Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritykset anelevat ihmisiä lopettamaan työhakemusten lähettämisen sillä niitä tulee nyt liikaa

Vierailija
03.09.2025 |

Kertoisivat terveiset tälle mielipuoli-hallitukselle!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se sarja hakija? Onkohan hänkin työtön, eikö sille meinattu antaa jopa sakot, koska tiesi ettei pätevyys riitä. Lol saa kai sitä hakea vaikka lääkäriksi, vaikkei ole pätevyyttä ei sitä mun tietääkseni missään kielletä, vaikka järki sanoo ettei ole mitään mahdollisuutta, mutta kun työkkäri vaatii hakemaan työpaikkoja, niin ei siellä lue että vaan niihin mihin on pätevyys nehän oikeen kannustaa, että opiskelisi ja kouluttautuisi uudestaan ja mieluiten ilmaiseksi ja samalla töitä tehden tai hakien. 

Pitäisikö alkaa ihan huvikseen lähettämään tekstinä joka paikkaan katson oikein, että kuinka monta saisin päivässä laitettua ja katson kuinka moneen haastatteluun pääsen. Voisin hakea kaikkiin kaupunkeihin tosin en mihinkään sellaiseen mihin vaaditaan kauheat pätevyydet, mutta jos nyt vaikka siivoojaksi hakisi joka ikiseen kaupunkiin ja avoimeen työpaikkaan. 

Ihan läpällä ja samalla katson, että kuinka monta hakemusta oikeasti pitää laittaa niin ja en rupee mitään paskaa jauhamaan tässä mun CV esittely:

Olen 29- vuotias ekstrovertti en ole oma aloitteinen teen vaan sen mikä on minun työ ja mitä käsketään.

Tulen työpaikalle tekemään töitä enkä lörpöttelemään, joten kiinnosta vähääkään jutella ja olla reipas. 

Minua kiinnostaa vaan raha ja palkka ja jos en saa kuussa nettona vähintään 1800€ niin pitäkää tunkkinne minun työpanos ja arvo on kuitenkin sen arvoista.

En ole joustava, jos työnantaja ei ole joustava takaisin en ole kenenkään sätkynukke tulen töihin siihen aikaan kun on sovittu ja lähden kun aika päättyy mitään yllätys ylitöitä en buukkaa enkä muutenkaan toisten töitä tee ellei siitä saa korvausta.

Olen periaatteen mies ja se periaate on se, että hommat hoidetaan kun on sovittu ja kaikki muu ' reippaus, joustavuus, sosiaalisuus ja kaiken maailman sirkus temput ovat turhia.

Ei ne hommat lörpöttelemällä hoidu.

En pasko lattialle käskystä koska en ole koira . Ottakaa tai jättäkää.

Jos te tarviitte sellaisen joka tekee työt niin tässä on oikea mies jos taas tarviitte kulissi henkilön joka keskittyy sosiaalisoimaan ja tekee kaikki hantti hommat ja tulee vaikka keskellä yötä töihin ostakaa robotti.

Vierailija
82/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten pitää suunnata toiveensa hallitukselle. Työttömien on PAKKO lähettää työhakemuksia tai niiltä katkaistaan työttömyyskorvaus. Syy miksi pakkohakua ei ole poistettu on se että hallitus ei ole keksinyt jotain pahempaa sen tilalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysten pitää suunnata toiveensa hallitukselle. Työttömien on PAKKO lähettää työhakemuksia tai niiltä katkaistaan työttömyyskorvaus. Syy miksi pakkohakua ei ole poistettu on se että hallitus ei ole keksinyt jotain pahempaa sen tilalle. 

Mulla on parempi ehdotus tilalle. Jokaiselle pitkäaikaistyöttömälle määrätään suojatyö paikka ja yrityksen on velvollisia ottamaan aina ensin sen joka eniten tarvitsee työpaikkaa. Ja yritys saa sakot mikäli ei noudata sitä..

Jokaiselle kuuluu työpaikka ja työpaikka on oikeus siinä missä velvollisuus, joten antakaa työpaikka menen jos annetaan. Mutta ei anneta.en kelpaa mihinkään ja nyt riittää. Minä haluan työpaikan kaikilla muillakin on ja minä vaadin, että jokaiselle annetaan työpaikka .

