Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Toukot sunnuntaina***

08.04.2007 |

Tässäpä uusi pino :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla etten ole ainoa jolla on menkat alkamassa :)..ei vaan mullakin on menkkamaisia kipuja ja supistaakin jo vähän kirvakammin. Mutta mähän oon jo kato täällä osastolla..että.. ei vaan 34+4 on takana.

Vierailija
22/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhömaha: toivottavasti supparit laantuu ja olo helpottuu!

Sussu: jaksamisia sulle, oli tosiaan kiireinen päivä tulossa! Mahtaa olla hauskaa seurata polttareissa (jos jotain ottavat) kun itsellä ihan muut asiat mielessä..=)

Almis: noista liikkeistä.. Mä en ole noita laskentoja tehnyt, kun päivittäin vauva kuiten liikkuu. Mutta ajankohta kai vaikuttaa, oliko hetki sellainen että vauva yleensäkää liikustelee? Ei mun mahas ainakaa jatkuvaa liikettä käy.. Kokeile sillon sitä laskentaa kun tiedät että vauvasi muutenki liikkuu..

Laru: sitterin osto tuottaa mullekki pään vaivaa jostain syystä.. =) Ja samoin sen leikkialustan (vai mikä se on?).. Esikoinen ainakin siinä kovasti viihty, vaan kun se meni jo ajat sitten rikki. Haluisin kans jotain nättiä väriä, enkä sinistä/beigeä.. Jotain..... muuta.... =)

Murmeli: kiva että sä pääset kuiten koneelle aina välillä siellä ja kertomaan meille kuulumiset!

Niin ja itselläkin jalat ja selkä alkaa oleen aika väsyneitä tähän kaikkeen. Mielellään en kauaa seiso. Ja tiskaaminen on ihan kamalaa! Kun maha on tiellä ja pitää olla vähän kumarassa. Tulis jo se tiskikone..

Mä oon ollu tänään ahkera, vähän siivoillu, pyykänny, tiskannu, maksanu laskuja jne. Mies kävi pojan kans pari tuntia reissussa, oli ihan kivaa olla yksin kotona.

Nyt ulos ja sitten sitä Heseruokaa.. =D

miitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne... eipä kummempaa, aamusta ollu kauhee jomotus, taas tuntuu että voimenee iltaa kohti, ihanaa:( Mä en oikeesti jaksa, en voi muuta. Inhottavaa kun ei tarvii menkoista muuten kärsiä niin näistä kivuista sitten senkin edestä.

Eilen illalla ei onneks enään tullut juurikaan mitään supistuksia ja tänäänkin nämä ovat olleet ihan siedettäviä, mutta puskee ajatuksiin silti koko ajan.

MUlla siis ens viikolla se kääntäminen. Jos rupee oikeesti syntymään ennen sitä niin sitten kuulemma tilanteen mukaan joko käännetään tai sitten suoraan kiireelliseen leikkaukseen. Mutta kun kohtu ei sais kuulemma käännöksen aikana juurikaan supistella, et tuskimpa sitten sitäkään oikeesti voi tehdä. Ja sitten kätilö sano että jos ei saada vauvaa käännettyä niin sitten varataan suoraan sektio aika vk 38+, pidemmälle ei uskalleta supistusten takia mennä.. Sehän tarkoittaa sitä että jos tämä istuu aina vaan niin reilu 2 viikkoa ja vauva tulee maailmaan:) Ja meidän toukokuisesta tuleekin huhtikuinen:)

Mutta toivon ja rukoilen että kääntyis vielä, mä suoraan sanottuna pelkään helv.....tisti sitä leikkausta. Jospa vois edes synnyttää perätilassa, sekin selviää sitten ens viikolla.

MÄ olen ehkä hullu, mutta en ole pakannu kassia tai muutakaan valmiiksi.. Ainut on pinnasänky jonka mies otti ja pesi ja laittoi kuntoon.. TOsin ei siinäkään mitään lakaanaa,patjaa tai muutakaan ole. Jotenkaan ei vaan jaksa ja tuntuu ettei nää supistukset oikeesti tee mitään, niin ei tässä kiire.........

