Mun isäni syntyi saunassa
Tuli vaan mieleeni, kun joku 70v kertoi saunassa syntyneensä. T. Valis
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Siis henkisesti. Sairaalassa syntyi fyysisesti
T. Valis
Miksi pelleilet? 90v isäni syntyi oikeasti saunassa.ap
Suurin osa syntyi Suomessa saunassa entisaikaan. Mutta onkohan tutkittu vaikutti se kuolleisuuteen positiivisesti. Meinaan että periaatteessahan saunassa äiti että avustajat olivat varmaan puhtaita.
Kiitos avaajalle tästä koko Suomen kansalle tärkeästä tiedosta!
Sehän oli ennen muinoin ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa syntyi Suomessa saunassa entisaikaan. Mutta onkohan tutkittu vaikutti se kuolleisuuteen positiivisesti. Meinaan että periaatteessahan saunassa äiti että avustajat olivat varmaan puhtaita.
Aivan, se oli varmasti erittäin käytännöllistä ja hyväksi äidille ja lapselle. Saunassa (kun oli lämmitetty) oli lämmintä vettä käytettävissä.
Niin mun äitikin. Ei kai siinä mitään ihmeellistä. Oli jo viides lapsi, niin rutiinilla meni kotisaunassa. Itse synnyin -81 sairaalassa. Silloin eivät isät päässeet synnytykseen mukaan. Pikkusisarusteni kohdalla isätkin jo pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
T. Valis
Ai kauhee🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kiitos avaajalle tästä koko Suomen kansalle tärkeästä tiedosta!
Tääkin on hyvä😆
Ja Valis syntyi pimeässä perunakellarissa ja koko lapsuuden söi pelkkää laihaa kesäkeittoa.
Moni on syntynyt autossa.
Kotisynnytykset lisääntyvät kun sairaaloita ajetaan alas.
Mun isä syntyi saunassa, vuosi oli 1947. Ei sieltä maalta kelirikon aikaan mihinkään sairaalaan lähdetty.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä syntyi saunassa, vuosi oli 1947. Ei sieltä maalta kelirikon aikaan mihinkään sairaalaan lähdetty.
Kuuliko kukaan huutoa?
Sauna oli käytännössä ainoa paikka, mikä saatiin lämpimäksi talvellakin ja synnyttäjän ei tarvinnut synnyttää tuvassa tai usein ainoassa kamarissa, joissa ei ollut mitään yksityisyyttä.
Mun äiti syntyi kanssa saunassa vuonna 1948.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuliko kukaan huutoa?
En tiedä, mutta sen tiedän, että mummuni ei ikinä tykännyt isästä, herttainen, uskovainen mummeli, mutta täysi piru oikeasti.
Sauna on hankala paikka synnyttää, luulen että moni on syntynyt makuuhuoneessa. Ainakin tätini kertoi kun muisti pikkuveljen syntyneen.. Isommat sisarukset odottivat milloin vauvan itku kuuluu.
Mun isä syntyi 1944 saunassa myöskin
T. Valis