Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään ajokortin ajanutta joka olisi pelännyt autoilua?

Vierailija
22.09.2008 |

Mua hirvittää kortin hankkiminen ja liikenteeseen lähteminen mutta pakko on. Miten ihmeessä sitä uskaltaa pienten lasten kuskiksi ryhtyä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiesin olevani aika riskialtis kuski, lopetin autoilun kokonaan. Minusta viisaampaa tehdä näin kuin odottaa onnettomuutta. Tosin ymmärrystä en ole saanut laisinkaan, ihmisten on hirvittävän hankala ymmärtää, että jotkut vain eivät osaa ajaa autolla turvallisesti. Ja siinä vaiheessa on oikeasti parempi luovuttaa kuin vaarantaa oma ja muiden turvallisuus.

Vierailija
2/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin pelkäsin aluksi ajamista kuin ruttoa, itse asiassa ajokortin hankkimisen jälkeen en moniin vuosiin uskaltanut ajaa... Sitten vaan päätin että kun se kortti kerta on, niin pakkohan se on uskaltaa ajaa. Hankin sitten ihan pikkuisen auton, ja sillä huruttelin alkuun korttelia ympäri, ja siitä sitten vähän aina pidempiä matkoja. Alussa jännitin ajamista niin paljon, että en yöllä nukkunut jos tiesin että pitää lähteä rattiin!! Siitä se sitten kuitenkin lähti menemään kun vaan päivittäin ajoi. Nyt suorastaan rakastan ajamista, ja autokin on jo iso :)! Tärkeää on myös se, että siinä alussa ei heti lähde minnekään ruuhkaan sompailemaan, tai ahtaisiin parkkihalleihin, vaan rauhassa kerää sitä ajokokemusta mahdollisimman rauhallisilla teillä, että saa sitä itsevarmuutta! Hanki ihmeessä se kortti, et takuulla kadu sitä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kuuluu asiaan. Mun mielestä olisi huolestuttavampaa se jos ei yhtään alussa peloittaisi tai jännittäisi.

Rohkeesti vaan auton rattiin, ajat aluksi vaikka pikku matkoja tutuilla teillä. Kyllä se siitä sitten lähtee sujumaan ja jossain vaiheessa huomaa että ei se enää jännitä.

Mun mielestä on typerä rahan haaskausta ajaa kortti, mutta jättää sitten ajamatta.

Vierailija
4/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään edelleen ajaa autolla ja pelkäsin jo ennen kuin menin autokouluun. Oikeasti en ole koskaan ollut vaaratilanteessa ja olen varmasti todella turvallinen kuski, koska ajan rajoitusten mukaan ja keskityn vain ajamiseen. Aunoa mikä pelottaa on liikkeellelähtö esim. liikennevaloista. Paniikki iskee jos takana on muita autoja odottamassa ja sitten nostan kytkintä liian nopeasti... Seuraava auto onkin meillä automaatti, niin sitten ei tartte enää pelätä. Kyllä ajamiseen pystyy vaikka vähän pelottaisikin!

Vierailija
5/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan kammotti, mutta mulla toimi liikennesääntöjen perinpohjainen opettelu (teoriassa ja käytännössä) sekä ymmärtävä ajo-opettaja (isäni).

Välillä jopa lopetin ajamisen 10:ksi vuodeksi, nyt huristelen menemään lähes päivittäin kahden lapsen kanssa eikä pelota yhtään. Mulle on tärkeää tietää täsmälleen, miten kuuluisi ajaa.

Vierailija
6/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin vasta vuosi sitten ajokortin (30v)

Minua kanssa hirvitti ajatus siitä, että menen liikenteen mukana, ajan moottoriteitä, palloinen autollani keskellä keskustaa.. Lapset kyydissä..

Lopulta kuitenkin pakon edessä lähdin autokouluun.

Minulla oli ihana opettaja, vanha mies, joka kannusti, neuvoi ja rohkaisi.

Nyt minulla on siis kortti ollut vuoden päivät. Ajettuja kilometrejä on jo tuhansia!! Pelkästään viime kesänä ajoin 2500 km. (sukulaiset asuu kaukana)

Voi miten nautinkaan ajamisesta, jos vain mahdollista, ajan pitkät matkat aina itse, niin yöllä kuin päivällä. Auton ratissa on ihanaa!

Ja miten onkaan helpottunut suurperheen äidin rooli! Autolla kauppaan, autolla lapset kerhoihin, harrastuksiin.. ei enää vesisateessa, kurassa ja sohjossa rämpimistä rattaita työnnellen.

Ajokortin ajaminen oli parhain päätökseni vuosiin!

Vierailija
7/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyöajokaistat ja kapeat välit kaduilla sekä parkkipaikoilla...

Vierailija
8/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kortti mutta ajaminen ei suju, en opi mäkilähtöä millään joten turhaa tuli tuhlattua korttiin.

Vierailija
9/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta isompi auto ehdottomasti turvallisempi. Kun on massaa enemmän , turvallinen tuntu. Pysyy käynnissä, ei sammu niinkuin pikkuautot minulla.

Ja ei todellakaan hankala parkkeerata.

Nykyään autoilu suorastaan nautinto. Hanki rutiini ajamiseen. Ehkä pienillä syrjäisillä teillä. Aja vain hyvällä mielellä, älä väsyneenä tai vihaisena.

Vierailija
10/10 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen oppinut tässä kaupungissa sellaiset reitit ettei mäkilähtöä tarvitse ottaa. Ne reitit eivät paljoa tee matkaan lisää mutta säästävät stressiltä. Pelkään myös ahtaita paikkoja ja siksi tarvitsen tilaa kun parkkeeraan. Esim. kaupan pihassa en aja oven eteen vaan voin kävellä vähän kauempaa. Mutta pahinta on tuo liikkeellelähtö.

T:6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän