Työttömät! Masentaako/väsyttääkö?
Jos olet työtön siksi että et vaan saa töitä. Sinulla olisi työkykyä/kiinnostusta mutta et saa töitä. Alatko väsymään kotona oloon?
Itse olen puolivuotta ollut jo kotona. Ensimmäiset kuukaudet oli kivaa, jaksoi tehdä kaikkea ja suunnitella ja virtaa riitti. Pikkuhiljaa jossain vaiheessa vauhti alkoi hiipumaan ja nyt olen tilanteessa että en jaksa tehdä mitään muuta kuin makoilla päivästä toiseen. No koira on pakko lenkittää mutta muuten vaan makaan sohvalla. Lenkitys tuntuu vastenmieliseltä, ei kiinnosta. Ei jaksa edes tvtä avata välillä. Makaan vaan hiljaa. Elämänilo hiipunut ja masentuneet ajatukset yrittää hiipiä päähän. Töissä ollessa vaikka väsytti usein niin jaksoin huolehtia kodista, oli aina siistiä ja sisustelin, hoidin kukkia. Nyt kukat on kuolleet ja pölyä nurkat täynnä kun en jaksa imuroida kuin suurinpiirtein koiran karvat.
Huolestuttaa miten syvälle tässä joutuu. Tarvitsen töitä. Mutta minnekkään en kelpaa, kukaan ei edes ilmoita mitään. Alkuun laitoin hakemuksia 4 kertaa viikossa jopa paikkoihin joihin en olisi halunnut mutta olisin voinut kokeilla. Nykyään laitan vain pakolliset mitä työkkäri käskee, tiedän ettei kukaan vastaa niin ei jaksa enää lähetellä määräänsä enempää.
No eihän se ainoa ongelma ole, mutten viitsi niistä muista mainita, kun niiden kanssa olen jo tottunut elämään. Kesä-,heinä- ja elokuu tuli käveltyä risoilla kengillä, vasta nyt raskin ostaa uudet.
Kyllähän tässä minun kelpaa työttömänä Suomessa elää, Venäjällä minut olisi luultavasti lähetetty Ukrainan peltoa lannoittamaan.