Lapseton aikuinen! Mitä teet yleensä töiden jälkeen?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Lepään. Koen olevani onnekas, kun voin tehdä näin. Koen myös, että yhteiskunta hyötyy tästä. Kuormitan vähän terveydenhuoltoa, koska jaksan huolehtia itsestäni ja töissä työpanokseni on hyvä.
Ei liity välttämättä lapsettomuuteen. Itsellä kolme lasta. Kukaan meistä ei ole tarvinnut terveydenhuoltoa edes joka vuosi poislukien koululla olevat terveystarkastuksen. Saikulla en ole edes vuosittain. Teen täyttä työviikkoa ja lapsetkin on aloittaneet työntekoa ala-ikäisenä opiskelun ohessa.
Olen totaaliyh, mutta jaksan silti huolehtia itsestäni. Nyt alkaa pian lapset aikuistua ja sitten voikin elää kuten lapsettomat, halutessaan vain itselleen.
Teen töitä noin 8-16, sen jälkeen teen ruuan ja syön. Menen koiran kanssa lenkille. Sen jälkeen salille tai juoksulenkille. Suihkuun ja iltapalaa. Sen jälkeen kello onkin jo niin paljon, että menen nukkumaan. Urheilen joka arkipäivä. Tuntuu, ettei ehdi tekemään läheskään kaikkea, mitä haluaisin tai pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapseton pitää olla? Kolmesta lapsesta viimeinen asui kanssani noin kymmenen vuotta sitten.
Eli noita samoja juttuja kuin muilla olen tehnyt.
Koska tänä kysely nyt tällä kertaa oli suunnattu lapsettomille. Vähän sama kun kysyttäisiin että mitä puuhailet koirasi kanssa ja minä koiraton tulisin ihmettelemään että miksi pitää olla koira.
Paitsi jos lapset ovat aikuisia ja muuttaneet pois niin pystyy elää kuten lapseton ja hyvin voi vastata tälläiseen.
Nautin hiljaisuudesta. Käyn kylvyssä / saunassa / suihkussa, mikä milloinkin tuntuu hyvältä, että saan päivän pölyt ja energiat pois. Kuuntelen rentoutusmusiikkia tai klassista. Saatan pelata tietsikalla, jos on energiaa. Nautin kanien seurasta. Kaikkea tällaista pientä ja rentouttavaa. Luen kirjoja tai nettiä.
Selaan nettiä, luen, käyn pyörälenkillä ja pari kertaa viikossa käyn saunomassa ja naimassa tutun yh:n kanssa. Lapsi ei vielä ymmärrä ihmetellä näkemäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Selaan nettiä, luen, käyn pyörälenkillä ja pari kertaa viikossa käyn saunomassa ja naimassa tutun yh:n kanssa. Lapsi ei vielä ymmärrä ihmetellä näkemäänsä.
Hyi helvetti! Minkään ikäisen lapsen silmien edessä ei harrasteta seksiä!
Haarastan eläimiä, olen aina harrastanut ja välillä on ollut lapsiakin mukana, vaikkei ole omia. Jotain pallopäitä aina pyörii jaloissa kuitenkin ja tekemistä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepään. Koen olevani onnekas, kun voin tehdä näin. Koen myös, että yhteiskunta hyötyy tästä. Kuormitan vähän terveydenhuoltoa, koska jaksan huolehtia itsestäni ja töissä työpanokseni on hyvä.
Ei liity välttämättä lapsettomuuteen. Itsellä kolme lasta. Kukaan meistä ei ole tarvinnut terveydenhuoltoa edes joka vuosi poislukien koululla olevat terveystarkastuksen. Saikulla en ole edes vuosittain. Teen täyttä työviikkoa ja lapsetkin on aloittaneet työntekoa ala-ikäisenä opiskelun ohessa.
Olen totaaliyh, mutta jaksan silti huolehtia itsestäni. Nyt alkaa pian lapset aikuistua ja sitten voikin elää kuten lapsettomat, halutessaan vain itselleen.
Jaa, kyllä mä ainakin kuormitin sillon terveydenhuoltoa, kun raskaana olin ja synnytin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti! Minkään ikäisen lapsen silmien edessä ei harrasteta seksiä!
Kuukauden ikäinen ei kyllä välitä.
Työpäivän jälkeen käyn yleensä melkein heti lenkillä. Nostelen myös puntteja 2-3 kertaa viikossa. Käyn ystävien kanssa illallisella (kyllä, joskus myös viikolla). Luen paljon kirjoja, vähintään puoli tuntia joka päivä. Surffailen netissä, kuuntelen musiikkia, katson suoratoistoa, juttelen puhelimessa mieheni kanssa.
Alkuviikosta, kun oli jotenkin niin pimeä ja syksyinen fiilis, kaivoin esiin aikoinaan ostamani värityskirjan. Sen parissa vierähti pari tuntia ihan hujauksessa, ja pääsin vasta alkuun.
Ihan normaalia elämää vietän.
Aika lailla samanlaista elämää kuin naapurin lapsiperhe. Töiden jälkeen ruoanlaitto, keittiönsiivous, kotityöt, kaupassa käynnit, pihatyöt. Meillä keittiön ikkunat lähekkäkin, niin väkisin näkee ja toki pihalla. Pari kertaa viikossa illalla salia ja yleensä muutama kokous osuu myös viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Saako vastata, vaikka en olekaan lapseton vaan lapsi on muuttanut jo pois kotoa?
Itse urheilen (käyn salilla, tanssitunneilla, lenkkeilen, talvella hiihdän jne), kerran viikossa käyn kansalaisopistossa vieraan kielen tunnilla. Laitan ruokaa, neulon villasukkia, siivoan (kerran viikossa), kuuntelen äänikirjoja, katselen televisiota. Saatan myös käydä ostoksilla, kahvilla tai jossain tapahtumissa.
Olet lapsen vanhempi, et ole lapseton.
Täällä kysyttiin lapsettomien arjesta.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Saako vastata, vaikka en olekaan lapseton vaan lapsi on muuttanut jo pois kotoa?
Itse urheilen (käyn salilla, tanssitunneilla, lenkkeilen, talvella hiihdän jne), kerran viikossa käyn kansalaisopistossa vieraan kielen tunnilla. Laitan ruokaa, neulon villasukkia, siivoan (kerran viikossa), kuuntelen äänikirjoja, katselen televisiota. Saatan myös käydä ostoksilla, kahvilla tai jossain tapahtumissa.