Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias ansaitsee jopa 1 352 614 euroa vuodessa - potkii ulos 12 euroa päivässä ansaitsevan kehitysvammaisen.

Vierailija
04.09.2025 |

Hyvin menee persujen suomessa vuonna 2025 👍

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä käy k-kaupoissa, koska keskon hinnat ovat aivan poskettomat. Maksavatkin isoja osinkoja. Liikaa rahan lapiointia ennestään rikkaiden taskuun Keskon toimesta. Tässä taloustilanteessa suorastaan rikollista.

Olen itsekin hyvinkin keskituloinen ja sijoitan myös itse, mutta vain eettisesti valittuihin kohteisiin.

Vierailija
62/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä on mennyt metallitölkit, muovipullot ja lasitavara sikinsokin ja jälkiä jouduttu perästäpäin korjaamaan? Enemmän haittaa kuin hyötyä.

En usko, että olisi sitten 19 v saanut olla samassa paikassa.

Sekin on täysin mahdollista. Jos se entinen kauppias olis sen pistäny pihalle niin samalla lailla se olis lynkattu. Perusteluista viis koska vammainen. 

Niin, ei kukaan estä pistämästä pihalle kunhan sitten kestää asiakaskadon valittamatta kuin mies. Onhan se ihmeellistä että asiakas äänestää jaloillaan eikä osta k-pään kaupasta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa on joitakin harvoja tarjouksia lukuunottamatta sikakalliit hinnat koska rahanahneet kauppiaat kustantavat niillä oman luksuselämänsä työntekijöistä välittämättä.

Vierailija
64/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut mielenosoituksia, kun sain kenkää 20 vuoden palveluksen jälkeen 55-vuotiaana.

No voi sinua raukkaa ehkä et sitten ollut asiakkaiden mieleen.

Vierailija
65/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä käy k-kaupoissa, koska keskon hinnat ovat aivan poskettomat. Maksavatkin isoja osinkoja. Liikaa rahan lapiointia ennestään rikkaiden taskuun Keskon toimesta. Tässä taloustilanteessa suorastaan rikollista.

Olen itsekin hyvinkin keskituloinen ja sijoitan myös itse, mutta vain eettisesti valittuihin kohteisiin.

Et vissiin tiennyt, että Kesko on kaupan alan maailman vastuullisin yritys. Ollut jo vuosikausia. Siis koko maailman. 

Vierailija
66/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on Suomen parhaiten myyvän Citymarket-kauppiaan tulos, ei keskiverto K-marketin pitäjä tienaa kovin paljon. 

Joo, joutuu tyytymään Bugatti Veyronin sijaan ihan vaan Porscheen.

Olet kateellinen p a s k a.

Vierailija
67/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin tiennyt, että Kesko on kaupan alan maailman vastuullisin yritys. Ollut jo vuosikausia. Siis koko maailman. 

Saa olla ihan mitä vaan mutta ylihintaista paskaa myyvät. Vastuullisesti kynivät asiakkaat ja polkevat työntekijöitään.

Vierailija
68/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tyhmältä kauppiaalta. K-kauppiaat ovat itsenäisiä yrittäjiä, jotka ovat yleensä Keskon vuokratiloissa. Kesko pitää huolen siitä, että kauppias ei pärjää liian hyvin. K-kauppias saa palkkaa sen verran mitä haluaa nostaa itselleen palkkaa. Se nyt vaan on tyhmää nostaa paljon palkkaa. Viisaampaa pyörittää pääomatulojen kautta omaan taskuun.

Vierailija
69/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy citymarketissa, koska niiden hevi-osastot on ihan mätiä. Kaikki tuotteet järjestäin kuuluisi biojätteeseen

Vierailija
70/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitysvammaiosen "palkka" ei ole mikään palkka, vaan käytännössä näiden kuntouttavien "orjatöiden" raha.

