Hauskimmat "vinkit" laihtumiseen ja painonhallintaan
Ja oletko niitä kokeillut? Jos, niin toimiko?
Mulla tuli mieleen yksi: syö usein ja täytä vatsa kasviksilla. Ei toiminut, oli jatkuva nälkä ja suolisto sekaisin, vatsa turvonnut kuin viimisellään raskaana.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskusmuinoin on ollut suosittu kaalikeitto dietti. Voi kuvitella miten "hauskaa" on kun syö pelkkää kaalisoppaa.
Kaalisoppa on hyvää.
En ymmärrä mikä on ongelma syödä samaa ruokaa joka päivä. Itse opiskelijana söin nuudeleita parin vuoden ajan.
En nyt ihan usko tuota, että söit pari vuotta vain nuudeleita.
Kaalisoppa on hyvää, niin kuin moni muukin ruoka, mutta ainoana ruokana hyvyys häviää melko äkkiä :)
Tuo kasvisjuttu toimii silloin, kun ei syö venhää, sokeria tai maitopohjaisia tuotteita, jotka eivät ole AB-linjalla.
Ei ne kasvikset sun mahaa turvota, vaan ne viljat, huonot sokerit ja maitopohjaiset tuottet.
"Syöt liian vähän ja sun elimistö on säästöliekillä". Ok. Näin sen täytyi olla, kun kiloja oli kertynyt 92, eikä pituutta ollut kuitenkaan kahta metriä, vaan 165 cm.
Lopetin syömisen kokonaan ja paino vaan nous. Pitäsköhä lopettaa juominenki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskusmuinoin on ollut suosittu kaalikeitto dietti. Voi kuvitella miten "hauskaa" on kun syö pelkkää kaalisoppaa.
Kaalisoppa on hyvää.
En ymmärrä mikä on ongelma syödä samaa ruokaa joka päivä. Itse opiskelijana söin nuudeleita parin vuoden ajan.
Juu, mutta sen dieetin kaalisopassa ei ollut juuri muuta kuin vettä, kaalia ja joku porkkanan pala. Ehanaa soppaa!
Minulla toimii kuitu ja proteiini.
Vierailija kirjoitti:
"Syöt liian vähän ja sun elimistö on säästöliekillä". Ok. Näin sen täytyi olla, kun kiloja oli kertynyt 92, eikä pituutta ollut kuitenkaan kahta metriä, vaan 165 cm.
Tavallaan oikein. Liian vähän syöminen voi nostaa painoa. Siinä tapauksessa ratkaisu on ruuan SISÄLLÖN korjaaminen eikä määrän katsominen.
Pitää kuitenkin muistaa, että elimistö toimii kemiallisesti eikä niin kuin kone.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii rasva ja pätkäpaasto.
Vierailija kirjoitti:
Syödään siinä paljon muutakin päiväohjelman mukaan. Jos ei syö noita ruokia ohjelman mukaan, päänsärky on taattu. Meillä kokeiltiin tuota miehellä, kun hänellä oli lievä ylipaino. Kun kuuri loppui ja sen jälkeen söi maltillisesti eli ei palannut vanhaan ruokasysteemiinsä, tuo kuuri alkusysäyksenä todella auttoi. Laihduttajan oma moka on ahtaa pelkkää soppaa.
Lopetin kaiken ultraprosessoidun ruuan ja puolivalmisteiden käytön.
Ruokamäärä ei muuttunut, mutta turhat kalorit ja lisäaineet jäi pois.
Laihduin normaalipainon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalisoppa on hyvää.
Juu, mutta sen dieetin kaalisopassa ei ollut juuri muuta kuin vettä, kaalia ja joku porkkanan pala. Ehanaa soppaa!
Olet lukenut väärän reseptin. Kyllä siinä on rutkasti muitakin kasviksia kuten sipulia ja varsiselleriä sekä liemenä tomaattimurskaa ja mausteitakin siinä on. Porkkanoitakin on enemmän kuin pala.
Vesa Keskinen kertoi joskus laihduttaneensa niin, että jos joku maistui hyvältä. Hän sylki sen pois. Ei tehnyt mieli juurikaan syödä tai varsinkaan herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalisoppa on hyvää.
Olet lukenut väärän reseptin. Kyllä siinä on rutkasti muitakin kasviksia kuten sipulia ja varsiselleriä sekä liemenä tomaattimurskaa ja mausteitakin siinä on. Porkkanoitakin on enemmän kuin pala.
Tavaraa tuntuu riittävän, mutta ihmisen tarvitsema ravinto puuttuu.
Mä en ymmärrä, mitä hauskaa APn vinkissä (syö usein ja täytä vatsa kasviksilla) on. Jos ruokavalio on ollut bullshittiä ennen sitä, ei kai ihme, jos vatsa reagoi saadessaan äkkiä ison määrän kuituja. Lisäksi etenkin ruokavalionmuutoksen alkuvaiheessa vatsan tueksi voi ottaa probiootteja, Molkosania, tai ruoansulatusentsyymejä, jos vaikka kaalit saavat aikaan ilmavaivoja. Lisäksi voi auttaa, jos esim kaalit kypsentää eikä syö raakana. Ja jos on joku kasvis, mikä ei nyt selvästi käy, voi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Itse laihdutin 2008 juurikin tuolla menetelmällä: 5 kertaa päivässä pienet mutta ravinteikkaat ateriat, pienempi annoskoko ihan tavallista ruokaa ja puolet lautasesta kasviksia, juureksia, marjoja, hedelmiä. Satunnaisesti herkkuja, kunhan perusta on kunnossa. Tällä on myös kilot pysyneet poissa ja vielä 45-vuotiaana menee hyvin kovatasoinen punttitreeni.
Paras keino laihduttamiseen on jäädä työttömäksi. Et saa ttt:a, ei ole varaa ostaa ruokaa ja leipäjonoonkin on yli 75km. Kesällä ja syksyllä marjalinjalla, talvella syön jauhovelliä veteen keitettynä. Voisi luulla että on vitsi, mutta tämä on todellisuutta. Asunhan maailman onnellisessa maassa.
Syö vain joka toinen lusikallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän kuin kulutat.
Onkoha kukaan laihtunu näin, en usko. Jatkan pizzan ja kolan kanssa.
No, periaatteessahan noin se menee, mutta tuon "vinkin" jankkaajat eivät koskaan kerro, miten se onnistuu ilman jatkuvaa nälkää ja ylimääräisiä mielitekoja. Itsekurilla se ei onnistu.
No lihavilla on aina nälkä siksi että nälkähormonit on sekaisin,se loppuu kun on laihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kerätään ylipainoiset autiolle saarelle, jossa joka päivä pitää ruoka ja juoma hakea kävellen 10 km suuntaansa eli 20 km joka päivä. Ruoka-annokset on säännöstelty, eikä saarella ole limsaa, sipsejä eikä karkkeja. Ihme on jos ei ala paino laskemaan.
No johonkin tuontyyppiseen kuntoutukseen nämä pitäisi oikeastikin laittaa, lisäksi psykologista apua ettei mättämällä paeta tunteita. Mutta koska on kuin alkoholismi niin läheskään kaikki eivät silti onnistuisi kuin korkeintaan tilapäisesti pudottamaan painoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuten suurimmalla osalla. Ihmiset tankkaa nykyään hiilareita kuin joku maratonille valmistautuva ja ei edes liikuta juuri yhtään.
Kaalisoppa on hyvää.