Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Masentaako/väsyttääkö?

Vierailija
04.09.2025 |

Jos olet työtön siksi että et vaan saa töitä. Sinulla olisi työkykyä/kiinnostusta mutta et saa töitä. Alatko väsymään kotona oloon?

Itse olen puolivuotta ollut jo kotona. Ensimmäiset kuukaudet oli kivaa, jaksoi tehdä kaikkea ja suunnitella ja virtaa riitti. Pikkuhiljaa jossain vaiheessa vauhti alkoi hiipumaan ja nyt olen tilanteessa että en jaksa tehdä mitään muuta kuin makoilla päivästä toiseen. No koira on pakko lenkittää mutta muuten vaan makaan sohvalla. Lenkitys tuntuu vastenmieliseltä, ei kiinnosta. Ei jaksa edes tvtä avata välillä. Makaan vaan hiljaa. Elämänilo hiipunut ja masentuneet ajatukset yrittää hiipiä päähän. Töissä ollessa vaikka väsytti usein niin jaksoin huolehtia kodista, oli aina siistiä ja sisustelin, hoidin kukkia. Nyt kukat on kuolleet ja pölyä nurkat täynnä kun en jaksa imuroida kuin suurinpiirtein koiran karvat. 

Huolestuttaa miten syvälle tässä joutuu. Tarvitsen töitä. Mutta minnekkään en kelpaa, kukaan ei edes ilmoita mitään. Alkuun laitoin hakemuksia 4 kertaa viikossa jopa paikkoihin joihin en olisi halunnut mutta olisin voinut kokeilla. Nykyään laitan vain pakolliset mitä työkkäri käskee, tiedän ettei kukaan vastaa niin ei jaksa enää lähetellä määräänsä enempää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hönö Keijo. 

Sun vaimolla ei ole tradenomin tutkintoa eikä sun vaimo käy koskaan töissä. Se on sossun rahalla kotona. 

Vierailija
22/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö Keijo ja sen hönö vaimo menee huumerahoilla ostetulla. Mersulla kauppaan ruokaostoksille. 

Työkyvyttömyyseläkkeelle se pääsi jo 20-vuotiaana, ei tollanen rikosten tekijä ikinä saa töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö äiti voisit ostaa vaimollesi vaatteita joskus vaikka housut. 

Vierailija
24/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan enää kiinnosta. viimeksi nauroin suoraan kun soittelivat, ehkä ne ensi vuonna taas ottavat yhteyttä.

Vierailija
25/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö Keijo ei osta sen vaimolle vaatteita, ei ole koskaan housuja sen vaimolla. 

Vierailija
26/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala rauhotu! :D Onko sulla kaikki ok? Mitkä psykoosit menossa?

Vierailija
27/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jännä juttu joo kun kaikki alkaa tuntua jotenkin raskaalta. Saan itse juuri ja juuri hieman liikuntaa harrastettua ja kaupassa käytyä. Ruoat laitan myös itse koska en ala elämään millään eineksillä. Mutta siihen se sitten jääkin ja lopun aikaa makaan vaan sohvalla aivottomana nettiä passiivisesti selaten. Jos johonkin työhön/kouluun on pakko lähteä niin ei sitä edes ajattele vaan sitä vaan lähtee, ehkä työttömänä jotenkin asioiden suunnitteluun ja miettimiseen menee iso osa energiasta

Vierailija
28/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala rauhotu! :D Onko sulla kaikki ok? Mitkä psykoosit menossa?

Sä aloit kirjoittamaan hönö juttuja palstalle ja pilasit teidän maineen. Sun vaimo ei ole mitään tutkintoa, hakee sossusta permanettirahaa, nähty on. 

Vierailija
29/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö Tiainen Keijolla ei ole mitään syytä mennä tallettamaan huumerahaa pankkiin käteisenä. Eläke tulee tilille ja samoin rehellisesti ansaittu palkka. 

Vierailija
30/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hönö Keijo ostanut Mersun huumekauppa rahalla. Sossusta ruokarahaa lapsille. 

Vierailija
31/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiini lisäyksenä, että en tosiaan välttämättä ole masentunut vaan tylsistynyt. Itsellä on ollut aina polttoaineena tiukka tahti töissä. Nyt kun ei ole pakollisia tehtäviä päivän mittaan, niin se lamauttaa. Kohtaa onneksi alkaa kansalaisopisto, niin ainakin parina iltana viikossa on säännöllinen meno. Onneksi saa hinnasta puolet pois.

64v

Vierailija
32/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tekemistä. Käyn lenkillä ja kierrän aletarjoukset kaupoista. Tavallaan tienaan, kun saan halvalla mitä ostaisin muutenkin. Katson myös valmiiksi jos kaupoissa näkyy hyviä tuotteita ilta-aleaikaan haettaviksi. Eilen ostin purkkapussin 10snt ja lapsille useamman viikonlopun karkit -70%. Käyn lisäksi sienessä ja marjassa omaan tarpeeseen. Olen ollut kauan työttömänä enkä kaipaa työtä yhtään. Tulen toimeen ja voin hyvin. 

Vierailija
33/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tekemistä. Käyn lenkillä ja kierrän aletarjoukset kaupoista. Tavallaan tienaan, kun saan halvalla mitä ostaisin muutenkin. Katson myös valmiiksi jos kaupoissa näkyy hyviä tuotteita ilta-aleaikaan haettaviksi. Eilen ostin purkkapussin 10snt ja lapsille useamman viikonlopun karkit -70%. Käyn lisäksi sienessä ja marjassa omaan tarpeeseen. Olen ollut kauan työttömänä enkä kaipaa työtä yhtään. Tulen toimeen ja voin hyvin. 

