Silmissä yläluomet rikki. Miten saada paranemaan ja pysymään kunnossa
En tiedä mistä johtuu, ehkä alkaa silmäluomet olla niin raskaat että yläluomen poimu hautuu tms? Ei tunnu iho erityisen kuivalta. Tiedän että luomia leikataan tämän vuoksi mutta mielestäni luomeni eivät näytä niin ns pahoilta kuin mitä ennen-kuvissa on ihmisillä joilla leikkaus tehty. Pitää seuraavan kerran mainita asiasta kun on asiaa lääkärille.
Mutta mikä avuksi näihin luomiin sillä välin? Bepanthenia ja avenen silmänymp.voidetta käytän nyt.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tuohon roikkuluomiongelmaan luomiteippejä. En ikinä edes menisi mihinkään leikkaukseen, kun ongelman saa hoidettua yksinkertaisesti teipillä. Käytän AquaLace-merkkisiä. Ne ei käytännössä näy ollenkaan, koska ovat ohuet läpikuultavat ja jäävät sinne luomen poimun sisään. Aasiassa hyvin yleistä käyttää noita, koska he haluavat tehdä monolid-luomista länsimaalaisemman näköiset. Mutta toimivat erinomaisesti myös länsimaalaisten roikkuvien luomien kohottamiseen.
Olen allerginen ihoteippiliimoille.
Silloin olet todennäköisesti allerginen myös kaikille meikeille. Ihoteipeissä ja laastareissa on yleensä hartsia, joka on allergeeni. Sitä hartsia on ties missä, eli kokeile ainakin olla edes jokunen viikko ilman minkäänlaista meukkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tuohon roikkuluomiongelmaan luomiteippejä. En ikinä edes menisi mihinkään leikkaukseen, kun ongelman saa hoidettua yksinkertaisesti teipillä. Käytän AquaLace-merkkisiä. Ne ei käytännössä näy ollenkaan, koska ovat ohuet läpikuultavat ja jäävät sinne luomen poimun sisään. Aasiassa hyvin yleistä käyttää noita, koska he haluavat tehdä monolid-luomista länsimaalaisemman näköiset. Mutta toimivat erinomaisesti myös länsimaalaisten roikkuvien luomien kohottamiseen.
Olen allerginen ihoteippiliimoille.
Silloin olet todennäköisesti allerginen myös kaikille meikeille. Ihoteipeissä ja laastareissa on yleensä hartsia, joka on allergeeni. Sitä hartsia on ties missä, eli kokeile ainakin olla edes jokunen viikko ilman minkäänlaista meukkiä.
Voi olla myös lateksiallergia.
Minullakaan ei auttaneet Bepanthen, Avene tms. Ihottumaa oli silmäluomissa vuosia. Tänä keväänä löytyi apteekista ihmevoide Blephaderm. Kokeile. Todella vähän ainesosia, hoitaa tulehduksen pois.
Se on silmälääkäriasia. Saat silmäluomen leikkauksen yleisellä jos tietyt ehdot täyttyvät mm että näkökenttä jo häiriintyy. Mene silmälääkärille tai ensin tk ja katso mitä se lekuri sanoo - saattaa nähdä että on heidän heiniään. Jos ei ole niin sitten yksityiselle silmälääkärille. Omani eivät ihan täyttäneet ehtoja ja leikattiin yksityisellä ja maksoin itse. Paras teko. Olo ja ulkonäkö tuli pirteäksi enkä enää ole vihaisen näköinen.
Silmäluomet saattavat reagoida myös silloin, jos on allerginen jollekin metallille tai mitä ikinä esim halpiskoruissa käytetään. Kaikki korut pois, etenkin h&m, glitter ynnä muut,.jos sellaisia pitää. Varovasti sitten kult ja hopea koruill kokeilee uudestaan, jos auttaa. Herkistyminen eri kasvojenhoito tuotteille on atoopikoilla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Silmäluomet saattavat reagoida myös silloin, jos on allerginen jollekin metallille tai mitä ikinä esim halpiskoruissa käytetään. Kaikki korut pois, etenkin h&m, glitter ynnä muut,.jos sellaisia pitää. Varovasti sitten kult ja hopea koruill kokeilee uudestaan, jos auttaa. Herkistyminen eri kasvojenhoito tuotteille on atoopikoilla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Ei edes hopeaa! Siinä yleensä on mukana nikkeliä, joka on monella paha allergeeni. Se allergia ei lievene iän myötä vaan yleensä äityy pahemmaksi, koska sitä nikkeliä survotaan halpuutensa takia ties minne. Ruostumaton teräs sisältää aina tolkuttoman määrän nikkeliä.
T nikkeliallergia, diagnoosista 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä mitään meikkiä tai tekoripsiä silmiin. Voi olla allergiaa. Itselläni johtui silmäluomien rikki meneminen ilmeisesti allergiasta jollekin luomivärissä olevalle aineelle. Ainakin alkoi hiljalleen parantua, kun lakkasin käyttämästä luomiväriä.
Ripsaria käytän, samaa jo varmaan 10 vuotta. Luomivärejä en käytä enkä tekoripsiä.
Vaikka ois samaa merkkiä on voinut valmistus muuttua. Meikit myös säilyy avattuna vain tietyn ajan. Apteekista löytyy hellävaraisempia meikkejä.
No ei sulla ainakaan pahasti luomet roiku, jos ripsaria voit käyttää. Mulla ei näy edes koko yläripsiä roikkuvien luomien alta, joten eipä tarvitse meikata. Kaikki voiteet eivät käy silmäluomille, imeytyvät ihon läpi silmiin. Niille on omat tuotteensa, apteekki neuvoo.
Itse olen huolissani luomien roikkumisen lisäksi niiden karkeudesta. Kun olin nuori, olin intohimoinen auringonottaja. Ei silloin käytetty mitään aurinkolaseja eikä aurinkovoiteita, vaan maattiin tuntikaudet ruskettumassa silmät kiinni. En muista saaneeni mitään valistustakaan auringon vaaroista. Ei ollut nettiä, eikä meille tullut sanomalehteä ja Aku Ankkaa kummempaa. Liekö auringonotossa myös syy myöhempiin verkkokalvovaurioihin, mene ja tiedä.
En mä kyllä kortisonia uskalla silmäluomiin laittaa, varsinkin kun on vähän rikki.