*** Toukot sunnuntaina***
Kommentit (28)
Paikat on auki väljästi sormelle ja kanavaa jäljellä 2-2,5 cm jäljellä.
Joten ei tässä ihan heti olla synnyttään lähdössä :)
OP
Voi onnipapunen millainen yö sulla on ollu! Saa nähdä josko se vaavi kuitenkin kohta sitten tuleekin sieltä kun kerran noin sua synnärillä käyttää..
Me ollaan oltu mökkeilemässä ja tultiin sieltä eilen illalla takas. Yritin epätoivoisesti lukea tiedän jutut parilta päivältä mutta enhän mä millään oo ehtiny. Eilenkin meni pojan nukkumaanmenon laittoon melkein 2 tuntia! ja sen jälkeen itseä jo nukutti sen verran ettei enää jaksanu lukea.. Nyt ehdin lukea eiliset kun poika katsoo mikin kerhotaloa pikku kakkosesta.
No täällä on aika moni jo käyny näyttää itseänsä synnärillä tai on ollu kovia suppareita. Mulla taitaa olla vielä kaikki paikat kiinni ja kipeitä suppareita ei oo tullu kun yksittäisiä ja tosi harvoin. Mutta kuulunkin näihin loppukuisiin!
Me ollaan tänään menossa pojan kanssa käymään molemmilla mummeilla sekä mun isällä pääsiäiskierroksella. Otan samalla mummon vintiltä vauvan rottinkisen ensisängyn meille valmiiksi, se on sellainen suvussa kiertänyt sänky.
Sairaalakassia en vielä taida laitella valmiiksi kun luulen ettei tässä vielä ennen kesäkuuta mihinkään lähdetä, ihan varmaan menee yli la:n.
No mutta hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille ja voimia niille jotka kärsii kipeistä suppareista tai muista vaivoista!
t:minnis80 rv 32+4
MIRAGE84(?): toivottavasti tuli nimimerkki oikein.. Kysyit verenpaineista. Mulla on nyt ollut kans tuota luokkaa kun sulla, alapaine n.88, mutta pe oli jotain 100 luokkaa.. en muista tarkkaa arvoa. Pissa ollut vielä puhdas. Tarkastin että mulla alettiin seurailemaan paineita ensimmäisessä raskaudessa, kun meni yli 90 alapaine (rv oli sillon jo 40), vaikka pissa puhdas. Muistelen että menin käymään sitten yliaikaiskontrollissa ja verenpaineet oli pompanneet korkealle ja pissa oli edelleen (muistaakseni) puhdas eikä pää kipua. Sillon muistelen (nla-kortissa ei arvoja merkitty, koska menin os:lle) et arvot oli noin 175/120(?). Mulla ei tosiaan ollut mitään oireita, siksi olen neuroottinen paineiden mittauksen kans.. Kauheeta kun ei muista enää mitään, pitää vaan kirjoittaa muistaakseni-tietoja :-D
Joo ei tule enää elokuviin lähettyä, ku ei jaksa omalla sohvallakaan enää istua 1,5h eikä vähempääkään.. Äitini kysyikin että miten jaksat istua, kun tulivat sillon poikia hoitamaan..
Aika monilla taitaa olla vauvat laskeutunut ja kiinnittynyt? Tämä meidän vauveli pyörii mahassa vielä aika kovasti, eilen oli poikittain ja välillä perätilassa.. Mulla ei aikasemmatkaan vauvat ole laskeutuneet, eka ei laskeutunut ollenkaan (joka päätyi siis sectioon) ja toinen sitten kait vasta synnytyksessä laskeutui.
Mulla on kans alapää kipeä, ei tunnu liitoskivuilta vaan jotenki erilaiselta, mitä lie.
Toivotaan vielä supistuksetonta pääsiäistä kaikille, vielä muutama viikko pitäs jaksaa :-) Vaikka aika monella näyttää jo olevan supistuksia ja kipuja kovasti.
P. + Toukka 36+2 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v
Onpas ONNIPAPUSELLA ollut taas jännät paikat viime yönä!Hui että!!
