Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hälytykset meni päälle kohteessa. Maksaako se? (Olen siivooja)

Vierailija
03.09.2025 |

Olen siivooja. En ehtinyt lähtemään pois kohteesta tarpeeksi ajoissa ja hälytykset olivat menneet päälle. PAikalle saapui vartija tarkistamaan tilanteen. Minulle on sanottu, että tiettyyn aikaan pitää poistua kohteesta. Eilen en ehtinyt.

Maksaako tuo, kun vartija saapuu tarkistamaan tilanteen? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et soittanut vartiointiliikkeeseen?

Vierailija
2/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainio idea. "Täällä kohteessa hälyt huutaa, mutta ei huolta, olen luvallisilla asioilla liikkeellä, ei tarvitse tulla tarkistamaan, kiiti hei"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävi joskus noin eikä siitä mitään seurannut. Muuta kun ilmeisen ärsyyntynyt vartija kun kohteessa ei ollutkaan mikään tilanne päällä vaan pelkkä hölmistynyt siivooja.

Vierailija
4/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei, vahinkohan tuo on. 

Vierailija
5/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa ainakaan sinulle. Kuuluthan liittoon, saat sieltä apua jos työnantajasi yrittää tuosta sinua laskuttaa.

Vierailija
6/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainio idea. "Täällä kohteessa hälyt huutaa, mutta ei huolta, olen luvallisilla asioilla liikkeellä, ei tarvitse tulla tarkistamaan, kiiti hei"

Juuri noin.

t. siivooja

Vierailija
7/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vartioinnista maksetaan, niin hyvä treeni välillä joutua tulemaan tarkistamaan.

Vierailija
8/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se yritykselle maksaa useimmiten kun vartija käy paikalla ylimääräisen käynnin, näin ainakin meillä 

Vierailija
9/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä tarkistelu kuuluu palvelun kokonaishintaan. Mutta vaikka maksaisi erikseenkin, ei sitä työntekijältä pidä laskuttaa.

Vierailija
10/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuota varten puhelin johon vartiointifirma soittaa. Jos kysymyksiin osaa vastata oikein, eivät tule tarkastamaan.

Vierailija
11/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se yritykselle maksaa useimmiten kun vartija käy paikalla ylimääräisen käynnin, näin ainakin meillä 

Näitä sitten tarkastellaan kuukausittain, jos syynä on puutteellinen ohjeistus, vikatilanne ym. niin meidän firma maksaa. Jos alihankkijan huolimattomuus niin alihankkijayritykseltä laskutetaan jos jaksetaan

Vierailija
12/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä riippuu ihan sopimuksesta.

Meillä kuuluu rajoitukseton määrä käyntejä arkisin ja lauantaisin ajalla xx-xx, yöt ja pyhät laskutetaan erikseen.

Vierailija
13/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuota varten puhelin johon vartiointifirma soittaa. Jos kysymyksiin osaa vastata oikein, eivät tule tarkastamaan.

No eiköhän useimmilla olekin, jos oletus on että saattaa olla paikalla kun vahinkohälytys tulee. Mutta siivoojalla ei noita tietoja välttämättä ole. Ei minulla ainakaan ollut juuri missään muuta kuin tieto siitä, milloin hälyt ovat pois päältä ja kulku sallittu. Jos olisin mennyt kohteeseen liian aikaisin tai lähtenyt liian myöhään, olisi se ollut tekemätön paikka.

Vierailija
14/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, sinnehän voisi soittaa kuka vain ja sanoa "väärä hälytys".

Heillä on velvollisuus käydä kohteessa ja jättää kohteelle käyntilasku, joka oli joskus 15 vuotta sitten usein 70e, nyt se taitaa olla 150-200e.

Lasku katoaa jonnekin kyseisen kiinteistön/laitoksen/viraston kirjanpidon uumeniin, sieltä sen joku maksaa, mutta ei esim jossain kaupungin järjestelmissä ehdi kukaan seuraamaan.

Meidän koululla tuli yhteen aikaan vartija käynti 2-3 kertaa viikossa, iltakäyttäjät eivät painaneet ulko-ovea kunnolla kiinni, taisi tulla vartiointifirmalle aika hyvää tiliä tästä.

Nämäkin menee kaupungin rakennuksissa veronmaksajien piikkiin, tällä on hyvä rahastaa, tähän ei rehtorikaan puuttunut mitenkään, varmaan joku serkku siellä vartiointifirmassa?

