Yritykset anelevat ihmisiä lopettamaan työhakemusten lähettämisen sillä niitä tulee nyt liikaa
Kertoisivat terveiset tälle mielipuoli-hallitukselle!
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen työtön olisi aika mestari, joka työllistyisi ilman yhtään hakemusta. Tai vielä parempaa, katoaisi kokonaan, jos ei työllistyisi tietyssä ajassa. Tällaisia on varmasti olemassa oikeiston fantasioissa?
Se on se vErKoStOiNtI. Verkostoitumalla työllistyy oikeiston unelmissa vaikka kyse olisi esim. alasta jonka automatisaatio on korvannut kokonaan tai jonka tuotanto on siirtynyt kokonaan ulkomaille. Verkostoitumalla paranee myös halvaantuneet raajat ja nuorentuu kolmekymmentä vuotta.
Miten sellainen enää verkostoituu, jonka itseluottamus on painunut alas vuosien työttömyyden aikana?
Voisiko yritykset myös lopettaa anelunsa, että heidän tuotteitaan ja palveluitaan ostetaan? Kun vähän vaikea niitä on ostaa työttömänä ja rahattomana.
Mä olen myös laittanut ja laitan hakemuksia sellaisiin tehtäviin joista ei ole työkokemusta, mutta koulutuksen puitteissa voin hakea. Se on nääs see kuuluisa Motivaatio jolla ne parhaat pestit saa. Tämähän todettiin jo tänä kesänä. Ihan sama yrityksille vaikka saisivat miljoona hakemusta yhteen tehtävään. Tulkoot tälle aidan toiselle puolelle jossa on pakko-hakea työtä. Ne yritykset voisivat nyt sanella hallitukselle että tämä pakko-haku tulee lopettaa. Se ei auta hakijoita eikä työntekijöitä. Tämän tulee tulla muilta kuin työttömiltä, koska ketäähän ei työttömät kiinnosta. Ei meillä ole sananvaltaa eikä kukaan kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen työtön olisi aika mestari, joka työllistyisi ilman yhtään hakemusta. Tai vielä parempaa, katoaisi kokonaan, jos ei työllistyisi tietyssä ajassa. Tällaisia on varmasti olemassa oikeiston fantasioissa?
Se on se vErKoStOiNtI. Verkostoitumalla työllistyy oikeiston unelmissa vaikka kyse olisi esim. alasta jonka automatisaatio on korvannut kokonaan tai jonka tuotanto on siirtynyt kokonaan ulkomaille. Verkostoitumalla paranee myös halvaantuneet raajat ja nuorentuu kolmekymmentä vuotta.
Miten sellainen enää verkostoituu, jonka itseluottamus on painunut alas vuosien työttömyyden aikana?
Verkostoituminenhan on sitä, että opiskelukaveri on päättämässä rekrytoinnista. Pitää siis olla kaikkien kaveri opiskeluaikana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös laittanut ja laitan hakemuksia sellaisiin tehtäviin joista ei ole työkokemusta, mutta koulutuksen puitteissa voin hakea. Se on nääs see kuuluisa Motivaatio jolla ne parhaat pestit saa. Tämähän todettiin jo tänä kesänä. Ihan sama yrityksille vaikka saisivat miljoona hakemusta yhteen tehtävään. Tulkoot tälle aidan toiselle puolelle jossa on pakko-hakea työtä. Ne yritykset voisivat nyt sanella hallitukselle että tämä pakko-haku tulee lopettaa. Se ei auta hakijoita eikä työntekijöitä. Tämän tulee tulla muilta kuin työttömiltä, koska ketäähän ei työttömät kiinnosta. Ei meillä ole sananvaltaa eikä kukaan kuuntele.
Ehkä pitäisi lähettää hakemuksia kansanedustajille edustajan apulaiseksi. Ei kai siihen edes ole mitään pätevyysvaatimuksia?
Alkaisi heitäkin harmittamaan, kun s-postit on tukossa.
Vierailija kirjoitti:
linkki?? lähde??
Tuossa jos palsta ja modet ei tälläkertaa poista:
Flood of applicants pushes employers to stop advertising vacancies
Suurin osa saa työpaikan tiskin alta - syy: hakemuksia tulee liikaa
Yrityksiin tulee nyt niin paljon työhakemuksia, että ne eivät halua kertoa avoimista työpaikoista julkisesti.
