Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä sanoin heti, että se oli se kortisoni

Vierailija
04.09.2025 |

Ja nyt hänen puolisonsa kertoo lehdessä, että syy oli kortisoni.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi kuitenkin naapurin Erkki.

Vierailija
2/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kortisoni korkeina annoksina tosiaan noin paha? Mä Söin voxraa kuukauden ja tulin niin itkuiseksi että lopetin. Ehkä olisi voinut laantua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kortisoni korkeina annoksina tosiaan noin paha? Mä Söin voxraa kuukauden ja tulin niin itkuiseksi että lopetin. Ehkä olisi voinut laantua. 

On. Ap

Vierailija
4/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Se maailmanlopun tunnelma on jotain mitä ei kukaan ymmärrä jos ei ole kokenut. Silti ainoa mikä itsellä toimii joten pääsen niihin tunnelmiin useamman kerran vuodessa. Sitten taas ajetaan alas ja lopetetaan.

Vierailija
5/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi aina lukea käyttämiensä lääkkeiden pakkausselosteet.  Siellä lukee myös mahdolliset sivu- ja haittavaikutukset, joista on syytä olla tietoinen.  Kortisoni voi suurina annoksina vaikuttaa persoonallisuuteen ja käytökseen . 

lääkkeitä ei kuitenkaan pidä lopettaa itsenäisesti, ellei toisin ole lääkärin kanssa sovittu, vaan jos epäilee jotain vakavampia sivuvaikutuksia, niin silloin vain yhteys lääkäriin ja uusi neuvottelu, että jatkaako lääkkeen ottamista vai vaihdetaanko se toiseen,   

Vierailija
6/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoito aiheutti Eemelin kuoleman, ei sairaus, Nevalainen sanoo MTV Uutisten mukaan.

Peltonen aloitti lääkkeen käytön keväällä. Sofia Nevalainen kertoo, että ahdistus tuli kuvioihin kesän mittaan ja muuttui lopulta itsetuhoisuudeksi. Nevalainen sanoo että Peltonen haki terveydenhuollosta apua, mutta ei saanut sitä riittävissä määrin.

Peltonen sai kuitenkin myös mielialalääkityksen.

Peltosen lähipiiri aikoo MTV Uutisten mukaan tehdä potilasvahinkoilmoituksen kansanedustajan saamasta hoidosta."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6ede47a8-3dd4-4557-a4b3-8e5389561…

ARVASIN myös että se oli se kortisoni!! 🤯 Aloitettu tietenkin vielä mielialalääke mikä altistaa itsarille tutkitusti, jäänyt heitteille, eikä tietenkään rauhoittavia määrätty. J u m a l a u t a että olisin halunnut olla tavallaan väärässä, tää on aivan karmea keissi! Olen itsekin siis joutunut kortisonille ja todella, todella sietämättömäksi meni olo

Vierailija
7/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoito aiheutti Eemelin kuoleman, ei sairaus, Nevalainen sanoo MTV Uutisten mukaan.

Peltonen aloitti lääkkeen käytön keväällä. Sofia Nevalainen kertoo, että ahdistus tuli kuvioihin kesän mittaan ja muuttui lopulta itsetuhoisuudeksi. Nevalainen sanoo että Peltonen haki terveydenhuollosta apua, mutta ei saanut sitä riittävissä määrin.

Peltosen lähipiiri aikoo MTV Uutisten mukaan tehdä potilasvahinkoilmoituksen kansanedustajan saamasta hoidosta."

ARVASIN myös että se oli se kortisoni!! 🤯 Aloitettu tietenkin vielä mielialalääke mikä altistaa itsarille tutkitusti, jäänyt heitteille, eikä tietenkään rauhoittavia määrätty. J u m a l a u t a että olisin halunnut olla tavallaan väärässä, tää on aivan karmea keissi! Olen itsekin siis joutunut kortisonille ja todella, todella sie

Tämä. Ahdistaa pelkkä ajatus. EP:n kuolema oli niin turha. Ap

Vierailija
8/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Ja mitä Suomen lääkärikunta oppii tästä? Ei yhtikäs mitään. T. 6

Vierailija
9/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisestäni tuli itsetuhoinen kun käytti nimenomaan prednisolonia pitkään. Tästä on aikaa jo yli 20 vuotta. Eikö vieläkään oteta tosissaan sen vaarallisuutta?

Vierailija
10/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sanonut. Hyvä se nyt on leukojaan louskuttaa.

Vierailija
11/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa kirjoitin sen tänne. Mikä sinua vaivaa? Ap

Vierailija
12/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARVASIN myös että se oli se kortisoni!! 🤯 Aloitettu tietenkin vielä mielialalääke mikä altistaa itsarille tutkitusti, jäänyt heitteille, eikä tietenkään rauhoittavia määrätty. J u m a l a u t a että olisin halunnut olla tavallaan väärässä, tää on aivan karmea keissi! Olen itsekin siis joutunut kortisonille ja todella, todella sie

Mulle on lääkäri nauranut päin naamaa kun kerroin miten vaikeita kortisonin haittavaikutukset oli esim. unettomuus niin vaikea että tunsin sekoavani, sain vain ketipinoria sitten nukkumiseen ja se pahensi kaikkea niin paljon että ihmettelen että selvisin järjissäni tosta kaikesta

Vierailija
13/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin sen viimeisen eduskunnassa pitämänsä puheen johon oli linkki joskus kesällä. Oli siitä pääteltävissä terveydentila. 

Vierailija
14/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa kirjoitin sen tänne. Mikä sinua vaivaa? Ap

Mistä sitä tietää

Vierailija
15/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisestäni tuli itsetuhoinen kun käytti nimenomaan prednisolonia pitkään. Tästä on aikaa jo yli 20 vuotta. Eikö vieläkään oteta tosissaan sen vaarallisuutta?

Hei nyt ollaan Suomessa, täällä on todella onnekas jos saa asianmukaista hoitoa. Varsinkin jos lääkkeen haittavaikutukset eivät ole yleisten listassa niin lääkärit mitätöivät kokemuksesi täysin.

Vierailija
16/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voxra ei ole kortisoni, vaa masennuslääke. Sen pakkausselosteessa lukee mm.: 

"Voxran on osoitettu aiheuttavan tajuttomuus-kouristuskohtauksia noin yhdellä tuhannesta potilaasta. 

Jos olet masentunut, voit joskus saada itsetuhoisia tai itsemurha-ajatuksia. Nämä ajatukset voivat lisääntyä, kun aloitat masennuslääkkeen käytön, koska vie jonkin aikaa ennen kuin nämä lääkkeet alkavat vaikuttaa, yleensä kaksi viikkoa, mutta joskus pidempäänkin."

Vierailija
17/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin kortisonia 3 kk ajan aloittaen 80mg x10pv siitä alaspäin 5 mg kerrallaan myös päivä vähemmän joka pudotuksella ja kyllä se helvtinmoinen aine on. Se on hyväpaha. Auttaa mutta tekee pahaa sivuvaikutuksilla. Mulla kesti sen n.3kk mutta ajatelkaa niitä jotka kauemmin joutuu käyttämään.

Vierailija
18/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo pienestä määrästä maanis-depressiivisiä oireita. Illalla olin hyvinkin itsetuhoinen, mutta tajusin että johtuu siitä kortisonista. En ole ottanut sen koommin.

Vierailija
19/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä niin sensitiivisiä ettei voi repostella kenenkään oletettua sairautta tai sen syytä ympäriinsä, mt-häiriöt normaalia ihmiseloon kuuluvaa, eikä eduskuntaan pyrkiville mitään terveystestejä tehdä. 

Vierailija
20/51 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä niin sensitiivisiä ettei voi repostella kenenkään oletettua sairautta tai sen syytä ympäriinsä, mt-häiriöt normaalia ihmiseloon kuuluvaa, eikä eduskuntaan pyrkiville mitään terveystestejä tehdä. 

Mitä ihmettä oikein selität? Kyse oli munuaissairaudesta ja kortisonista. Mielialalääke aloitettiin kortisonin aiheuttaman tuskaisuuden takia. Lue koko ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi