Onko teillä hammaslääkärin vuositarkastus edessä vai takana?
Pitikö siellä tehdä jotain?
Minulla takana, yksi paikkaus.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi hammaslääkärissä vuonna 1999, ei ole yhtään reikää tai muita ongelmia ollut.
Toivossa on hyvä elää.
Huonohampaisten kai mahdotonta uskoa, että kaikkien ei tarvitse rampata hammaslääkärissä koko ajan. Minullakin oli pisimmillään yli kymmenen vuotta väliä, mutta ei siitä mitään seurannut, hammaskiveä oli vaan enemmän poistettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte käydä kuin neljän vuoden välein. Olen jo melkein 50 eikä ole koskaan ollut reikiä, joten epätodennäköistä, että niitä enää tuleekaan. Suuhygienistille tosin pitäisi varata aika hammaskiven poistoon.
Sinua ei ole kukaan pussannut pienenä.
Oli kyllä jo 1970-luvulla selvää, ettei lapsen suuhun tartuteta kariesta omasta suusta. Enkä ymmärrä muutenkaan, miksi lapsia pussataan suulle, ällöttävää.
Reikiä voi tulla vaikka kuinka hampaita hoitaisi ja pesisi. Itselläni on muutama hammasväli niin ahdas, että jos toisinaan joku reikä löytyy niin sieltä. Ja vaikea huomata kun eivät edes särje.
Ei meidän hammaslääkäriä tarvitse tarkastaa
Tämän vuoden puolella kävin ja seuraavan kerran parin vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte käydä kuin neljän vuoden välein. Olen jo melkein 50 eikä ole koskaan ollut reikiä, joten epätodennäköistä, että niitä enää tuleekaan. Suuhygienistille tosin pitäisi varata aika hammaskiven poistoon.
Oli kyllä jo 1970-luvulla selvää, ettei lapsen suuhun tartuteta kariesta omasta suusta. Enkä ymmärrä muutenkaan, miksi lapsia pussataan suulle, ällöttävää.
Kärjistin. Se todella on ällöttävää.
Lapsi laittaa äidin lusikan suuhun ja avot.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä viimeksi kävin, joten eiköhän sieltä oteta tässä syksyn aikana taas yhteyttä ja ehdoteta tarkastusajan varaamista.
Missä näin? ettei itse tarvitse huolehtia
Käyn kolmen vuoden välein. Viimeksi oli paikattavaa yli 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Just aamulla kävin. Makaat vaan suu auki ja h.lääkäri käy hampaat läpi, tunnustelee leukaperiin ja ottaa röntgenkuvia. Ei tarvi tehdä mitään kuin aukoa suuta.
Tosi rentouttavaa kun ei tarvitse jutella?
Vierailija kirjoitti:
en oo käyny 23 vuoteen..siirrän vielä menemistä eteenpäin
Minäkään en uskalla mennä,on kultahammas niin voivat sen varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä viimeksi kävin, joten eiköhän sieltä oteta tässä syksyn aikana taas yhteyttä ja ehdoteta tarkastusajan varaamista.
Missä näin? ettei itse tarvitse huolehtia
Aika monessakin, ellei kaikilla yksityisillä?
Edessä on, koska uusin lääkärini muuttanut huitsinnevadaan. Taas etsittävä uusi.
Pitääkö hammaslääkäri käydä tarkastamassa joka vuosi? Aikamoista. Kyllä itse luotan siihen, että on ihan hyvä tyyppi niin kuin viimekin vuonna.
Perustarkastus olis 3v välein ja viime talvena kävin siinä mutta purentaongelmien takia joudun välillä laukkaamaan jatkuvasti. SHG puolen vuoden välein.
Kaukana takana, taitaa olla jo 20 vuotta täynnä kun olen käynyt :D Ei vaan viitsi tuhlata rahaa moiseen, kun ei hampaita edes särje.
Vierailija kirjoitti:
Kaukana takana, taitaa olla jo 20 vuotta täynnä kun olen käynyt :D Ei vaan viitsi tuhlata rahaa moiseen, kun ei hampaita edes särje.
Itse et huomaa jos vaikka löyhkää kuitenkin kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Vantaalla on kahden vuoden välein.
Kellä teillä?
Aina henkilökohtainen arvio.
Minäkin juuri kävin. Yksityisellä käyn ja kahden vuoden välein kutsuvat. Hampaat käyn putsaamassa vuosittain. Välillä on ihan vähän hammaskiveä, välillä ei ollenkaan. Soodaputsauksen teen aina samalla, joten värjäytymät lähtee. Niitä vuodessa kuitenkin tulee. Reikiä on koko ikänä ollut 1. Sekin ala-asteella. Olen 42.v.
Teille, jotka ette käy. Miten teille voisi sanoa nätisti, että osan hampaista näkee kilometrin päähän, että.ne on täynnä hammaskiveä? Hengitys haisee silloin yleensä myös aivan järkyttävlle. Tiedän, että on muitakin syitä hengityksen hajulle, mutta jos aidosti näkee jo paljaalla silmällä järkyttävän määrän hammaskiveä. Aika moni perustelee, ettei ole kipua. Reikä voi olla kivuton! Ja usein silloin onkin, jos hammaskiveä on jo täysin kuollut. Hammaslääkärissä tarkastetaan myös limakalvot, ikenet ja jne. Suusyövät ei ole harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin juuri kävin. Yksityisellä käyn ja kahden vuoden välein kutsuvat. Hampaat käyn putsaamassa vuosittain. Välillä on ihan vähän hammaskiveä, välillä ei ollenkaan. Soodaputsauksen teen aina samalla, joten värjäytymät lähtee. Niitä vuodessa kuitenkin tulee. Reikiä on koko ikänä ollut 1. Sekin ala-asteella. Olen 42.v.
Teille, jotka ette käy. Miten teille voisi sanoa nätisti, että osan hampaista näkee kilometrin päähän, että.ne on täynnä hammaskiveä? Hengitys haisee silloin yleensä myös aivan järkyttävlle. Tiedän, että on muitakin syitä hengityksen hajulle, mutta jos aidosti näkee jo paljaalla silmällä järkyttävän määrän hammaskiveä. Aika moni perustelee, ettei ole kipua. Reikä voi olla kivuton! Ja usein silloin onkin, jos hammaskiveä on jo täysin kuollut. Hammaslääkärissä tarkastetaan myös limakalvot, ikenet ja jne. Suusyövät ei ole harvinaisia.
Apua... kiitos automaattikorjaus. :)