Mistä tietää onko mies ihastunut
Olen kadottanut vuosien varrella taidon tulkita tätä asiaa. Työkaverinillani (varattu kuten minäkin) ja minulla synkkasi tunnetasolla mielestäni. Työkaveritkin huomasivat jotain meidän välillä. Flirttailua pitemmälle emme koskaan menneet. Asia jäi minua vaivaamaan joten selvitin tekstarilla (ei olla samassa työpaikassa enää)oliko välillämme hänen mielestään muuta kuin ystävyyttä. Hän pyysi anteeksi, jos oli antanut väärin ymmärtää ja ajatteli, että kyseessä oli ehkä ystävyys. Tunnen itseni todella typeräksi ja mietin oliko hän sittenkään rehellinen?
Kommentit (16)
Ihastumisia tulee useissa pitkissä liitoissa (jollainen itsellänikin on). Aion kuitenkin panostaa omaan liittooni. Siihen tarvitaan kuitenkin kaksi.
Terv. AP
omille tunteilleen ei voi mitään (mulla on oikeus olla itsekäs ja rikkoa kaks perhettä jos haluan) no,kannattaa kääntää se homma aina toisinpäin jos joku ei sun miestäs kohtaan voi tunteilleen mitään ja lähettelee tekstareita ja lirkutuksiaan
Hyvä piiloutua ja tehdä hyväksytymmäks sillä et pitkässä liitossa ihastuu toisiin plaa plaa
Kyllä tuolla työpaikalla on paljon flirttiä, mutta se on lähinnä semmosta huvittelua ja päivän piristämistä.
Katseet ja hymytkin voi tulkita niin monella tavalla. Jotkut hymyilee kaikille ja toisaalta pitkään voi toista katsoa vaikkei sen kummempia tunteita olisikaan.
niin siihen tarvitaan kaksi ja kuinkas kun toinen ihastuukin toisaalle,antaa ajatuksensa ja tunteensa toisaalle .oletko sillon parantamassa sitä omaa liittoasi?
En ole ollut rikkomassa kenenkään liittoa. Jos tämä keskustelun aloitus olisi esitetty miehille, veikkaan etteivät olisi syyllistäneet kuten te teitte kuutosta lukuun ottamatta. Olen todella pettynyt.
terv. AP
kuulemma flirttailen joskus aika paljon. Harvoin tarkoitan sillä mitään.
Flirtti tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa.
Ehkä kantsis tarkkailla sitä jotakuta muiden seurassa saadakseen selville, että onko se flirttailevaa sorttia yleensä vai ei...
jolloin tulkitsin, että halusi keksiä tikusta asiaa hakemalla tavaroita minulta, kyydin tarjoamista, kiusottelua jne. Väärinkäsityksethän johtuvat aina sanoista. Kuten joku jo edellä kirjoittikin, että asia selviää vain suoraan henkilöltä itseltään kysymällä. Yritän toipua tästä häpeästä. AP
Jotain ajatusta tuli mieleeni viestistäsi. Ensinnäkin ihmiset voivat käsittää ihastumisella tosi eri asioita. Minulle ihastumista on jo pienikin ihmisten välillä oleva värinä. Esim. miehelleni ihastuminen on sitä, että tosissaan kiinnostuu toisesta. Hänelle siis " enemmän kuin ystävä" tarkoittaisi myöskin jotain vakavampaa.
Jos suhtautuu asioihin tuolla jälkimmäisellä tavalla, niin periaatteessa mahdollisilla pikku tunteilla ei ole merkitystä. Niitä voi olla tai olla olematta, mutta jos ei halua sen kummempaan ryhtyä, ei niitä myöskään ajattele vakavammalta kantilta. Minäkin ajattelen oikeastaan näin järjen tasolla. Tälläkin hetkellä olen jollain tapaa ihastunut, mutta so what? En silti sanoisi, että olemme enemmän kuin ystäviä. Me nimenomaan olemme vain ystäviä, joilla nyt saattaa olla vähän muitakin tunteita.
Tunteiden tasolla en tietenkään ole näin rationaalinen. Välillä olen aivan sekaisin ihastuksesta. Mutta loppupelissä ratkaisee se, mitä oikeasti elämältä haluaa. Ja se ei ole suhde tähän mieheen.
Kyllä minäkin saattaisin vastata noin, jos haluaisin varjella omaa parisuhdettani vaikka vähän ihastunut olisin ollutkin. Eli minusta tämä on mahdollinen vaihtoehto. Toinen vaihtoehto on se, ettei hän ole ollut sinuun ihastunut.