Jos ei muuten niin kaupunkien velvollisuus järjestää työpaikka sellaiselle joka muuten ei saa

Vierailija
84/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti "pommitan" ja "kuormitan" yrityksiä laittamalla kymmeniä hakemuksia, jopa samaan työpaikkaan, joka on "piilotyöpaikkana" eri vuokrayrityksissä. Yritysten edusvalvojana Herra Häkämies on ehkä saanut vihaisia soittoja kavereiltaan, että eivät jaksa lukea hakemuksia? Olen hakenut jo satoihin työpaikkoihin ja jatkan joukkopostitusta, kunnes joku älykäs yritys hoksaa minut. Häkämies eroaa EK:sta mediauutisten mukaan. Pitäsikö pommittaa sinne työhakemuksella, heh?. 

Eivät ne isopalkkaiset hakemuksia lue, vaan keskijohto.

Vierailija
85/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se sarja hakija? Onkohan hänkin työtön, eikö sille meinattu antaa jopa sakot, koska tiesi ettei pätevyys riitä. Lol saa kai sitä hakea vaikka lääkäriksi, vaikkei ole pätevyyttä ei sitä mun tietääkseni missään kielletä, vaikka järki sanoo ettei ole mitään mahdollisuutta, mutta kun työkkäri vaatii hakemaan työpaikkoja, niin ei siellä lue että vaan niihin mihin on pätevyys nehän oikeen kannustaa, että opiskelisi ja kouluttautuisi uudestaan ja mieluiten ilmaiseksi ja samalla töitä tehden tai hakien. 

Pitäisikö alkaa ihan huvikseen lähettämään tekstinä joka paikkaan katson oikein, että kuinka monta saisin päivässä laitettua ja katson kuinka moneen haastatteluun pääsen. Voisin hakea kaikkiin kaupunkeihin tosin en mihinkään sellaiseen mihin vaaditaan kauheat pätevyydet, mutta jos nyt vaikka siivoojaksi hakisi joka ikiseen kaupunkiin ja avoimeen työpaikkaan. 

Ihan läpällä ja samalla katson, että kuinka m

Ei voi hakea mitä tahansa työpaikkaa.

"Velvoitteen mukaan haettujen työpaikkojen täytyy olla sellaisia, että hakija voi perustellusti olettaa työllistyvänsä. Työnhakuvelvoite voi jäädä täyttymättä, jos hakija vaikkapa hakee ilman tutkintoa lääkäriksi."

Vierailija
86/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti "pommitan" ja "kuormitan" yrityksiä laittamalla kymmeniä hakemuksia, jopa samaan työpaikkaan, joka on "piilotyöpaikkana" eri vuokrayrityksissä. Yritysten edusvalvojana Herra Häkämies on ehkä saanut vihaisia soittoja kavereiltaan, että eivät jaksa lukea hakemuksia? Olen hakenut jo satoihin työpaikkoihin ja jatkan joukkopostitusta, kunnes joku älykäs yritys hoksaa minut. Häkämies eroaa EK:sta mediauutisten mukaan. Pitäsikö pommittaa sinne työhakemuksella, heh?. 

Eivät ne isopalkkaiset hakemuksia lue, vaan keskijohto.

Eikä iso palkkaisten tarvitse tehdä hakemuksia, kun heille soitetaan ja annetaan tarjouksia. Tietyt ihmiset saa pöytälaatikosta työpaikan. 

Suomessa on iso nepotismi ongelma tiedän yhden tyypin joka oli vaan yhden vaikutusvaltaisen ihmisen lapsi ja kun muut saman ikäiset sai paikan jostain seurakunnasta parin euron palkalla niin tämä sai viisi tonnia kuussa ja mitä hän teki sen eteen, no selasi kuulemma Facebookia ja painoi nappia parin tunnin välein. Eikä päivääkään ole tämä nuori ollut työttömänä, kun on syntynyt sellaiseen sosiaaliseen verkostoon jossa rahaa ja mahdollisuuksia jaetaan hopea tarjottimella ja sitten vielä kuulee sitä " jokainen on samalla viivalla" no ei todellakaan ole. Toisilla on paremmat mahdollisuudet ja töitä saa lärvikertoimella siihen vaikuttaa sun älykkyys, koulumenestys ja varsinkin sukunimi. 

Vierailija
87/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa joo. Totta se on. Mutta mistä voi aina tietää onko pätevyyttä eikä puhuta lääkäreistä, vaan esim tori on täynnä sellaisia työpaikkoja joissa on persoonallisuus vaatimuksia, mutta ei kerrota vanhingossakaan mitä se työ pitää oikeasti sisällään.

