Yle ja IS: Viranomaiset pyytävät suomalaisia ilmiantamaa työttömiä
Jos tunnette jonkun joka on työttömänä niin nytten voitte anonyymisti ilmoittaa nimettomänä tämän henkilön viranomaisille. Pyrkimys on selvittää työttömyysetuuksien väärinkäytöksiä ilmiantojen avulla.
Kommentit (1262)
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Oletteko jo säästäneet 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat?
Aivan sama. En suostu valtiolle töihin ENÄÄ KOSKAAN. Rahalla ei voi minua kiristää valtiolle töihin. Ja kyllä, kyseessä on kiristys. Se on rikos.
Ei kiinnosta tavata valtion työntekijöitä eikä heidän asiakkaitaan. En halua tavata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta varastetaan 2000 e arvosta tavaraa, teetkö rikosilmoituksen vai ajatteletko, että varkaan kuuluukin saada omaisuutesi itselleen? Työttömyysetuutta saavan työttömän kanssa siis vähän sama juttu, tehkööt töitä ja ottakoot etuuden, veronmaksajathan sen maksavat.
Onneksi sut irtisanotaan ja omaisuutesi menee ulosottovirastolle.
Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja ja autoja ja veneitä https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Ulosmitattu perävaunu.
Joko teillä on 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat säästössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa - työntekijät ihmeissään"
Kuinka paljon tuo irtisanominen virastoissa lisääntyy, kun potkulaki tulee voimaan ja irtisanominen on entistä helpompaa.
Toivottavasti hyvin paljon. Julkisen sektorin virkaloisia tulee karsia 90%. On paljon halvempaa veronmaksajille että nuo paperipainot nostavat työttömyystukea kuin palkkaa.
Joo julkisen sektorin virkamiehiä vois potkia pellolle oikein urakalla. Siellä moni tyhjäntoimittaja nostaa verivaroin tuettuna jopa 5-numeroisia palkkoja. Hyväveliverkot ja korruptio kun on maan tapa. Kyllä olisi kirveelle paljon töitä tässä punikkien valtiossa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai suurperheen äitejä kohta irtisanotaan, ne ottaa lapsista saikkua. Työnantaja luuli aikanaan, kun henkilön palkkasi, että se tekee yhden lapsen.
Olet ollut iso pettymys työnantajalle. Olet pitänyt viisi kallista äitiyslomaa ja tammikuussa sut irtisanotaan.
Tiesittekö, että kyseessä on rikos kun yrittää kiristää valtiolle töihin? Mahdollisia rikoksen nimikkeitä: kiristys, ihmiskauppa, parittaminen, maanpetos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa - työntekijät ihmeissään"
Kuinka paljon tuo irtisanominen virastoissa lisääntyy, kun potkulaki tulee voimaan ja irtisanominen on entistä helpompaa.
Toivottavasti hyvin paljon. Julkisen sektorin virkaloisia tulee karsia 90%. On paljon halvempaa veronmaksajille että nuo paperipainot nostavat työttömyystukea kuin palkkaa.
Joo julkisen sektorin virkamiehiä vois potkia pellolle oikein urakalla. Siellä moni tyhjäntoimittaja nostaa verivaroin tuettuna jopa 5-numeroisia palkkoja. Hyväveliverkot ja korruptio kun on maan tapa. Kyllä olisi kirveelle paljon töitä tässä pu
130 miljoonaa euroa leikataan palkkarahoja talvella.
Hyvä
Ulosottovirastolle riittää hommaa, kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Katseletteko te joka päivä ulosottoviraston myyntisivuja mitä kaikkea ihmisiltä on ulosmitattu
Ensi vuonna on varmaan halpoja asuntovaunuja.
Mä ilmiannoin ton baapurin. Se on persujen valtuutettu, nostaa tukia ja käy tuttujen raksoilla töissä ilman kuittia. Kertoi saavansa 400 egeä pimeänä.
Se leuhki siitä lenkkisaunassa ja mä tallensin höpinät pukuhuoneessa.
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Voi voi
Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Oijoi
Onko vanhemmilla irtisanomista varten säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja parhaillaan gogo baarissa isohinkkinen mutta solakka pocahontas sylissä. Kyllä kelpaa olla täällä ihanien naisten ja maukkaiden ruokien äärellä. Olut on halpaa ja sevenistä saa halpaa sangsom whiskiä. Toki täytyy hoitaa työnhakua, mutta kukaan ei kutsu edes haastatteluun. Ilmiannon paikkako? No ei sentään. 🤣 Työtön saa olla Pattayalla.
Kunhan oot huomenna työkykyselvityksessä klo 12.00
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmiannoin ton baapurin. Se on persujen valtuutettu, nostaa tukia ja käy tuttujen raksoilla töissä ilman kuittia. Kertoi saavansa 400 egeä pimeänä.
Sulla on sit tylsä elämä 😂
Vierailija kirjoitti:
Ja satamissa ei kaikki maksa veroja Suomeen.
Ulkomaalainen yritys, joka palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Satama on täynnä alihankintayrityksiä.
Ja te käytte työttömien naisten kimppuun.
Hävetkää
Kuka on satamissa johtajina.
Isot telakkatuet ja paljon työntekijöitä jotka ei maksa veroja Suomeen.
Arvaa paljonko maksoi aikanaan niiden korona terveydenhuolto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja parhaillaan gogo baarissa isohinkkinen mutta solakka pocahontas sylissä. Kyllä kelpaa olla täällä ihanien naisten ja maukkaiden ruokien äärellä. Olut on halpaa ja sevenistä saa halpaa sangsom whiskiä. Toki täytyy hoitaa työnhakua, mutta kukaan ei kutsu edes haastatteluun. Ilmiannon paikkako? No ei sentään. 🤣 Työtön saa olla Pattayalla.
Kunhan oot huomenna työkykyselvityksessä klo 12.00
Heti paikalla valmis kunhan pikku pöhnä ei haittaa. Joustava lento kiidättää mut aina tarvittaessa hölmölään.
Äärioikeisto hallitus vallassa ja DDR tyylinen urkinta huipussaan eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Voi voi
Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Oijoi
Onko vanhemmilla irtisanomista varten säästöjä.
Tuskin on.
Ensi vuonna naapurit kyttää ulosottoviraston myyntisivuja.
Voin kuvitella minkälaisia asiakkaita valtion asiakaspalvelussa olisi: yhdellä kädessä mu,na, toisella po,,-m-mi ja kolmannella kädessä a,,se. Yksi huutaa PUHU KOVEMPAA, ÄLÄ TOLLEE, toinen höpöttää KATSOA SAA, MUTTA EI KOSKEA ja kolmas puhuu, että toi pitäis parittaa jollekin, neljäs uhkaa itse..mrh alla ja viides höpöttää alaikäisistä.
Pitäisikö perustaa tytäryhtiö Viroon ja rakentaa kerrostaloja Helsinkiin ja ottaa Virosta työntekijät. Pienempi palkka riittää, kun niiden ei tarvitse maksaa veroja Suomeen.
Onko hyvä idea?
Ja sitten haukkua työttömiä naisia.
Tottakai suurperheen äitejä kohta irtisanotaan, ne ottaa lapsista saikkua. Työnantaja luuli aikanaan, kun henkilön palkkasi, että se tekee yhden lapsen.