Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoimettäjät!!HOX!!! Apua kaipailen:)

Vierailija
08.04.2007 |

Miten alan vieroittamaan meidän 1v.2kk. lasta rinnalta. Yöt yhtä painajaista, herää kymmeniä kertoja ja rauhoittuu VAIN rinnalle! Suu täynnä hampaita ja tänään sitten kunnolla puraisi, ajattelin, että NYT RIITTI:) Mua niin pelottaa, etten onnistu, koska lapsi vaan HUUTAA ja HUUTAA yöllä, jos ei saa rintaa:(( Alakerrassa asuu joku herkkäuninen lapsi, jonka vanhemmilta pitäisi anoa lupa, jos pitää unikoulua tms.. Onko hieman orjauttamista???

Noh, kuitenkin olen todella iloinen, jos joku voisi antaa ohjeita lempeään vieroittamiseen..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroitat otteen siis aikaisemmin ja kerrot, että laitat rinnan nyt pois ja lapsi alkaa nukkumaan. Minä olen hivuttanut irrottamista pikkuhiljaa aikaisemmaksi ja nyt lapsi osaa jo nukahtaa ilman imetystäkin, eikä ole tarvinnut itkettää.

Vierailija
2/4 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri kausia, joita kannattaa kuunnella, jos on vieroittamassa. Kuulostaa siltä, kuin pikkuisesi olisi juuri tällä hetkellä kiinni sinussa. Tiedän, se on rankkaa, mutta muutaman viikonkin päästä jo tilanne saattaa olla helpompi vieroitusta ajatellen. Eli malttia, niin kaikki menee helpommin.

Tuon ikäinen on oikeasti vielä aivan pieni, eikä ymmärrä, miksi äiti yhtäkkiä haluaisi lopettaa hänelle rakkaan ja tärkeän läheisyyden tavan (ja erittäin täysipainoisen ruoan) juuri siinä vaiheessa kun lapsi äitiä eniten tarvitsisi.

Ja ehkä kannattaisi ajatella, kenen tarpeet nyt ovat tärkeimmät, naapurin, jonka kanssa voi asiasta keskustella järkevästi, tai jos ei voi, so what, vai vauvan/taaperon.

Tsemppaan sinua jatkamaan vielä hetken, huomaat kyllä toisenlaisenkin vaiheen tulevan kun hieman maltat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan jo kohta 5 täyttää ja aina vaan haluaa,että imetän.

Mitä ihmettä teen?

Vierailija
4/4 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko vierottamassa kokonaan vai luopumassa vain yöimetyksistä? Minä lopetin 1 v 2 kk -ikäisen muksun yöimetykset vähitellen. Nukuttiin perhepedissä ja kun muksu heräsi pyytämään rintaa, yritin taputella uudelleen uneen. Jos ei onnistunut, tarjosin rintaa. Usein taputtelu kuitenkin onnistui ja vähitellen sain siirrettyä yösyöntejä myöhäisemmäksi ja myöhäisemmäksi ja lopulta päästiin niistä kokonaan eroon.

Päiväsyöttöjen kanssa aloin säännönmukaisesti jättää yhtä imetystä kerrallaan pois. Ensin taisi lähteä lounaan jälkeinen imetys ja kun muksu tuli totuttuun tapaan pyytämään maitoa, otin syliin ja ehdotin esim. kirjan lukua. Tuossa vaiheessa muksun läheisyyden tarve tuntui kasvavan ihan uusiin mittasuhteisiin ;-) Tuo toimi kuitenkin hyvin, kun oli selvä systeemi, koska saa maitoa ja koska ei. Viimeisenä lähti päikkärimaito, kun se tuntui olevan se kaikkein tärkein.