Hauska pohtia tätä kysymystä ihan abstraktilla tasolla. Tarkoitan sillä asian pohtimista tunnetasolla; oliko tämä ihastumista vai ystävyyttä. Luulen, että tämä mies (en kuitenkaan kirjoita viestiä tähän) tekstarin perusteella ajatteli ennemmän toiminnallisella tasolla viestiäni. Kuvitteli, että haluan pakata tavarani ja muuttaa yhteen. Rautalangasta pitäisi noille miehille vääntää, mutta en jaksa. Ymmärtäiskö asian ydintä sittenkään?
Vierailija:
Luulen, että tämä mies (en kuitenkaan kirjoita viestiä tähän) tekstarin perusteella ajatteli ennemmän toiminnallisella tasolla viestiäni. Kuvitteli, että haluan pakata tavarani ja muuttaa yhteen.
Olihan se viestisi aika kohtikäyvä, vaikka et sitä niin tarkoittanutkaan. ;) Minä naisenakin saattaisin hätkähtää moista kysymystä. Ehkä pelkäisin, että jos vastaan " kyllä, olimme enemmän kuin ystäviä" , toinen ottaisi sen lupauksena jostain enemmästä!
Mutta ymmärrän oikein hyvin että asia vaivasi sinua. Niin se vaivaa minuakin... vaikka en todellakaan halua tästä mitään enempää, niin ihan vain tietämisen ilosta haluaisin tietää, mitä sen miehen päässä liikkuu.
11
Oikeastaan olen lähes satavarma, että ainakin jossain vaiheessa tunne oli molemminpuolinen. Mies katsoi minua tavalla, jolla _ei katsota_ ketä tahansa. Minuun on sellaisen katseen luonut vain kaksi ihmistä aikaisemmin: aviomieheni ja ex-poikakaverini. Jos siis siitä erehdyn, ihmettelen todella mistä tässä maailmassa voi päätellä enää mitään.
Mutta mutta: katseita on siis ollut, mutta en luule niiden merkitsevän mitään enempää. Olemme molemmat varattuja ja mielestäni molempien käytöksestä voi tulkita, että tunteet jääköön tunteiksi.
11
Jos mies oli sinuun ihastunut, mutta koska on naimisissa ja omaa selkärankaa (ei aio pettää vaimoaan eikä jättää häntä vuoksesi), niin mitä muuta hän olisi voinnutkaan sanoa?
Ainakin itse vastaavassa tilanteessa toimisin niin. Koska eihän tuossa auta tunnustaa sinulle tunteita, kun ei halua sinulta mitään enempää eikä halua sinun ymmärtävän, että olisi valmis suhteeseen (sitähän ihastumisen myöntäminen helposti olisi tai siksi se tulkitaan).
Minusta viesti mieheltä sinulle oli selvä. Hän ei ole valmis mihinkään muuhun kuin ystävyyteen kanssasi. Se, johtuuko se siitä ettei hänellä ole tunteita vai koska ei halua pettää vaimoaan on lopulta samantekevää. Päiväunia voi aina olla, mutta viisas ja puolislleen uskollinen ihminen jättää ne siihen. Sinä olisit ehkä halunnut muuta, mutta tämän miehen kanssa se ei onnistu...
Vierailija:
Jos mies oli sinuun ihastunut, mutta koska on naimisissa ja omaa selkärankaa (ei aio pettää vaimoaan eikä jättää häntä vuoksesi), niin mitä muuta hän olisi voinnutkaan sanoa?Ainakin itse vastaavassa tilanteessa toimisin niin. Koska eihän tuossa auta tunnustaa sinulle tunteita, kun ei halua sinulta mitään enempää eikä halua sinun ymmärtävän, että olisi valmis suhteeseen (sitähän ihastumisen myöntäminen helposti olisi tai siksi se tulkitaan).
Minusta viesti mieheltä sinulle oli selvä. Hän ei ole valmis mihinkään muuhun kuin ystävyyteen kanssasi. Se, johtuuko se siitä ettei hänellä ole tunteita vai koska ei halua pettää vaimoaan on lopulta samantekevää. Päiväunia voi aina olla, mutta viisas ja puolislleen uskollinen ihminen jättää ne siihen. Sinä olisit ehkä halunnut muuta, mutta tämän miehen kanssa se ei onnistu...
olette molemmat varattuja.