OP:lle tsemppiä tohon kaikkeen härdelliin, tiedän kuin rasittavaa tuo on:)

Palaan takas Tanssii tähtien kanssa pariin nyt:)

martina 35+6

Vierailija
24/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kohta täällä jollakin alkaa varmaankin jo tapahtua...hui :))

Tuntuu vaan hassulta, että vaikka omaankaan laskettuun aikaan ei ole kuin 4viikkoa, niin en vaan osaa ajatella että tämä vielä syntyisi, vaikka tottakai se mahdollista olisi. Kokoajan vaan ajattelee, että onhan tässä vielä aikaa ja jännää vaan teidän muiden puolesta :)) Sairaalakassiakaan en edelleenkään ole saanut pakattua... Mut joo, en vaan osaa ajatella että vielä syntyisi, vaikka olo alkaa aikasta kypsä jo ollakin...

Hyvä että kaikilla masussa asiat hyvin vaikka säikyteltykin jo on.

Mutta nyt siirryn tv:n ja 24:n pariin, rauhallista yötä kaikille :)

Ida-Antonia 35+5

Vierailija
25/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan HESE ja voihan makkara sentään:P kaikesta te puhutte:D mä kävin äsken saunassa ja arvatkaa vaan maistuisko makkara:) ei ole ei! ei sen puoleen mä en jaksais syödä...oon aivan ähky! Tässä tuntee oman olonsa hyväks aina kun ajattelee teitä joilla kipeitä suppareita ja synnytys todella melkein alkamassa tai sokereiden kans taistelut tai muut vaivat ja huolet...mutta kyllä oon taas tämän päivän puuskuttanut ja ahistunut tän mahan kans liikkumaan! Vaikkei paljo mitään syö niin kauhea ähky olo ja istuminen hankalaa selkä suorassa saati kaikki tekeminen niin vaikeaa!valitan aivan mitättömistä teidän tosi" vaivaisten" seassa,mutta kyllä taas on laittanut hermon kireelle tää jättiolo!:( huoh!

MURMELILLE paljon jaksuja sinne sairaalaan!!!!!Kiva kun pääset välillä kertomaan kuulumisia:)

Mitähän kaikkea sitä oli....en oikein muista,ajatus ei meinaa kulkea hyvä jos happikaan täs istuessa:( tuli vaan tätä valivalia nyt...en meinannu edes kirjottaa mitään,katsomaan vaan tulin kuulumisia;) ei voi mennä nukkumaan ennenku on tarkastanut tilanteen täältä:D

Nyt menen taas levittämään tän palloni makuuasentoon....Hyviä öitä kaikille ja supistuksen estoja:)

tuskastunut toymama 33+1

Vierailija
26/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille, ajattelin itsekkin jälleen kirjoitella ettei luulla että olen laitokselle lähtenyt.

Juuri tällä viikolla pääsin kavereille sanomasta että olotila on hyvä ei ole supistellutkaan, mitä nyt pyörryttämiskohtauksia tulee ja menee pitkin päivää ja olotila sen jälkeen on ihan tööt.me olimme to-su maalla miehen vanhempien kanssa ja pakkolevossa olin koko sen ajan kipeiden supistusten takia joita tuli epäsäännöllisesti,en kyllä vielä toivo synnytystä koska itsekkin kuulun loppukuun synnyttäjiin(la 31.5).Mulla on synnytystapa-arviointi vasta 7.5 mutta kuulemma luultavasti sektio ois tälläkin kertaa tulossa.Viimeksi 7V sitten neidistä oli varattu sektio aika 13.12 klo 8.30 ja menin sairaalaan sen takia jo 12.12 klo 12 mutta klo 15 alkoi säännölliset supistukset joita ei sitten saatu loppumaan ja neiti syntyi 13.12 klo 6.15 normaalisti ja painoi 2580g ja oli 47cm pitkä ,sektion aikaan viikkoja oli tasan 39,toivottavasti suunniteltu sektio onnistuu tällä kertaa.

Pitää varmaan soittaa neuvolaan tiistaina jos supistukset jatkuvat sinne asti että lääkäri tarkistaisi mikä on kohdun suun tilanne mullakun on vielä ollut täysin kiinni ja kohdun kaula oli viimeksi 4cm(ultralla) eikä reagoinut paineeseenkaan onneksi.

Mulla syynä sektioon on ahdas lanne.

