Olisinpa ainut lapsi
Olen 7 lapsesta nuorin. Olen 40 vuotias ja alkanut murehtia, että saatan joutua kokemaan kaikkien sisarusteni kuoleman. En ajatellut tällaista taakkaa itselleni ja jo tämän ikäisenä. Vanhin sisarukseni on n.60 vuotias ja hänellä on ollut jo sydänkohtaus. Olen useamman vuoden muita nuorempi.
Kommentit (12)
Ei ole pakko mutta.. Valitse kaksi joita suree "enemmän", esimerkkinä vaikka äiti ja yksi sisarus. Yritä vähentää taakkaa itselläsi useasta ihmisestä ja reaktioita, jos aivot ottavat sen vastaan. Usein reaktioille ei voi mitään. Kunhan eläessä olisi ihmisillä hyvä olla, kun osa kärsii jostain vaivoista tms. Kuoleman jälkeen niitä vaivoja ei enää ole.
Olen nuorin, nyt 80. Nuorempia ja vanhempia sisaruksia (ja puolisonsa) on kuollut, elossa velipojat 98 ja 90.
Ainahan sinulke voi käydä kuten äidilleni, että menehtyi ennenaikaisesti ennen muita, vaikka oli kymmenen buotta nuorempi.
Voi voi, huomaa että olet hemmoteltu minäminä-kakara. Sinua vain harmittaa sisarustesi kuolemassa oma osasi. Kuka tietää vaikka saisit sydärin jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sinulke voi käydä kuten äidilleni, että menehtyi ennenaikaisesti ennen muita, vaikka oli kymmenen buotta nuorempi.
Ei kamalasti lohduta. Olen sitten myös taakka sisaruksilleni.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eikö sinulla ole perhettä, puolisoa, lapsia?
Et voi tietää kenenkään kohtaloa - et edes omaasi.
Olin täysin terve, kunnes 43-vuotiaana sairastuin vakavasti, diagnoosi löytyi useiden tutkimusten jälkeen 45-vuotiaana ja kuulin, että elinaikaa on vuosi. Ei ollut, selvisin elinsiirrolla syövästä ja voin hyvin.
Isäpuolta 20 vuotta nuorempi äiti kuoli viisi vuotta ennen isäpuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eikö sinulla ole perhettä, puolisoa, lapsia?
Ei ole miestä lähimaillakkaan, eikä lapsia ole.
Ap.
Suru tarkoittaa sitä, että olet rakastanut.
Ajattele mieluummin kuinka pitkään olet saanut jakaa elämää heidän kanssaan. Riippuen sisarustesi iästä siitä tulee vuosisatoja yhteenlaskettuna.
Ei sitä koskaan voi tietää, kuka täältä ensin lähtee ja missä järjestyksessä. Tunsin naisen, joka muutama vuosi sitten kuoli vähän yli 90-vuotiaana. Hän oli sisarussarjansa esikoinen, mutta niin vain oli ehtinyt saattaa hautaan kaikki nuoremmat sisaruksensa, en muista oliko heitä viisi vai kuusi.
Et sä tiedä kuinka vanhaksi kukin elää. Tiedän ihmisen joka sai parikin sydänkohtausta yli 90v eikä kuollut vielä niihin. Muistisairaus hänet lopulta vei niin huonoon kuntoon, että kuoli.
Vanhin mun tuntema ihminen on 105v. Joku taas voi kuolla jo lapsena.