Hyvä kuitenkin että vaavi edelleen pysyy masussa vaikka kyllä se sieltä kuitenkin alkaa lähiaikoina varmaan syntyä!! Alkaa käydä aina vaan jännemmäks tämä touhu täälä;)
Mä jo viime yönäkin näin unta tästä palstasta:D ilmeisesti vähän tulee kävästyä lukemassa ja kirjottelemassa ku jo unissakin tietokoneella näpyttelen:)
MINNIS mäkään en oo vielä pakannut sairaalakassia....jotenki tuntuu et pakkaan vasta loppukuusta tai toukokuun alussa kun mullakin tuo LA loppukuusta.vaikka mä kyl enempi luotan aina vaan siihen ekaan laskettuun aikaan(18.) mut eipä tuota tiedä...kipeitä supisteluja tms. ei ole mullakaan. kuhan toukokuussa syntyy niin olis hyvä:D
mut nyt pitää mennä....pikainen kurkkaus vaan oli pakko tehdä tänne suuntaan;) SUNNUNTAIVOINTEJA kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toymama 33+1
Piti vielä tulla korjaamaan, kun luin uudestaan nuo eiliset, eli mulla on nyt ollut tuota sun pienemmän verenpaineen luokkaa ei tuota 160/100 luokkaa.. Paitsi tuon kerran oli sen 100 alapaine. Ja alapaine on ollut vähän koholla eli yli tuon 80 (88) nyt muutaman kerran nla:ssa. Millon sulla olikaan neuvola? Kannattaa ti viimestään soitella nla, jos tuota luokkaa on, kun aika reippaastihan tuo on koholla jos 160/100 on. Tuntuuko sulla jo voinnissa? Pitääpä itekkin taas mitata..
P. edelleen..
Onnipapunen: sulla on tosiaan jännitystä piisannu yöllä.. =) Toivottavasti kipu ei enää palaa! Tuosta isästäs, kun ei vastannu puhelimeen.. Tuli mieleen vaan kun oma poika syntyi kaks viikkoa etuajas, niin eräs miespuolinen kaveri oli ihan ihmeissään kun ilmotin lapsen syntyneen. Tyyliin " häh, eihän se vielä pitäny" .. Että jos isäs ei osannu ajatella viel olla koko aikaa valmiudessa.. =)
Minnis: kuule ei mullakaan supistele tms. vaikka alkupäästä olenkin. Tosin ei supistellu esikoiseltakaan ja aiemmin tosiaan tuli.
Almiksen mummokertomus oli mahtava! Nauroin ihan ääneen.. =) Oispa ittelläki noin hyvä huumorintaju sitten vanhana.. =)
Miehen juomisesta.. Mulla tuo ukko tosiaan päivystää koko pääsiäisen, niin ei ole tarvinnu siitä huolehtia. Mutta ollaan puhuttu että nyt vois jo sitä menoa vähentää, juhlikoon ne varpajaiset sitten.. Mutta saas nähä, tekkeekö sillä ens viikolla mieli kun on vapaa viikonloppu.. =)
Niin, ja miehen kans ollaan sovittu. Onhan se sopiminen aina mukavaa, nyt on itsellä tosi hyvä mieli. Saas nähä vaan, kuinka kauan tätä kestää.. =)
Eilen oltiin makkaraa paistamassa ja mä söin KOLME! Ja oikeesti oisin voinu syyä vielä vaikka lisää.. =) Ilmeisesti alkaa taas loppua kohen mulla ruokaa mahtumaan. Viime raskauden lopulla söin Hesen mega-aterioita kokonaan, koskaan ennen sitä en oo jaksanu (enkä sen jälkeen). Pitäsköhän muuten käydä tänään Hesellä? Ei oo tullu käytyä vähään aikaan.. NAM!
Kaikille vaan nyt rauhaisaa päivää, ettei tulis niitä suppareita jne!!!
Vielä plussat (mä oon ihastunu niihin..=))
+ miehen kans sopu
+ energinen olo
+ taas yks viikko täys
miitu rv 36 tasan
Eilen illalla alkoi joskus yhdentoista aikaan tulla tiheesti supistuksia ja sen jälkeen menin lämpimään suihkuun että rauhottuisi.
Yöllä makuuasennossa supistelut harventuivat ja sain vähän nukuttuakkin kun mies hoiti lapsia yön yli.
Tänään käveleminen sattunut alapäähän ja kirvellyt kovasti.
Soitin poliklinikalla ja sanoivat että ei tarvitse tulla näytille.
Vähän pelottaa kun ei tiedä yhtään että onko kohdunsuulla jotain tapahtunut ja vielä kun on sektio tulossa.
Tässä sitä nyt kärvistellään sitten ja odotellaan.
Jos synnytys lähtisi kunnolla käyntiin meidän pitäisi hakea 20km päästä hoitajakin kotiin ennen kuin mies voisi lähteä mukaan sairaalaan.
Ei visiinkään näin pääsiäispyhinä suostu ottamaan sairaalaaan tarkistettavaksi kuin ainoastaaan jotain extra kipeitä potilaita.
Lääkäri soitti apteekkiin vaan litalgin reseptin ja käski niitä syömään.
OP:lla riittää tapahtumaa. Toivotaan nyt, että vauvasi vielä pysyy edes viikon tai pari kiltisti mahassa! Lepoa, lepoa vaan..
Tämähän alkaa olla kuin jännitysnovellia lukisi, joka päivä jollakin on tilanne päällä! Saas nähdä, päästäänkö puoleen väliin huhtikuuta ennenkuin ensimmäinen toukotoukka putkahtaa maailmaan!
Mulla on takana myös hiukan levoton yö. Ei mitään pelottavaa mutta olo oli niin epämiellyttävä, ettei uni yksinkertaisesti tullut. Pyörin vaan sängyssä tuntikausia. Aamulla alavatsassa oli kuukautismaisia kipuja ja päätä särkee. Taitaa olla Panadolin ja päikkäreitten paikka..
Mies palaa kotiin ma-ti välisenä yönä. Ihanaa, ei enää pitkä aika!
Taidan koettaa nukkua vähän ja palaan sitten astialle.
Jansku 35+1
Onnipapusella oli ollut sitten vauhdikas yö! Huh, onneksi helpotti ja pääsit vielä kotiin :)
Mulla lyö pää taas kerran tyhjää, enkä muista mitään mitä piti kommata, pöh :/
Tänään olis hirveesti menoa.. ensin olis tarkotus mennä moikkaamaan kummipoikaa jonka jälkeen sitten oman äitin synttäreille.. sitten sieltä JOS jaksaa niin olis kaverin polttarit.. huoh.. saa nähä mitä tästäkin tulee kun noi supparit jatkuu edelleen..
nooh, hiljaa hiljaa eteenpäin ja vettä naamariin niin kaipa tästä selviää :D
nyt lähen herättelee miestä ja sit suihkuu :)
Hyvää pääsiäistä kaikille! <3
Sussu+Timpu rv 35+1
Huh, oikeesti alkaa jännään ennen palstan avaamista, että onks joku jo lähtenyt synnyttään! Huomaa, että ollaan lähestyys maalia:)
(0) alkoi eilen kääntyy ulospäin ja teki hiukan häijyä. Aamulla se oli taas kuoppana. Tuli ihan sellanen scifi-olo. Sit musta on tullu hieman neuroottisempi noitten liikkeitten suhteen; liikkeet ovat selvästi muuttuneet, eikä enää melskata niin kovin. Siispä olen alkanut niitä tarkkaileen ja kärsimätön kun olen, menettänyt hermoni totaalisesti ko.homman kanssa. Aamulla oli tosi hiljasta. Niinpä menin sängylle vas.kyljelle ja aloin odottaan..meni vartti ei mitään, sitten pieni tömps ja taas hiljasta. Puoleen tuntiin sain jotain 7 liikettä ja sitten mua vaan alko itkettään. Tilannetta ei yhtään auttanu miehen kommentit, että mä liioittelen. Luovutin sitten ja aattelin, että koitan uudestaan kunhan ensin käyn suihkussa ja syön jotain. No sitten se alko hiukan jammaan, kun en enää laskenut! En tiedä, miten hysteerinen noitten liikkeitten kanssa pitää oikein olla? Onks se sit vaan sitä, että se alkaa olla tuolla lähtökuopissa eikä sillä oo tilaa liikkua?
Mulla kans jatkuu noi menkkamaiset kivut ja itseasiassa oikean munasarjan kohdalla tekee tosi kipeetä. Mua hiukan jänskää, kun mulla on ollut kystia munasarjoissa ja alkuraskaudessa löydettiin taas yks ultrassa. Serkulla sama juttu, kun se odotti ja sillä oli se sitten puhjennut vkolla 35 ja vauva otettiin sectiolla pois. Kuuma suihku autto nyt ainakin tähän hätään.
Mitenköhän sitä vois olla murehtimatta kaikkia asioita?!
Pitiköhän mun kommentoida jotain? Pää ihan tyhjänä:) Kuka pirulainen mainitsi hesen?! Heti tuli nälkä:)
Rauhallista sunnuntaita kaikille!
