Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia perheiltä joissa toinen vanhempi kotona vaikka lapset jo " isoja" ?

Vierailija
08.04.2007 |

Miten on mennyt? Sosiaalinen painostus? Puolisoiden " tasa-arvo" kysymykset, eläkesäästäminen jne. Ja tietysti tulot ja menot kiinnostaa jos joku haluaa kertoa. Kiitos!

T. harkinnassa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan toimeen koska miehellä hyvät kk tulot ja meillä pienet menot.

En ole eläkesäästäjä, mutta kaikki omaisuus on yhteistä. Eli vaikka erottais, niin en ihan tyhjän päälle jäis.

Oma lapsi just sanoi: " äiti mä haluan, että sä oot kotiäiti koko loppuelämäs"

Vierailija
2/5 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teinaa hyvin matkustaa paljon joten minun pitäisi jokatapauksessa tehdä työtä näillä ehdoilla ja se ei silloin tule ole olemaan koulutustani vastaavaa työtä vaan hanttihommia enemmänkin. Lapset harrastaa niihin pitää viedä iltapäivät jne. Menot on vähäiset ja todella talous ei ole ongelma, pelkään vaan ettei mieheni arvosta koitäiti minääni

: ( Vaikka siivoan, laitan ruoat, kuskaan lapset joka paikkaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset meilläkin on iltapäivisin: kuvista ja soittotunteja.

Vierailija
4/5 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kotona pysyvästi, isä töissä.

- äidilläni ei ollut juuri mitään elämää, joten näivettyi henkisesti ja sai monia häiriintyneitä piirteitä

- talous kärsi meidän kaikkien kannalta eikä äidille itselleen kertynyt eläkettä

- hänelle tuli tarve korostaa jatkuvasti, miten paljon töitä hänellä muka on kodin hoidossa

- hoiti lapset kotona, mutta koska ei ollut tasapainoinen, hyvä äiti, tästä oli enemmän haittaa kuin hyötyä

- me lapset jouduimme selittelemään, elämmekö tosiaan pysyvästi pelkän isän palkalla, koska se oli kaveripiirissä lähes ainutlaatuista

- kotonaololle on vaikea löytää perusteita siinä vaiheessa, kun nuorinkin lapsi on teini-iässä; aika on ajanut tällaisen mallin ohi enkä itse ikinä tekisi tällaista ratkaisua.

Vierailija
5/5 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jännittää ehdottaa tätä miehelle, mutta kyllä ratkaisuun olisi perusteita, juuri sen takia, että mies on paljon pois kotoa ja turvaverkkoa ei ole. Ja minä joutuisin tosiaan töihin josta a) ei makseta b) työaika alkaisi aamulla klo6 ja se ei vastaisi koulutusta.

T. ap