Missä iässä teille tuli se shokki, kun esim. lääkärit, opettajat ynnä muut "aikuiset" rupesivat näyttämään pikkutytöiltä ja -pojilta?
Kommentit (77)
Havahduin asiaan jo 21 vuotiaana nuorena miehenä kun jouduin olleen viikon sairaalassa. Siellä oli muutama hoitaja harjoittelia jotka omasta mielestä jo silloin näytti nuorilta tytöiltä. Tuosta on aikaa yli 20 vuotta joten ne nuoret tytötkin on jo kohta nelikymppisiä. Niin se aika menee.
Niin Suomessa on asenne et kaikki 50+ pitäisi lopettaa.
Ulkomailla tätä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä shokki?
Minusta vanhoistakin ihmisistä näkee aina myös sen sisäisen lapsen.
No ei, mutta tarkoitan sitä, kun esim. lääkäreitä ja opettajia on pitänyt sellaisina aikuisina auktoriteetteinä, niin yhtäkkiä katsookin, että mikäs teinityttö tuossa nyt onkaan...
Kun näkee jonkun nuoren lähtevän autolla liikkeelle niin hämmästyy että tuollainen teini ja ajaa autoa. Mutta aikuisiahan ne jo.
Yli 50v tuli tosiaan se, että kaikki on "hirveen nuoria". Toisaalta monet omanikäiset näyttää tosi vanhoilta, niin naiset kuin miehet. Syvät uurteet naamassa ja veto pois. Tukasta ei paljoa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä shokki?
No ei, mutta tarkoitan sitä, kun esim. lääkäreitä ja opettajia on pitänyt sellaisina aikuisina auktoriteetteinä, niin yhtäkkiä katsookin, että mikäs teinityttö tuossa nyt onkaan...
Ei ole vielä tullut, vaikka olen yli 70v. Yritän kunnioittaa ja arvostaa kaikenikäisiä. Ja mistä olisin edes saanut oikeudet katsoa ketään alaspäin tai ketään tytötellä. Se on rumaa ja epäkohteliasta käytöstä.
Tätä tässä nyt ei ihan haettu.
60+ ja kyllä, shokki on oikea sana.
Myyjät + kahvilan henkilökunta on joka paikassa ihan nuoria. Ei koskaan vanhempaa palkattuna. Olen ihan ikäloppu. Ei tahdo tajuta tätä. 😆
Ei tullut shokkina, mutta kun lääkäri oli itseäni nuorempi jo joskus 26-vuotiaana 1990-luvulla. Hän kirjoitti reseptiin hetunsa. Muutenkin hän oli hieman epävarma ja kysyi, mitä lääkettä haluamme poikamme korvatulehduksen.
Myöskin pienten lasten vanhemmat näyttävät välillä tosi nuorilta. Tosin mietin, että näin sitä varmaan näytti itsekin, vaikka olin silloin "jo" 26 v.
Entinen pm näyttää niin nuorelta
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/eb9814a5-3e7a-4591-894f-92e584…
Nelikymppisenä. Aika pian perään tuli se, kun huomasi pitävänsä melkein teinin näköisiä fiksuina ammattilaisina.
Työterveyslääkärini on itseäni ainakin 15 v nuorempi, ja pidän häntä oikein fiksuna ja asiantuntevana lääkärinä, vaikka onkin vielä uransa alkutaipaleella. (Ja mikä tärkeintä, hän pystyy myöntämään, ettei tiedä ja osaa kaikkea.)
Varmaan silloin, kun olin 50v. lääkärintarkastuksessa. Lääkäri oli huomattavasti nuorempi kuin minä ja kysyi todella tyhmiä kysymyksiä. Kuten: Pystytkö liikuttamaan jalkojasi? Onko särkyä missään kohdassa jalkoja?
Tämä sen jälkeen, kun olin heti alussa kertonut harrastuksistani ja maininnut juoksevani maratonin per vuosi.
Nyt 42v, kun aivan skidin näköinen mieslääkäri hoiti mun selkävaivoja ja vaikutti todella ammattimaiselta ja kohteliaammalta kuin kukaan setämieslääkärk ikinä
Jotkut nälvivät ap:tä. Minusta ihan normaali ilmiö. Olen huomannut itsekin tuon nuortumisen.
En muista millaisella lääkäriasioinnilla olin,mutta muistan vaan katsoneeni lääkäriä kun näytti 21 vuotiaalta nuorelta likalta.
Ja julkkikset nuortuu kovasti, eikä niitä enää tunnista.. mutta välillä kattoo että mitä kummaa tuokin lapsonen kuvassa keikistelee. (Ennen ne näytti aikuisilta, ja saattavat nykyäänkin iän puolesta ollakki, mutta ulkonäöltä ei)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä shokki?
Kun näkee jonkun nuoren lähtevän autolla liikkeelle niin hämmästyy että tuollainen teini ja ajaa autoa. Mutta aikuisiahan ne jo.
Yli 50v tuli tosiaan se, että kaikki on "hirveen nuoria". Toisaalta monet omanikäiset näyttää tosi vanhoilta, niin naiset kuin miehet. Syvät uurteet naamassa ja veto pois. Tukasta ei paljoa jäljellä.
Mä törmäsin facessa yliopiston julkaisuun, jossa kerrottiin uusien fuksien aloittaneen. Sellaisia 15-vuotiaita olivat tänä vuonna ottaneet opiskelemaan! Vaikka onhan ne oikeasti jo parikymppisiä, osa vanhempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä shokki?
Ei ole vielä tullut, vaikka olen yli 70v. Yritän kunnioittaa ja arvostaa kaikenikäisiä. Ja mistä olisin edes saanut oikeudet katsoa ketään alaspäin tai ketään tytötellä. Se on rumaa ja epäkohteliasta käytöstä.
Äläs. Sellasta ihmistä ei olekaan, joka ei tuntisi ikääntymistä juuri noin kuten ap kuvaili. Se EI ole muuta kuin mielessään ihmettelemistä, että oho, aika kuluu näin. Se EI ole rumaa käytöstä.
Ainakin sitä saa ihmetellä että nuoruuden iskelmätähdet alkaa olla järjestään 70-80 vuotiaita jos ei kuolleita.
Lukioaikainen luokanvalvojakin näyttää kuolleen jossain välissä ukkonsa kanssa, mutta se nyt olikin silloin jo keski-iässä.
Ei liity suoraan tähän, mutta soitin joskus erääseen sairaalaan työhön liittyvissä asioissa ja siellä hoitaja totesi, että hän oli minun hoitaja neuvolassa (pienellä paikkakunnalla oli kai sama täti koko neuvolakauden).