AE 34+1
Olipas Onnipapusella ollut aikamoinen yö! Ei varmaan kauaa enää mene kun saat jo nyytin kainaloon!!! Alkaa itsellekkin tuntumaan jo todellisemmalta, että lopussahan tässä jo ollaan, kun monilla noin supistelee! Mä vähän ajattelin että tämä vauva vois syntyä siinä lähempänä la:ta ;) Esikoinen meni 8 päivää yli..
Ja olipas muuten tullut jo pitkä pino vaikka kello vasta 11!! Me herättiin vasta 9, neiti 10 (nukkus siis 14h yö-unet ilman pienintäkään pihahdusta=)
Nyt ei tuu muuta mieleen.
Jaksuja kaikille suppareista kärsiville!
-Alpukka rv36! & " Pinsku" 1v6kk
Tuli mieleen kun almaeino kirjoitti..
Mäkin just edellispäivänä täällä sanoin, että liikkeet selvästi vähentyneet niin sen jälkeen on taas myllätty entiseen malliin!!! Ja selvästi kyllä on perätilassa tämä vauva! Keskiviikkona on neuvola, jokohan sillon varaa mulle ajan käännösyritykseen??? Vähän jännittää miten käy... sektioon en kyllä millään haluais kun ekakin syntyi niin " helposti" ...
Huijui kun te ootte alkanu jo supistelee! :)
tosin enpä itse juuri ees tiedä mitä ne oikeat supistelut on. Esikoiselta en tuntenut mitään, ainut oli ku tuntu et tulee väkisin läpi. (2x käynnistys, ei piirtoja suppareista eikä kohdunsuu lyhentyny ku 1cm rv 41+2)
Nytten sit alkanu olee mun mittakaavassa ihan kipuja.. Ja taidanpa nyt tietää mitä ne supistelut on, ne lievimmät.
Tänä aamuna tuntu tuol alakerras, alaselkään koski, menkkamaiset kivut säteili jalkoihin ja nivuset ei antanu ees suoristaa jalkoja.. Meinasin ihan säikähtää, et mitä nää on?
Vauva pyörii ja hyörii, osuu välillä tosi kipeesti noi liikkeet. Ei oo laskeutunu, ei kiinnity kun ei mahdu.
Tuntuu niin turhalta ku terkkari haluaa ultrata et onko kääntyny.. Mitä väliä kun sektio jokatapauksessa? Ja ärsyttää kun joka kerta joudut sanoo et hei mä meen sektioon!! Kun se ei oo itellekkään niin helppo juttu. Samoin musta alkanu tuntua ton painon kans et vaikka kuinka kerrot syöväs ku sika, ni asenne on et " näinköhä syöt" .. Ja ku ei kunnolla tarkkailla sokereita ei alhasta verenpainetta..
Johtuu varmaan näistä hormooneista nää tuntemukset.
Huomenna tulis mukula kotiin, menihän tää loma ihan mukavasti kuitenkin =)
istuminen ja seisominen tuskaa, olo muutenkin muuttunu levottomaksi.. Kuuma koko ajan!
Rv 34+4
Olipas tosiaan monella jo jännät paikat. Martinalla, onneksi toistaiseksi tilanne tasoittunut. Sussu, meinaatko oikeesti jaksaa noi kaikki juhlat läpi suppareiden kanssa? Mama2006, kiva että sait hyviä kuulumisia. Onnipapusella toivottavasti kivut pysyy pois. Möhömahalle toivon myös tilanteen rauhoittumista, että pääset sinne sektioon asti.
En tiennytkään, että Litalginia määrätään raskaudenkin aikana. Mulle se on tuttu lääke kovien masukipujen aikana.
( . ) Oma olo on ihan normaali. Jalat on kipeet eikä tee mieli kävellä, mutta muuten on hyvä olla. Vauva pyörii masussa, ettei tarvitse siitä huolestua.
Mietin tässä mitä sitä tekisi, kun mies ja poika lähti anopin kanssa mökille täksi päiväksi. Mä en viitsi istua autossa pitkää matkaa edestakasin muutaman tunnin kuluttua. Ja mitä mä siellä näiden kipeiden jalkojen kanssa kykkisin ulkona. Se mökki nimittäin on sellanen tulitikkurasian kokonen.