Lisään että alkuun oli toivotonta mutta nyt on tekemistä ja onnea. Olen ollut yli 15v työttömänä. Työkyvystä ongelmia. 

Vierailija
34/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo lopettanut aidon työnhaun. Laitan sen pakollisen 4 hakemusta per kk, enkä jaksa tippaakaan panostaa enää hakemuksiin. Kaikki kirjoitan pienellä alkukirjaimella, en tarkista kirjoitusvirheitä, enkä edes lue työpaikkahakemuksia läpi vaan laitan hakemuksen pelkän ammattinimikkeen perusteella, vaatimuksista välittämättä.

M54, viimeiset 4,5 vuotta työttömänä, lukuunottamatta 1 vuoden palkkatukijaksoa Kontissa.

Viimeksi olin töissä 2013. ei suomessa oo töitä. ja petosjytky pilaa koko maan. PS on nykyään kokkareet2. ( M50 )

Vierailija
35/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hönö Keijo taas siellä pankin jonossa ja yrittää tallettaa käteistä mikä on saatu huumekaupasta ja varastetun tavaran myynnistä. 

🥸😂🤡👢😊

Vierailija
36/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa sota.

Vierailija
37/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe työttömyyttä masentavaksi, enkä usko olevani masentunut, mutta tylsistyttää kyllä. Mahdotonta jaksaa olla optimistinen, että vielä joskus töihin pääsisi.

Toimeentulotuki tuli maanantaina ja työttömyyskorvaus keskiviikkona, ja nyt jo tili lähes tyhjä. Ruokaan ja muihin välttämättömyyksiin suurin osa meni, eikä taida pärjäämisen suhteen olla mitään ongelmaa, kun on oppinut ostamaan ruokaa varastoon, mutta aika näköalattomaksi se elämän kyllä tekee.

Sullahan on hyvä tilanne vielä jos tylsyys on ainoa ongelma. Mulla tuli työmarkkinatuki ja koko raha meni laskujen maksuun (vastike, vesilasku ja viime kuun ruoka ym laskut). Nyt verkkopankissa odottaa 250€ laskuja (sähkönsiirto, seuraava ruokalasku) ja lisää tulee loppukuusta. Aikaa löytää rahat noihin on 10 päivää. Ai niin ja lääkäristä tulee vielä 28€ lasku maksuun. Aikoi tehdä kelalle lapun osatyöttömyyseläkkeestä. Sitä saisin alle 400€/kk, josta vielä otetaan verot pois. Jos en pärjää tällä 600 eurolla mitenkään, miten sitten puolta pienemmällä summalla? Toimeentulotukea en saa enkä asumistukea. Syön vanhoja kipulääkkeitä että saisin edes vähän nukuttua ja liikuttua. Tekemistä kyllä keksin paljonkin ja teen aina kun kivulta pystyn. Tylsiä päiviä on harvoin, yleensä niinpäin että eipä taaskaan ehtinyt kaikkea mitä halusin.

Vierailija
38/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että alkuun oli toivotonta mutta nyt on tekemistä ja onnea. Olen ollut yli 15v työttömänä. Työkyvystä ongelmia. 

Eikö sinua ahdistella työkkäristä? Minun pitää jatkuvasti hakea lääkäristä sairauslomaa ja laittaa kelalle joka aina hylkää hakemukset. Rahaa palaa. Jo vuosia menty näin ja aina pitää tehdä uutta suunnitelmaa. En minä tästä parane, edes kuntoutukseen en pystynyt menemään. Taas ahdistellaan. Antaisivat sairastaa rauhassa ja käyttäisivät aikaa niihin jotka on työkykyisiä.

Vierailija
39/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe työttömyyttä masentavaksi, enkä usko olevani masentunut, mutta tylsistyttää kyllä. Mahdotonta jaksaa olla optimistinen, että vielä joskus töihin pääsisi.

Toimeentulotuki tuli maanantaina ja työttömyyskorvaus keskiviikkona, ja nyt jo tili lähes tyhjä. Ruokaan ja muihin välttämättömyyksiin suurin osa meni, eikä taida pärjäämisen suhteen olla mitään ongelmaa, kun on oppinut ostamaan ruokaa varastoon, mutta aika näköalattomaksi se elämän kyllä tekee.

Sullahan on hyvä tilanne vielä jos tylsyys on ainoa ongelma. Mulla tuli työmarkkinatuki ja koko raha meni laskujen maksuun (vastike, vesilasku ja viime kuun ruoka ym laskut). Nyt verkkopankissa odottaa 250€ laskuja (sähkönsiirto, seuraava ruokalasku) ja lisää tulee loppukuusta. Aikaa löytää rahat noihin on 10 päivää. Ai niin ja lääkäristä tulee vielä 28€ lasku maksuun. Aikoi tehdä kelalle lapun

Siis osaTYÖKYVYTTÖMYYSeläkkeestä.

Vierailija
40/41 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työtön. Paljon  ollut kaikkea tekemistä. välillä väsyttää. Herään yleensä kuudelta aamulla. Kävin salilla vuosia aamuisin. Nykyään käyn kalassa usein ja aamuisin just lähden kalaan aikaisin. Kalaa tulee kuten ahventa ja teen niistä ruodotonta filettä. Syön itse paljon ja loput myyn. Välillä on pikkuhommia tutuille joita olen tehnyt. Ei tässä ole kyllästymään ehtinyt 8 vuoden työttömyyden aikana. Olen ostanut neljä venettä halvalla ja kunnostanut ne ja myynyt ne sitten voitolla. Minulla on myös vene jolla käyn kalassa.