Flood of applicants pushes employers to stop advertising vacancies
Finland's high unemployment is driving hundreds of applicants to limited job postings.
Siinäpä itkevät.
Minun mielestäni voisi ensi vuoden alusta kokeilla uutta pakkotyöllistysmallia, yritysten olisi pakko palkata 4 työtöntä työnhakijaa vuodeksi tes palkalla karenssin uhalla. Tämä olisi nykyistä mallia reilumpi pakote.
Ja ennen kuin joku nillittää, niin olen kokoaikaisessa toistaiseksi voimassa olevassa työssä.
Olen kuitenkin järjissäni ja ymmärrän, että tälläinen työn pakkohaku ja työttömien kurmuutus tällaisessa työtilanteessa on todella epäoikeudenmukaista ja väärin. Työpaikkoja tulee luoda, jotta palkkatyötä aidosti riittää kaikille. Tämänhetkinen työnhakuteatteri on lopetettava.
Jos työttömiä on 100 000 ja kaikki kirjoittavat 4 hakemusta kuussa niin se tekee lähes 5 miljoonaa hakemusta vuodessa. Montakos yritystä suomessa olikaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä itkevät.
Minun mielestäni voisi ensi vuoden alusta kokeilla uutta pakkotyöllistysmallia, yritysten olisi pakko palkata 4 työtöntä työnhakijaa vuodeksi tes palkalla karenssin uhalla. Tämä olisi nykyistä mallia reilumpi pakote.
Ja ennen kuin joku nillittää, niin olen kokoaikaisessa toistaiseksi voimassa olevassa työssä.
Olen kuitenkin järjissäni ja ymmärrän, että tälläinen työn pakkohaku ja työttömien kurmuutus tällaisessa työtilanteessa on todella epäoikeudenmukaista ja väärin. Työpaikkoja tulee luoda, jotta palkkatyötä aidosti riittää kaikille. Tämänhetkinen työnhakuteatteri on lopetettava.
Tällä hetkellä työttömien määrän hipoessa ennätyslukuja työssäolevat painavat duunia kahden edestä. Mitä järkeä tässä edes on?
On se kumma kun ei työvoima kelpaa.
Joka kuukausi lähtee neljään sattumanvaraiseen yritykseen anelukirje. Näin on käsketty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä itkevät.
Tällä hetkellä työttömien määrän hipoessa ennätyslukuja työssäolevat painavat duunia kahden edestä. Mitä järkeä tässä edes on?
Jos maailmassa on rajallinen määrä resursseja, niin eikö ahneet ja epätoivoiset mieluummin yritä saada ne kaikki isellee, sen sijaan että jakaisivat?
Työpaikat ovat nyt kiven alla: näin voit hakea työtä, joka ei ole avoimessa haussa
Rekry-Pirjo kehottaa liittymään Linkediniin ja kontaktoimaan ihmisiä siellä. Omaa osaamistaan kannattaa esitellä tarinoiden muodossa. Ihmisiä kiinnostavat tarinat ja henkilökohtainen kokemus. Loppuun voi lisätä kysymyksen, joka saa ihmiset osallistumaan keskusteluun. Siten julkaisu saa enemmän näkyvyyttä. Itsensä brändääminen somessa vie aikaa ja vaatii säännöllistä julkaisemista.
Rekry-Pirjon myös muistuttaa että työnhaku on maraton eikä mikään pikajuoksu. On toki mahdollista, että joku on voinut saada yksittäisellä ensimmäisellä postauksella töitä, mutta työnhaussa kannattaa olla malttia ja kärsivällisyyttä, että jaksaa pidempään.
Sosiaalisen median lisäksi Rekry-Pirjo suosittelee ottamaan yhteyttä suoraan työpaikkoihin puhelimitse tai käymällä itse paikan päällä kysymässä töitä. Yksi perinteinen vaihtoehto on myös lähettää juuri kyseistä työpaikkaa varten räätälöity työhakemus ja ansioluettelo sähköpostitse. Silloin mukaan kannattaa liittää video, jossa esittelee lyhyesti itsensä ja osaamisensa.
Myös työelämässä luodut verkostot ja suhteet voivat auttaa uuden työn saamisessa. Tämä tuli ilmi, kun kysyimme Ylen verkkosivuilla kokemuksia piilotyöpaikan löytämisestä. Ja töitä onkin yleensä helpompaa saada omien kontaktiensa ja tuttujensa kautta.