Eilen totesin, että olen tosi nirso. Käytiin mun äidin kanssa eilen kiertämässä Petikon vauvantarvikeliikkeissä. Kauhee ruuhka siellä oli, että kiva pyöriä tän mahan kanssa ja näiden jalkojen kanssa siellä. No, joka taupauksessa. Mitään en löytänyt. Tai ostin kyllä sen Ruskovillan silkkimyssyn, kun olin siitä haaveillut. Mutta lähdin hakemaan sitteriä ja hoitoalustaa. Hoitoalustaa en löytänyt, kun vaan yhdestä paikasta löytyi niitä Pikku-piian alustoja, joissa ei ole sellaisia pulleita reunoja. Kun siis meillä se tulee poikittain, eikä siinä voi sillon olla sellasia reunoja. Niin ja siis sieltä yhdestä kaupasta löytyi yksi sellanen alusta ja ihan kauhean värinen eli en voinut ostaa sitä. Sittereitä tietysti löytyi, mutta jotenkin kaikki niin pliisun värisiä, etten halunnut yhtäkään. Kun en halua ihan tummaa tai ihan beigeä. Jos en nyt sitten muuta löydä, niin lähimmäksi miellyttävää osui Primi Sognin vaaleanvihreä malli. Eli tosiaan olen tosi nirso nähtävästi. Meillä on vaan kaikki täällä kotona niin vaaleaa, että musta olisi ollut kiva, jos sitteri olisi ollut sellainen värikäs.
Nyt alan laittamaan valokuvia tai sitten soittelen siskolle mitä ne puuhailee...
Laru rv 32+4
Voimia kaikille suppareista kärsiville!
Eilen siellä käyrällä mua rupes oikeasti pelottaan synnytys, kun on kuitenkin niin pieni ( arvio sen 2,7 kiloa) ja kun puhuivat vielä sektiosta jos istukka on lähtenyt irtoamaan, kyllä tuli itku! En mä ole varautunut kuin tavalliseen alatiesynnytykseen!! Tarvinnee ruveta pohtiin sitä sektiotakin, koskaan ei voi tietää jos sellaiseen joutuu ( toiset saa :) )
Kun meissä on monta perätilavauvaa, tuli mieleeni eilinen yö sairaalassa. Siellä ei ollut ruuhkaa, mutta yksi perätilasynnytys oli käynnissä ja alateitse tuli maailmaan.
Tänään taas TAYS:iin, nyt mukavemmissa merkeissä. Kaverin tyttöä katsomaan :) Oli kuulemma tuuheatukkainen ja ihan tytön näköinen vauva, voih sitä vauvan tuoksua :)
Poika jääkin kotiin papan luo, kun eihän se siellä jaksa kauaa ollakkaan.
Tuosta papan puuttumisesta viimeyönä; Ei hän vielä tajunnut olla lähtövalmiudessa, tosin tästä päivästä lähtien on varmasti, oli arki tai pyhä :)
Täälläkin ollaan koukussa palstaan, " ihanaa" kun ei ole ainoa kärsiä. Alkaa loppumetrit olemaan lähellä, itse ainakin toivon vauvan pysyvän vielä viikon jos toisenkin masussa. Mutta eihän tuo vauva toiveita kuuntele!! :)
Nyt lopetan tämän pateilun...
Ja anteeksi tämä omanapaisuus, nyt ei pyöri muu kuin vauvan vointi mielessä.
OP, Käpy 35+5 ja " Iivari" 1v7kk
Minä en ole taas pitkään aikaan palstaillut, enkä kauheasti lukenutkaan, tuntuu että tulen vain kärsimättömämmäksi kun luen raskauteen liittyviä juttuja..
Yritän olla ajattelematta, kuinka paljon (tai vähän vielä) on viikkoja itsellä, ja kuinka kauan synnytykseen. Olen niin kärsimätön. En tietenkään halua vielä näillä viikoilla synnyttää, mutta toivoisin että aika menisi nopeampaa ja tulisi ne hetket kun pitää lähteä tositoimiin..
En jaksaisi millään miettiä enää kaikkea raskausjuttuja ja sitä, koska mulla sit tulee lähtö, kun sitä ei voi koskaan tietää. Huh..
Viime yönä tuli kaksi tooosi kipeää supistusta, tai luulisin että olivat suppareita. Olivat kyllä ensimmäiset noin kipeät! Juu, ja varmaan kipeämmäksi menee. Alapäätä vihloi eilettäin aika mukavasti, ei luusta vaan sieltä " sisältä" . No jos vauva vielä vähän malttaisi kasvaa masun lämmössä kuitenkin.
Alhaalla se on, ja raivotarjonnassa pysynyt viimeiset 5 vkoa. Liikkuu mukavaa ja kovasti tuuppii, ja tekee minut sillä iloiseksi.