Sen verran p*skaa touhua ja kusettamista koko homma, että minäkin olisin katkaissut saman tien. Jos taas palkolliselle ei ole tarvetta, niin pois vain.

Työ ei ole pääasia, vaan siitä saaatava palkka. Jos olet eri mieltä, pomosi varmaan suostuu palkanpoistoon.

Harvalla työssäkäyvällä se työ on just sun taitoihin järjestettyä puuhastelua, kaikilla "työkavereilla" on velvollisuus päivystää vähän sun perääsi, kun olet töissä ja olla valmiita auttamaan ja neuvomaan sua joka hetki, jos tulee joku ongelmatilanne etkä osaa itse ratkaista yksinkertaisiakaan juttuja, jotka poikkeaa normaalista. Harva tulee töihin yhteiskunnan maksamana taksilla, tai jonkun ohjaajan saattamana (näitäkin näkee välillä, osa toki kulkee helpon reitin itse sinne "töihin")

Eläke + tuo kulukorvaus vastaa osa-aikapalkkaa kaupan alalla. En oikeasti ymmärrä nyt tätä möyhennystä että näissä tuki-puuhastelutöissä oleville vammaisille pitäisi maksaa normaalia palkkaa näistä hommista. Kun ei he tee tavallisia töitä, eikä nyt vaan ole tavallisia työntekijöitä! Osan työpanoksesta saattaa olla joissain paikoissa hyötyä joo, mutta usein taas ihan toistepäin.

Kukakohan enää uskaltaa firmaansa tämmöisiin "töihin" ottaa? Kyllä sillä vammaisellakin työkyky saattaa laskea vanhetessa, voi olla että kun pakostakin vuosien aikana työ vähän muuttuu, ei enää sitä osaakaan. Niin pakko olisi kuitenkin vuosikymmenet pitää töissä, jos pistää pihalle tulee valtaisa somelynkkaus. Voi olla vajaakuntoisten "työ"paikat melko kiven alla tän kohun jälkeen... Ja ne on olleet monelle tosi tärkeitä, ihan muun kun sen rahan takia!

Vierailija
71/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitysvammaiosen "palkka" ei ole mikään palkka, vaan käytännössä näiden kuntouttavien "orjatöiden" raha.

Sen verran p*skaa touhua ja kusettamista koko homma, että minäkin olisin katkaissut saman tien. Jos taas palkolliselle ei ole tarvetta, niin pois vain.

Työ ei ole pääasia, vaan siitä saaatava palkka. Jos olet eri mieltä, pomosi varmaan suostuu palkanpoistoon.

Harvalla työssäkäyvällä se työ on just sun taitoihin järjestettyä puuhastelua, kaikilla "työkavereilla" on velvollisuus päivystää vähän sun perääsi, kun olet töissä ja olla valmiita auttamaan ja neuvomaan sua joka hetki, jos tulee joku ongelmatilanne etkä osaa itse ratkaista yksinkertaisiakaan juttuja, jotka poikkeaa normaalista. Harva tulee töihin yhteiskunnan maksamana taksilla, tai jonkun ohjaajan saattamana (näitäkin näkee välillä, osa toki kulkee helpon reitin itse sinne "töihin"

Lässyn lää. Kannattaa pitää firmansa imago kunnossa eikä olla mulkku.

Vierailija
72/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurin mielestä 12 euroa on ihan kelvollinen päiväpalkka, 19 vuoden työkokemuksella? 

Siinä sitä todellista duunarin ja köyhän ja muun avun tarpeessa olevan asian ajajan arvopohjaa /s

Minä olisin lopettanut tuon homman myös ja siksi etten haluaisi pyörittämääni firmaan mitään ilmais (orja) työntekijöitä. Teillä vasemistossa on toki paremmat arvot, ilmaistyö tosiaan on julkisen sektorin vasurien suosimaa. 

Vierailija
73/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella sairasta ja kieroa huudella että menkää töihin kun nykyajan työpaikoissa pääasiana on työntekijöiden irtisanominen...

