neuvoja kaivattaisiin..
eli mun poikani on pian vuoden, 27.4. ja haluisin vinkkejä itsesyömisen aloitteluun.. olen välillä yrittänyt antaa hänelle lusikan käteen missä on jotain sosetta mutta hän on vaIn ihmetellyt että mihis se palvelu jäi ;) jos käteen antaa leivän/keksinpalan yms., sen hän ymmärtää laittaa suuhun ja syödä, on tehnyt sitä jo kauan..
kannattaisiko ostaa sellainen imukuppilautanen? olen niitä katsellut, mutta esim. ainun lautanen on mielestäni kovin iso..
joten nyt vinkkejä miten opetan hänet syömään itse.. KIITOS!!!
Kommentit (3)
Minun neuvoni on että syötä ilman muuta vielä mutta anna lapsellesi omaan käteen lusikka ja anna samalla sotkea ruokaa ns..tai anna oma pieni lautanen ja itse syötät kumminkin toisesta,lapset yksilöitä ei kaikki heti opi,ei ainakaan meidän lapset jotkut nauttineet syöttämisestä 2vuotiaanankin...kyllä ne armeijassa viimestään oppivat...
Minulle ei tullut esikoisen kanssa mieleenkään ruveta opettamaan 1-vuotiasta syömään itse eikä hän möyskään tehnyt mitään aloitteita siihen suuntaan. Sormiruokaankaan hän ei oikein koskaan innostunut. Meillä opittiinkin kunnolla syömään itse vasta pakon edessä eli kun pikkusisko syntyi eikä palvelu enää pelannut (3 v.)
Pikkusisko on eri maata jo rohkeutensakin suhteen eli tosiaan tunkee käsiään ruokakuppeihin sumeilematta ym. Syö nyt 1-vuotiaana leipää kuin aika tekijä. Luulen, että kohta aloitetaan lusikalla opettelu, mutta itse tietenkin syötän vielä ja annan hänen harjoitella siinä samassa.
Meillä kumpikin tenava on aloittanut yhden vuoden iässä vapaaehtoisesti syömisen ruokailuvälinnen kanssa. Hermoja aavistuksen koettelee pienen lapsen käsinsyöminen , ja joka ruuan käsin tunnustelu, mutta lapset kokeilevat ensin kätensä tuntoa ruuan suhteen, enne kuin maistavat..hmm. Nälkäinen lapsi ainaskin hotsii nälissään " porkkanan" .