Vierailija
88/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi ehdotus tilalle. Jokaiselle pitkäaikaistyöttömälle määrätään suojatyö paikka ja yrityksen on velvollisia ottamaan aina ensin sen joka eniten tarvitsee työpaikkaa. Ja yritys saa sakot mikäli ei noudata sitä..

Jokaiselle kuuluu työpaikka ja työpaikka on oikeus siinä missä velvollisuus, joten antakaa työpaikka menen jos annetaan. Mutta ei anneta.en kelpaa mihinkään ja nyt riittää. Minä haluan työpaikan kaikilla muillakin on ja minä vaadin, että jokaiselle annetaan työpaikka .

Jos ei muuten niin kaupunkien velvollisuus järjestää työpaikka sellaiselle joka muuten ei saa

Jos tuo sääntö olisi voimassa, perustaisitko oman yrityksen? Oli tuloa tai ei on pakko maksaa palkkaa jollekin. Jos et perustaisi, miksi joku muu perustaisi? Jokainen iso yritys on aluksi ollut pieni, joten uusia suuryrityksiäkään ei tulisi mistään. Miten kävisi työllisyyden?

Vierailija
89/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko yritykset myös lopettaa anelunsa, että heidän tuotteitaan ja palveluitaan ostetaan? Kun vähän vaikea niitä on ostaa työttömänä ja rahattomana. 

Yritykset myyvät lähinnä ulkomaille ja julkisen sektorin asiakkaille. Kotimaisten kotitalouksien kulutuskysyntä on vain noin kolmasosa kansantalouden kokonaiskysynnästä.

Vierailija
90/99 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkiä työhakemuksia lähettämällä ole töitä enää vuosiin saanut. Puhelin käteen ja soittamaan sille rekrystä vastaavalle.

Vierailija
91/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti

Vierailija
92/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK'n mukaanhan Suomessa on jo vuosia ollut massiivinen työvoimapula ja nyt hakemukset eivät enää kelpaa.

Etenkin vasemmisto ja RKP on vaatinut lisäämään ulkomaisen työvoiman saannin esteitä, viimeksi tätä painotti Hypon pankinjohtaja. 

Miksi nämä haluavat huonontaa suomalaisten asemaa työmarkkinoilla? 

Vierailija
94/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EK'n mukaanhan Suomessa on jo vuosia ollut massiivinen työvoimapula ja nyt hakemukset eivät enää kelpaa.

Etenkin vasemmisto ja RKP on vaatinut lisäämään ulkomaisen työvoiman saannin esteitä, viimeksi tätä painotti Hypon pankinjohtaja. 

Miksi nämä haluavat huonontaa suomalaisten asemaa työmarkkinoilla? 

Huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Että voisit kysyä miksi.

Vierailija
95/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HALLITUS VAIHTOON

Ja  v i t u t!

Demarit uuniin!

Ota pulla persu!

Vierailija
96/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on mitä kirjoitit, harva ymmärtää sisällön, mitä haet ja mikä täyttää velvoitteen.

Vierailija
97/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkiä työhakemuksia lähettämällä ole töitä enää vuosiin saanut. Puhelin käteen ja soittamaan sille rekrystä vastaavalle.

Ei sieltä kukaan vastaa, kokemusta on.

Vierailija
98/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Yritysten on nyt vain kestettävä tämä kamala tilanne että työttömiä olisi tulossa ovista ja ikkunoista - koska jos he eivät hae he joutuvat karenssiin. Sitä se pakkohaku teettää.

Kyllä kansa alkaa pikkuhiljaa heräämään tähän eivätkä hyväksy tilannetta. 

Vierailija
99/99 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat liian tyhmiä töihin, koska sosiaaliturvan taso alittaa jo EU-lainkin minimit. Työttömyys ja köyhyys vie elämästä kaiken sisällön.

Ollaan tilanteessa, että meillä on 500000 työtöntä, joista 100000 on MT 100000 on alkkeja, 100000 narkkeja ja 100000 elämäntapahippejä.

Jotta saataisiin Suomi nousuun pitäisi noista saada 300000 henkeä töihin, mikä on täysin mahdotonta. Huudeltiin menkä töihillä Suomi pysyvästi rikki.