Vierailija
74/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen par excellence.

Vierailija
75/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla ihan mitä vaan mutta ylihintaista paskaa myyvät. Vastuullisesti kynivät asiakkaat ja polkevat työntekijöitään.

Kuka k-kauppias polkee työntekijöitään? Kerrohan kun tuollaista suollat?

Vierailija
76/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasurin mielestä 12 euroa on ihan kelvollinen päiväpalkka, 19 vuoden työkokemuksella? 

Siinä sitä todellista duunarin ja köyhän ja muun avun tarpeessa olevan asian ajajan arvopohjaa /s

Minä olisin lopettanut tuon homman myös ja siksi etten haluaisi pyörittämääni firmaan mitään ilmais (orja) työntekijöitä. Teillä vasemistossa on toki paremmat arvot, ilmaistyö tosiaan on julkisen sektorin vasurien suosimaa. 

Ei kukaan ole estänyt kauppiasta maksamasta enempää. Miksi ei maksanut?

Vierailija
77/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on elämää, vammaisillekin, että välillä tulee kenkää työpaikasta, kuten ihan normiterveellekin, esim. yh-äidille joka tasapainottelee huolehtiakseen lapsistaan jne. mutta eipä kukaan heidänkään puolesta samalla tavalla meuhkaa. Jostain syystä nyt jotkut tuntevat tarvetta moraaliposeeraukselleen kun kauppias ei halunnut pitää hyväksikäytettynä eikä jostain esim. byrokraattisista syistä voinut palkata sinne ihan oikealla palkalla. 

Älä sössötä sontaa. Kysymys ei missään kohtaa ollut mistään tuollaisesta, tai kyseinen kauppias olisi ihan varmasti kertonut tämän ihan heti ilmoille. 

Vierailija
78/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähimarketissa samat työntekijät on olleet pisimmillään vuosikymmeniä kassalla yms. Tuskin tuo onnistuu jos polkee kovasti työntekijöiden etua kun lähellä on ties kuinka monta muutakin kauppaa johon voi hakeutua. Sama hintojen kanssa, ei tuo kalliimpi ole kun lähellä on ties kuinka monta vaihtoehtoa jos hinnat on liian korkeat. 

Vierailija
79/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla työssäkäyvällä se työ on just sun taitoihin järjestettyä puuhastelua, kaikilla "työkavereilla" on velvollisuus päivystää vähän sun perääsi, kun olet töissä ja olla valmiita auttamaan ja neuvomaan sua joka hetki, jos tulee joku ongelmatilanne etkä osaa itse ratkaista yksinkertaisiakaan juttuja, jotka poikkeaa normaalista. Harva tulee töihin yhteiskunnan maksamana taksilla, tai jonkun ohjaajan saattamana (näitäkin näkee välillä

Lässyn lää. Kannattaa pitää firmansa imago kunnossa eikä olla mulkku.

Ilmaistyön teettäminen just sitä mulkkuutta on. Toki ne vasurit jotka asiasta isoimpaan ääneen rääkyy, ei ole tehneet päivääkään eläessään mitään oikeaa työtä joten mistä nuo tietäisi. 

Vierailija
80/154 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä vähän erikoinen juttu. Ritardit saa olla töissä ja tekevät ne paskahommat jotka joku muu joutuisi kuitenkin tekemään. Kuitenkin heitä ei syrjintälaki koske ja heidät voi jättää palkatta (no eihän tuo 12 e ole mitään). Elävät yhteiskunnan varoilla vaikka oikealla palkkatyöllä voisivat osittain vähentää aiheuttamaansa taakkaa. Josta tosin ei voi heitä syyttää.

Onhan tuo hyväksikäyttöä että työnantajat saa lähes ilmaiseksi teettää paskahommat ritardeilla. Mutta kyllä ritardienkin täytyy jotain tässä yhteiskunnassa tehdä. En silti kannata orjuuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi