja pitäisi olla tarkkuutta. Ymmärrän, mitä he tarkoittivat, mutta silti minusta on kiva, että jossain tehdään rennolla
Joissakin kauden kodeissa tuntui, että eihän niissä edes uskalla tehdä mitään, kun kaikesta tekemisestä menee fengshui rikki.
Anoppini koti on tällainen ns. supersiisti ja minimalistinen. Sinänsä sallii, että kotona puuhastellaan, mutta sit tosielämässä on joka sekunti kärppänä siivoamassa, jos jokin asia on hetken ns. hujan hajan.
Vierailija kirjoitti:
Äänestit ihan oikein. Tarkistin asian. :)
Maikkarin budjetteja on rajusti karsittu. Viime vuonna joka jakson voittajasta oli oma videopätkä sekä uutisjuttu, mikä helpotti äänestämistä ja oli helppo saada kuva eri kohteista. Nyt tällainen kooste on vain vikassa extra jaksossa joka tulee viikon päästä ja jakson jälkeen äänestys päättyy, eli siitä hyötyy vain katsomo+ tilaajat.
Vierailija kirjoitti:
Nuo viimeiset kolme hirsitaloa painivat aivan eri sarjassa kuin kaikki muut edelliset kauden kodit.
Totta. Missään niistä en voisi kuvitella asuvani.
Mielestäni tuomaristo voisi mennä ensi kaudella taas vaihtoon. Nyt tuntuu, että tuomaristo on liian yksimielinen. Heidän makunsa on liian samanlaisia, kommentoivat samoja asioita. Olisi kiva, jos tuomaristossa olisi yksi vähän ns. taviksempi. Nyt tuomaristo kiinnittää paljon huomiota ns. ammattilaisasioihin, viimeistelyyn.