Sen vuoksi paras vinkki on tehdä työnsä mahdollisimman hyvin ja moitteettomasti silloin kun töitä on jotta saisi mahdollisimman hyvän maineen. Siitä jää positiivinen kuva myöhemmin, ja se yleensä maksaa itsensä jossain vaiheessa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä itkevät.
Raha. Yksinkertaisesti ja simppelisti raha.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ovat nyt kiven alla: näin voit hakea työtä, joka ei ole avoimessa haussa
Rekry-Pirjo kehottaa liittymään Linkediniin ja kontaktoimaan ihmisiä siellä. Omaa osaamistaan kannattaa esitellä tarinoiden muodossa. Ihmisiä kiinnostavat tarinat ja henkilökohtainen kokemus. Loppuun voi lisätä kysymyksen, joka saa ihmiset osallistumaan keskusteluun. Siten julkaisu saa enemmän näkyvyyttä. Itsensä brändääminen somessa vie aikaa ja vaatii säännöllistä julkaisemista.
Rekry-Pirjon myös muistuttaa että työnhaku on maraton eikä mikään pikajuoksu. On toki mahdollista, että joku on voinut saada yksittäisellä ensimmäisellä postauksella töitä, mutta työnhaussa kannattaa olla malttia ja kärsivällisyyttä, että jaksaa pidempään.
Sosiaalisen median lisäksi Rekry-Pirjo suosittelee ottamaan yhteyttä suoraan työpaikkoihin puhelimitse tai käymällä itse paikan päällä kysymässä töitä. Yksi perinteinen vaihtoehto o
Naurahdin tälle. Olen vakitöissä, joten helppompaa on näille nykyisin naurahtaa.
Olin aikoinaan kaksi vuotta työttömänä. Korkeakoulu oli takana ja monenlaisia duuneja olin ennen korkeakoulua tehnyt. Työnhaun aikana huomasin, ettei korkeakoulukontakteistakaan ollut mitään hyötyä. Jo tuolloin oli paikkoihin satoja hakijoita. Joihinkin hakuihin pääsin kolmannelle kierrokselle, kuitenkin tuli valittelut perään, valinta ei osunut sinuun jne. Suurin osa työpaikoista ei lähettänyt minkäänlaista vastausviestiä, ei yhtään tiennyt missä haun suhteen mennään. Sisaren kautta sain lopulta duunin. Rekryporukkakin voisi tulla tähän päivään. Onko monikin rekryporukoista sisaren kautta duunissa?
Vaikea ahkeruuttaan ja osaamistaan on näyttää jos ei sitä koskaan pääse näyttämään.
Perustulo on ainoa tulevaisuuden ratkaisu. Työt tulevat vähenemään jatkossakin tekoälyn myötä. Tempputyöllistäminen ja työnhakuteatteri ei auta yhtään ketään eikä mitään. No nyt tämä hoopoilu sentään työllistää työkkärin työntekijöitä ja kelaporukkaa. Ja näitä rekrytyyppejä.
Kovasti tsemppiä työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisen median lisäksi Rekry-Pirjo suosittelee ottamaan yhteyttä suoraan työpaikkoihin puhelimitse tai käymällä itse paikan päällä kysymässä töitä. Yksi perinteinen vaihtoehto o
Arvon rekry-pirjo, sisällöntuottaja on erillinen ammattinimike. Jos joudun oman osaamiseni lisäksi tekemään 5 eri ammattinimikkeen työt niin siinä tapauksessa perustan oman firman enkä varmasti palkkaa tuollaista tyhjänhölisijää.
Mutta kun on HUUTAVA työvoimapula
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhä pysty verkostoitumaan kun joka luennon jälkeen kaikki on menossa syömään/kahville/yms. Kukaan ei halua jäädä ilmasiks verkostoitumaan ja köyhä lähtee sitte yksin opiskelijakämpille.
Todennäköisesti 90 % hakemuksista on myös tekoälyn kirjoittamia höpölöpöjuttuja nykyään.
Eli kysymyksessä on tosiaankin aivan turha rumba kaikille.
Tekoäly vaan ryystää vettä tuhansia litroja työpaikan ja työntekijät puolesta. 😁