Neuvolakin oli tällä viikolla ja kaikki oli hyvin paitsi että rautaa aloin syödä kun oli laskenut alas(110).Mutta pyörryttämiseen ei löytynyt syytä,terkka vaan ihmetteli miks ei sairaalassa olleet kommentoineet mitään mua kun pyörryttää vaikka istuisin tai makaisin.Sf mitta oli 28 ja pikkuinen oli laskeutunut mutta ei ihan lähtökuoppiin vielä ja oma paino putoaa edelleen mulla ei ole raskauden aikana tullut yhtään lisäkiloa vaan nyt mennään vielä -3kg.

mullakin yöt menee usein valvomiseen millon on kuuma ja millon ei vaan uni tule vaikka kuinka yrittää ja missään asennossa ei ole hyvä olla ja selkääkin on alkanut särkeä mutta siihen lääkäri vaan sanoi kun pyysin lääkettä että koita nyt vaan kestää huoh että lääkäreillä voi olla idiootin aivot.

Meni mullakin valittamiseksi koko viesti .Mutta koittakaa kestää mua

HeidiS23 rv 32+3

Vierailija
27/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle juuri noiden suppareiden takia varattu jo hyvissä ajoin aika tuohon kääntämiseen? Mäkin todella toivon että keskiviikkona neuvolassa jo saisin siihen ajan.. Pelottaa niin että jos tää ei käännykkään ja sitä hankalampaahan se kääntäminen sitten on mitä pidemmälle annetaan mennä vai mitenkä?!

Harmittaa, kun ei oo jaksanut kavereihinkaan enää oikein pitää yhteyttä... Jotenkin vaan maailma pyörii nyt niiiin tän oman navan ympärillä! Onneks sitten kaverit välillä repii mua " tähän oikeeseenkin maailmaan" että saa muuta ajateltavaa...

Kiva kyllä kun on tää palsta ja meitä on täällä niin hyvä poppoo toisiamme tukemassa ja auttamassa! Jatketaan samaan malliin!

Nyt sänkyyn vielä lukemaan ennen kuin nukkumatti vie voiton...

-Alpukka, taas

Vierailija
28/28 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALMIS: Ei sun tarvitse olla hädissäsi noista liikkeistä. Pääasia, että vauva liikkuu joka päivä edessuurinpiirtein yhtä paljon! Näin mulle sanottiin. Mahassa ei ole enää tilaa niin paljon kuin aiemmin, joten liikkeetkin muuttuu erilaisiksi. Myös vauvan yksilöllinen rytmi vaikuttaa niin vuorokausi kuin päivätasollakin, välillä on vilkkaita päiviä, välillä vauva lepäilee. Jos joku päivä on hiljaisempi, seuraavana päivänä lasken liikkeet varmuuden vuoksi.

Paras aika laskea liikkeitä on ilta-aikaan, näin ainakin neuvolassa sanoivat. Jos laskit 7 liikettä 0,5 tuntiin , se on hyvä, sillä " tavoite" on 10 liikettä/tunti. Jos ei ekan tunnin aikana tunnu 10 liikettä, kävele hiukan, syö jotain makeaa ja yritä toinen tunti. Kuten OP aiemmin neuvoikin, parhaiten liikkeet tuntee kölliessään vasemmalla kyljellä. Ja jos huolettaa, soita neuvolaan. Sitä varten ne ovat siellä!!!

OP: Koita olla murehtimatta sitä sektiomahdollisuutta: Eihän sillä ole väliä, kuinka vauva sieltä tulee, kun kuitenkin se sieltä tulee! Pidän kovasti peukkuja, että saat alatiesynnytyksen ja vauva vielä hetken jaksaa mahassa möllötellä! Jaksuja kovasti!!!

MURMELIlle kovasti symppausta sairaalan petiin!

Sain nukuttua päivällä hiukan ja olo parani sen verran, että jaksoin lähteä liikkeelle. Sitten iski kauhea lihan himo, eikä meillä tietenkään ollut mitään lihaa kotona. Niinpä vaeltelin ympäri kaupungin kioskeja etsien lihaa. Lopulta sain saaliiksi paketin nakkeja ja kinkkuleikkelettä..Säälittävää! Minä haluan verisen ison pihvin!!!

Oma napa voi mukavasti. Tänään on taas hiukan rauhallisempi päivä, vaikkakin nyt iltaa kohden pikkuinen on virkistynyt. Selkää, hartioita ja vatsanpeitteitä särkee ja flunssa tekee tuloaan. Hyvää on se, että tänään ei ole supistellut. Yleisesti ottaen olo ei ole maailman paras mutta mieli on kuitenkin ihan hyvä, koska enää yksi päivä ja mies tulee kotiin.

Nyt menen syömään nakkeja ja katsomaan töllöä!

Haleja kaikille,

Jansku 35+1