Mietin tässä, että koskahan sitä pakkaisi sairaalakassin. Kun toisaalta kaikki hokee, että se on niin alhaalla että voi tulla aikaisin, ja toisaalta toiset sanoo että hah, siinäpä pakkailet ja sit kärvistelet yliajalle.. En halua mennä yliajalle, en en en.. mutta siihenhän ei voi itse vaikuttaa.
Voihan jösses.. kylläpä mulla on turhautunut olo. Haluaisin vauvan jo syliini. Kyllä kai te tiiätte mitä tarkoitan..
sämpylä 32+5
Kun ei pääse lukemaan rauhassa viestejä menee ihan ohi monta juttua, enkä meinaa enää pysyä perässä mitä kelläkin. Onnipapunen laittaa nyt vaan jalat ristiin niin pääset sitten 41+6 käynnistelemään kun me muut ollaan jo saatu omamme...ei siis suinkaan niin, että sä nyt ensimmäisenä lähtisit puskemaan. :) Olen edelleen osastolla. Aterian jälkeiset arvot alkaa olemaan tasaisia 5 - 6 mikä on ihan ok. Harmillista on, että eilen tuli taas lasku (3.1) ja ehti varmaan alle kahden ennenkuin nousi. Ne kun laskee alas niin Murmeli alkaa itkemään ja panikoimaan ja sitten tulee naurua ja ja..sitä niinku menee balanssi ja olo on kuin hullulla..ja johtuu tosta alhasesta sokerista. Olenkin määritellyt itse tämän Hullunlehmän taudiksi.
Tulisin täällä hulluksi, ellei mieheni kävisi viettämässä aikaa kanssani. Saan köllötellä sen kainalossa sängyllä. Olemiseen tekee paljon myös se, että hoitajat on mukavia ja huonekaveri varsin mukava. Sitä vaan sattuu välillä käsittämättömästi ja kuten tiedätte raskaana olevalle kun ei voi hirveästi mitään antaa tai toimenpiteitä tehdä. Noh..paljon täällä näkee mutta positiivisiakin tarinoita..
Tulen taas joskus kun pääsen tähän koneelle. Hyvää pääsiäistä.
Täällä on nukuttu 4 tuntia, oltiin käymässä eilen yöllä näytillä synnärillä.
Ilta kympin aikaan alkoi ihan kamalat mahakivut, vatsa kovettui ihan kivikovaksi, mutta kipu ei lauennut.
Ravasin vessassa ja luulin lapsiveden menevän, kun tuli ihmeellinen lorahdus vessakäynnin yhteydessä, kello oli jotain 23.00.
Noh, yritettiin hälyyttää pappaa poikaa katsomaan, mutta eihän tuo piru ollut kotona, ei vastaa puhelimeen :( Alkoi tulemaan jo hätä käteen. Onneksi Jannen isä asuu tuossa lähellä ja tuli, jotta me ylipäätään päästiin liikkeelle.
Minä kärvistelin kaurapussi mahalla sairaalalle, jossa laittoivat käyrälle.
Sikiön sydänäänet kuuluivat, mutta ilmeisesti vaihtelua ei ollut tarpeeksi, joten makasin käyrällä samalla oikealla kyljellä yli tunnin. Antoivat Litalginin, mutta se ei kipua vienyt pois.
Pääsin onneksi lääkärille puoli yhden aikaan ja lekuri otti lapsivesitestin, ei ollut onneksi lähtenyt lapsiveden, vaan sitä oli normaalimäärä. Ultrasi reilun puolituntia, istukka oli onneksi vielä kiinni, tosin hieman kalkkeutunut, mutta virtaukset olivat hyvät.
Vauva oli kaikinpuolin kunnossa, painoarviokin saatiin 2,7 kiloa, ei saanut päätä tosin mitattua, kun oli niin alhalla jo.
laittoivat vielä käyrälle ja kolmen aikaan ilmoittivat, että pääsen osastolle. Kipu alkoi olemaan hallinnassa tuon kaurapussini ansiosta, joten kysyin pääsisinkö mieluummin kotiin, onnistui onneksi!! :)
Kivun syytä ei löytynyt, mutta mitään vuotoja ei ole, supistuksia ne eivät olleet???
Käskivät ottaa panadolia, jos kipu palaa ja tulemaan näytille uudestaan jos olo ei kotona parane.
Nyt pitää hoitaa tuolle pikku-ukolle aamupalaa ( mies pääsi vuorostaan nukkumaan )
Parempia vointeja kaikille!!
OP, Käpy 35+5 ja " Iivari" 1v7kk