Vierailija
15/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä joutuu maksamaan.

Vierailija
16/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, sinnehän voisi soittaa kuka vain ja sanoa "väärä hälytys".

Heillä on velvollisuus käydä kohteessa ja jättää kohteelle käyntilasku, joka oli joskus 15 vuotta sitten usein 70e, nyt se taitaa olla 150-200e.

Lasku katoaa jonnekin kyseisen kiinteistön/laitoksen/viraston kirjanpidon uumeniin, sieltä sen joku maksaa, mutta ei esim jossain kaupungin järjestelmissä ehdi kukaan seuraamaan.

Meidän koululla tuli yhteen aikaan vartija käynti 2-3 kertaa viikossa, iltakäyttäjät eivät painaneet ulko-ovea kunnolla kiinni, taisi tulla vartiointifirmalle aika hyvää tiliä tästä.

Nämäkin menee kaupungin rakennuksissa veronmaksajien piikkiin, tällä on hyvä rahastaa, tähän ei rehtorikaan puuttunut mitenkään, varmaan joku serkku siellä vartiointifirmassa?

Kyllä on toiminut. Puhun kokemuksesta.

t. siivooja

Vierailija
17/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa ainakaan sinulle. Kuuluthan liittoon, saat sieltä apua jos työnantajasi yrittää tuosta sinua laskuttaa.

Riippuu itseasiassa paikasta. Meillä töissä (olen sote-alalla) laskutetaan hälytyksestä työntekijää ja jokainen työntekijä allekirjoittaa avaimet vastaanottaessaan sen sopparin jossa se lukee.

Vierailija
18/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vartija ei osannut ottaa oikeasta paikasta hälyä pois vaikka sanoin et menen baaria siivoamaan. Baari se mun mielestä oli,baaritiski, a oikeudet jne. Menin sit sinne ja vartija käveli perässä,et häly meni päälle. Hän ymmärsi että menen ravintolaa siivoamaan,siis ruokaravintolaa ja oli kattonu et siellä ei ole hälyjä.

Sit yhdessä kohteessa vartijat vihaisena, että kattoterassin ovea ei saa avata kun häly menee aina päälle. Sori en tiennyt. Kukaan ei ollu ikinä sanonu, eikä ollu mitään lappuja. Oli ihan jees saada raikasta ilmaa kun siellä siivoo,mut enpä avannu ovea enää.

Vierailija
19/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hälytykset kun menee päälle, niin ei ainakaan minun kohteessa kuulunut yhtään mitään. Vartija vaan saapui paikalle ja sanoi, että varashälyttimet ovat menneet päälle. PAikka oli täysin hiljainen. Tuokin tuntuu olevan jotain salaista tietoa, kun ei voi reilusti sanoa, mihin aikaan pitää poistua kohteesta! Ja nimenomaan siivostyössä aika ei riitä !!!!!!! Loput tehdään ilmaiseksi! 

Vierailija
20/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hälytykset kun menee päälle, niin ei ainakaan minun kohteessa kuulunut yhtään mitään. Vartija vaan saapui paikalle ja sanoi, että varashälyttimet ovat menneet päälle. PAikka oli täysin hiljainen. Tuokin tuntuu olevan jotain salaista tietoa, kun ei voi reilusti sanoa, mihin aikaan pitää poistua kohteesta! Ja nimenomaan siivostyössä aika ei riitä !!!!!!! Loput tehdään ilmaiseksi! 

Siivoustyö suurilta osin onkin näyttelemistä. Pitää vain siivota ne kriittisimmät paikat,niin loputkin näyttää siivotulta. Lattiaakin siivotessa siivotaan vaan nurkat jonne pölyt kerääntyy. Niin näyttää koko lattia siivotulta. Vessassa pikaisesti kuivahkolla liinalla pyyhitään ensin peilit,kiillottaa hanat,pyyhitään lavuaarin roiskeet sit pönttö. Samalla toisella kädellä tökitään käsipaperitelineen papereita, tuntuuko painoa et onko siellä tarpeeksi paperia. Jos lattia näyttää suht siistiltä, nostaa parit paperit vaan käsin ja se siivousliina lattialle ja kengän alle ja sillä pyyhit parit roiskeet lattialta ja valmis jos mopitta selviää. Mulla on tapana vessanpönttö harjalla työntää roskiksen paperit alaspäin,jos siellä on reilusti tilaa en edes roskia ota. Sellasta se on kun aika ei riitä.