Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä hammaslääkärin vuositarkastus edessä vai takana?

Vierailija
01.09.2025 |

Pitikö siellä tehdä jotain?

Minulla takana, yksi paikkaus.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte käydä kuin neljän vuoden välein. Olen jo melkein 50 eikä ole koskaan ollut reikiä, joten epätodennäköistä, että niitä enää tuleekaan. Suuhygienistille tosin pitäisi varata aika hammaskiven poistoon.

Sinua ei ole kukaan pussannut pienenä.

Vierailija
22/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi hammaslääkärissä vuonna 1999, ei ole yhtään reikää tai muita ongelmia ollut.

Toivossa on hyvä elää.

Huonohampaisten kai mahdotonta uskoa, että kaikkien ei tarvitse rampata hammaslääkärissä koko ajan. Minullakin oli pisimmillään yli kymmenen vuotta väliä, mutta ei siitä mitään seurannut, hammaskiveä oli vaan enemmän poistettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte käydä kuin neljän vuoden välein. Olen jo melkein 50 eikä ole koskaan ollut reikiä, joten epätodennäköistä, että niitä enää tuleekaan. Suuhygienistille tosin pitäisi varata aika hammaskiven poistoon.

Oli kyllä jo 1970-luvulla selvää, ettei lapsen suuhun tartuteta kariesta omasta suusta. Enkä ymmärrä muutenkaan, miksi lapsia pussataan suulle, ällöttävää.

Vierailija
24/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikiä voi tulla vaikka kuinka hampaita hoitaisi ja pesisi. Itselläni on muutama hammasväli niin ahdas, että jos toisinaan joku reikä löytyy niin sieltä. Ja vaikea huomata kun eivät edes särje.

Vierailija
25/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän hammaslääkäriä tarvitse tarkastaa 

Vierailija
26/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden puolella kävin ja seuraavan kerran parin vuoden kuluttua. 

Vierailija
27/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä jo 1970-luvulla selvää, ettei lapsen suuhun tartuteta kariesta omasta suusta. Enkä ymmärrä muutenkaan, miksi lapsia pussataan suulle, ällöttävää.

Kärjistin. Se todella on ällöttävää.

Lapsi laittaa äidin lusikan suuhun ja avot.

Vierailija
28/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä viimeksi kävin, joten eiköhän sieltä oteta tässä syksyn aikana taas yhteyttä ja ehdoteta tarkastusajan varaamista.

Missä näin? ettei itse tarvitse huolehtia

Vierailija
29/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kolmen vuoden välein. Viimeksi oli paikattavaa yli 10v sitten.

Vierailija
30/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aamulla kävin. Makaat vaan suu auki ja h.lääkäri käy hampaat läpi, tunnustelee leukaperiin ja ottaa röntgenkuvia. Ei tarvi tehdä mitään kuin aukoa suuta.

Tosi rentouttavaa kun ei tarvitse jutella? 

Vierailija
31/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oo käyny 23 vuoteen..siirrän vielä menemistä eteenpäin

Minäkään en uskalla mennä,on kultahammas niin voivat sen varastaa.

Vierailija
32/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä viimeksi kävin, joten eiköhän sieltä oteta tässä syksyn aikana taas yhteyttä ja ehdoteta tarkastusajan varaamista.

Missä näin? ettei itse tarvitse huolehtia

Aika monessakin, ellei kaikilla yksityisillä? 

Vierailija
33/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä on, koska uusin lääkärini muuttanut huitsinnevadaan.  Taas etsittävä uusi.

Vierailija
34/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hammaslääkäri käydä tarkastamassa joka vuosi? Aikamoista. Kyllä itse luotan siihen, että on ihan hyvä tyyppi niin kuin viimekin vuonna.

Vierailija
35/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustarkastus olis 3v välein ja viime talvena kävin siinä mutta purentaongelmien takia joudun välillä laukkaamaan jatkuvasti. SHG puolen vuoden välein. 

Vierailija
36/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana takana, taitaa olla jo 20 vuotta täynnä kun olen käynyt :D Ei vaan viitsi tuhlata rahaa moiseen, kun ei hampaita edes särje.

Vierailija
37/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukana takana, taitaa olla jo 20 vuotta täynnä kun olen käynyt :D Ei vaan viitsi tuhlata rahaa moiseen, kun ei hampaita edes särje.

Itse et huomaa jos vaikka löyhkää kuitenkin kauheasti. 

Vierailija
38/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Vantaalla on kahden vuoden välein.

Kellä teillä?

Aina henkilökohtainen arvio.

Vierailija
39/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juuri kävin. Yksityisellä käyn ja kahden vuoden välein kutsuvat. Hampaat käyn putsaamassa vuosittain. Välillä on ihan vähän hammaskiveä, välillä ei ollenkaan. Soodaputsauksen teen aina samalla, joten värjäytymät lähtee. Niitä vuodessa kuitenkin tulee. Reikiä on koko ikänä ollut 1. Sekin ala-asteella. Olen 42.v. 

Teille, jotka ette käy. Miten teille voisi sanoa nätisti, että osan hampaista näkee kilometrin päähän, että.ne on täynnä hammaskiveä? Hengitys haisee silloin yleensä myös aivan järkyttävlle. Tiedän, että on muitakin syitä hengityksen hajulle, mutta jos aidosti näkee jo paljaalla silmällä järkyttävän määrän hammaskiveä. Aika moni perustelee, ettei ole kipua. Reikä voi olla kivuton! Ja usein silloin onkin, jos hammaskiveä on jo täysin kuollut. Hammaslääkärissä tarkastetaan myös limakalvot, ikenet ja jne. Suusyövät ei ole harvinaisia. 

Vierailija
40/40 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juuri kävin. Yksityisellä käyn ja kahden vuoden välein kutsuvat. Hampaat käyn putsaamassa vuosittain. Välillä on ihan vähän hammaskiveä, välillä ei ollenkaan. Soodaputsauksen teen aina samalla, joten värjäytymät lähtee. Niitä vuodessa kuitenkin tulee. Reikiä on koko ikänä ollut 1. Sekin ala-asteella. Olen 42.v. 

Teille, jotka ette käy. Miten teille voisi sanoa nätisti, että osan hampaista näkee kilometrin päähän, että.ne on täynnä hammaskiveä? Hengitys haisee silloin yleensä myös aivan järkyttävlle. Tiedän, että on muitakin syitä hengityksen hajulle, mutta jos aidosti näkee jo paljaalla silmällä järkyttävän määrän hammaskiveä. Aika moni perustelee, ettei ole kipua. Reikä voi olla kivuton! Ja usein silloin onkin, jos hammaskiveä on jo täysin kuollut. Hammaslääkärissä tarkastetaan myös limakalvot, ikenet ja jne. Suusyövät ei ole harvinaisia. 

Apua... kiitos automaattikorjaus. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi