Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä teille tuli se shokki, kun esim. lääkärit, opettajat ynnä muut "aikuiset" rupesivat näyttämään pikkutytöiltä ja -pojilta?

Vierailija
03.09.2025 |

?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v

Vierailija
2/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä shokki? 

Minusta vanhoistakin ihmisistä näkee aina myös sen sisäisen lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä shokki? 

No ei, mutta tarkoitan sitä, kun esim. lääkäreitä ja opettajia on pitänyt sellaisina aikuisina auktoriteetteinä, niin yhtäkkiä katsookin, että mikäs teinityttö tuossa nyt onkaan...

Vierailija
4/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mitä olet juonut????

Vierailija
5/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin osa "aikuisista" näyttää ihan vauvoilta naamastaan

Vierailija
6/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on hiukan epäselvästi muotoiltu, mutta oletan, että ap tarkoittaa, missä iässä alkoi näyttää siltä, että kaikki lääkärit, opettajat ym. ovat selvästi nuorempia kuin ap itse. 

Vastaisin tähän, että n. 45-vuotiaana havahduin tähän. En koe itseäni ikälopuksi vieläkään, mutta onhan se tosiasia, että itseä jatkuvasti nuorempia ihmisiä on pitkääkin kouluttautumista vaativissa ammateissa. 

Vierailija
7/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus. Nuorempana ne oli vanhempia kun itse vanhenee pelästyy että mitä ihmeen pentuja nämä lääkärit on. No lääkäri 30 vuotias vertaa potilas 50-90 vuotias. Kyllä siinä pelästyy.  Niinkuin hoitajat on 18-25 vuotiaita !!!  Ja pankissa. 

Vierailija
8/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 45-vuotiaana. Se on myös paha, kun katsoo jotain vanhaa tv-sarjaa jonka näyttelijät oli ennen ikäloppuja ja nyt he näyttävätkin nuorilta. 

Vierailija
9/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääri nuori myös . Alkaa epäillä osaako hän mitään. 

Vierailija
10/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan myyjä 20 vuotias . Muistaa hyvin kuinka itsekin on ollut nuori. 

Vierailija
11/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on toi. Ikäkriisiä pukkaa

Vierailija
12/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v alkaa olla kaikki lääkärit lapsia. Siis voisi olla sun lapsia. Niin kyllähän se on epäilyttävää kun niitä pitää neuvoa joka asiassa.

Vierailija
13/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä shokki? 

No ei, mutta tarkoitan sitä, kun esim. lääkäreitä ja opettajia on pitänyt sellaisina aikuisina auktoriteetteinä, niin yhtäkkiä katsookin, että mikäs teinityttö tuossa nyt onkaan...

Ei ole vielä tullut, vaikka olen yli 70v. Yritän kunnioittaa ja arvostaa kaikenikäisiä. Ja mistä olisin edes saanut oikeudet katsoa ketään alaspäin tai ketään tytötellä. Se on rumaa ja epäkohteliasta käytöstä. 

Vierailija
14/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulla alkoi siinä 35 korvilla, kun tajusin yhtäkkiä asioivani itseäni selvästi nuorempien ihmisten kanssa, sellaisissa nk. tärkeissäkin tilanteissa. Nyt viisikymppisenä se on jo niin tavallista, ettei enää herätä mitään kummempia ajatuksia.

Vierailija
15/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo arvostan kyllä lekureita ym, vaikka katsonkin, että oho onpas nuori.

Vierailija
16/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on näyttänyt ihan aikuisilta.

Vierailija
17/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias sairaanhoitaja ja ihan viimeisen parin vuoden aikana havahtunut siihen, että meidän monet erikoistuvat lääkärit ovat minua noin viisi vuotta nuorempia. Lapseni luokanopettaja taitaa olla minua noin 10 vuotta nuorempi. Minäkin pidin parikymppisenä lääkäreitä ja opettajia sellaisina 'auktoriteetteina', joiden ajattelin olevan minua aina paljon vanhempia 

Vierailija
18/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuorimmat lääkärit voi olla 25v? Eli aika pieniä vielä.

Lastentarhanopettajan opiskelu taitaa olla vain 3 vuotta, eli ihan oikea lastentarhanopettaja voi olla 22-vuotias! :)

Vierailija
19/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, ja osin varmaan leikkimielinenkin, mutta niin totta. Osa täällä ei näköjään oikeasti tajua asiaa, tai sit vaan on kiva nillittää. Hauska kysymys jotenkin.

Vierailija
20/77 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan tuollaista kokenut. Usein kyllä hämmennyn tajutessani, että joku ihminen, jonka koen minua vanhemmaksi, onkin minua nuorempi. Tai että joku samanikäiseltä tuntuva onkin syntynyt silloin kun olin 25-vuotias, mikä oli mielestäni ihan äsken, vaikka siitä on 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi