Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ SUURPERHEELLISET VIIKOLLA 39 ¤¤

22.09.2008 |

Listaa päivitettynä ensin, linkitän edelliset myöhemmin.

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

10.01.09....Task...................37v...kahdeksas.Pohjois-Kymenlaakso

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

01.02.09....Arkuli..................36v...viides...........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

22.03.09....Tintukka76........32v...viides..........Oulun lääni

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

Kommentit (14)

1/14 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliset täällä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Ja sitten vielä muut jutut... Oon kyllä lukenut kuulumisia, mutta ei vaan jaksanut kirjautua ja kirjoittaa.

Hansulle ja Tuuteliluulle onnittelut nyyteistä! Poistin teidät nyt sitten jostain syystä odottavien pinosta. =D

Petite-te:n gallupista:

1. Ikäerot: I-II 1v1kk, II-III 5v1kk, III-IV 2v1kk ja nyt olis tulossa 1v8kk.

2. Oma ikä: I 24v5kk, II 25v6kk, III 30v6kk, IV 32v7kk, nyt oon sitten 34v4kk jos syntyy ajallaan.

Neuvolassa oli kaikki ok. Painoa oli tullut vähän liikaa (~kilo/vko), mutta kun kokonaisnousu on vähäistä, niin ei siitä juuri sapiskaa tullut. Käteen tyrkättiin Kelan paperit ja Seinäjoen Odottava äiti -lomake. Saa taas miettiä kuka sairasti mitäkin, kun ei voi isovanhemmilta enää kysyä, 3/4 kun on kuolleita...

Jeps, taas tuli kriisinpoikasta lasten kesken, joten meen selvittämään.

Iloista viikkoa kaikille!

Äippä ja J-5 rv 23+4

Vierailija
2/14 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin listalla jo ensimmäisenä, hui!!

Viikonloppuna -tarkemmin eilen-juhlin 37-vuotissynttäreitäni (eli äippä, jos haluat, voi sen iäkseni päivittää). Nuorimmaiselle nousi illalla kuume. Aamulla oli vielä 37,7 mutta muita oireita ei näy. Isukki oli myös sunnuntaina kuumeessa mutta kun aamulla ei ollut kuumetta lähti töihin.

Itsellä oli äitiyspolikäynti tänään. Kaikki kunnossa. Verenpaine huiteli korkeella mutta koska muuten ei oo koko raskaudessa ollut mitään, pisti jännityksen piikkiin. Voi tosin olla että johtui huonosti nukutusta yöstä ja lisäksi otin aamulla taas aika rankasti yhteen tuon 10-vuotiaan kanssa.

Vauvan painoksi arvioi lääkäri ultralla 3150 g. Sektiopäiväöksi sovittiin 7.10. eli kahden viikon kuluttua tiistai. Silloin viikkoja 38+5. Mutta tämmöisiä tänään.

tanni rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tannille synttäreiden johdosta. Mulla on tänään 37 v päivät eli näin saman ikäisiä ollaan. :)

Teille tulee ihana syysvauva.

Näin tänään City-marketissa ihanan Reiman toppapuvun. Oli kolmea eri väriä. Melkein jäi ostoskoriin mutta maltoin vielä. Muutenkin pitäis kaikkea ostaa kun kaikki on tullut jaettua pois. Ja kai niitä nyt jo uskaltaa ostaa.

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan että jaksaa huomenna töissä. Hyviä öitä kaikille.

Arkuli 21+1

Vierailija
4/14 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitellla Tuuteliluuta nyytistä. Tuntuu, että tämä raskaus on syönyt meikäläisen aivot...

Miten/missä vaiheessa olette muuten kertoneet sukulaisillenne ym. odotuksestanne. Vai ovatko arvanneet omia aikojaan, tai siyyen kuulleet lapsilta. Itse en tällä kertaa kertonut oikeastaan kenellekään, kyllä nuo jossain vaiheessa ehtivät asian huomata - ainakin sitten, kun nyytti ilmestyy kotiin. Ihan vain ajattelin testata huomiokykyä.

Anoppi, itse seitsemän synnyttäneenä (3 poikaa+ 4 tyttöä), taisi olla ensimmäinen, joka huomasi. Nyt ainakin suku jo tietää... Onneksi mies on sen verran isosta perheestä, että sillä puolella neljää lasta ei pidetä mitenkään ihmeellisenä asiana, Tosin yksi miehen siskoista kertoi, että hänen lapsensa (2) olivat vähän kyselleet, vieläkö meille tosiaan voi syntyä vauva - jospa heillekin voisi? Anoppi puolestaan totesi, että sitten vielä kolme niin päästään tasoihin...

Katjalah+nelonen rv20+2

Vierailija
5/14 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tannilla alkaa viikot käydä loppumaan!Varmaan on jännä kun tietää lapsen syntymäpäivän edeltä?!!Mun nelkulla oli la 07.10=)Syntyi sitten 10.10!

Tuuteliluulle onnittelu pikkiriikkisestä nyytistä!Nyt vaan nauttimaan ihanasta vauvantuoksusta ja tuhinasta!!!!

On:Kaikki päivittelee että mulla on pieni maha(viikkoja nyt vajaa 30)!!??

Oon ihan ihmeissäni,että onko sitten todella niin.

Mulla neuvola 7:n viikon tauon jälkeen perjantaina,sittenmpä saan tietää mittoja.

4D ultrassa lääkäri kyllä sanoi että pieni on,silloin rv 26+ ja 800g painoarvio.

Jos mun sf-mitta neuvolassa antaa viitettä pienuuteen niin aion kyllä vaatia pääsyä ylimäär.ultraan jossa kasvu tarkistetaan.Mun edelliset kun kuitenkin olleet reippaan kokoisia.Lähemmäs ja yli 4 kg kuin 3 kg.

Kiloja mulle kyllä tullut kotipuntarinkin mukaan jo ainakin 12,mutta sekin sitten virallisesti neuvolassa pe=)

Mulla oli ystävä eilen kylässä joka 8 lapsisesta perheestä.Ja kertoili vaan miten ihanaa ainakin nyt aikuisena on,kun on iso perhe ja paljon sisaruksia ympärillä.Vaikka kuulemma tulisesti taistelivat lapsina,nyt on lämpimät ja läheiset välit.

Siinä sitten tavoitetta mulle/meille kaikille!

Välillä kun tuntuu että on vaan suurta kaaosta ja iänikuista tappelua.Mutta kai se kuuluu vaan asiaan=)

Mukavaa ja aurinkoista tiistaita kaikille mahakkaille suurperheellisille!

ja myös niille vauvautuneille jotka mahd.kurkkimassa täällä vielä=)

Petite ja seiska

Vierailija
6/14 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanni; Varmaan aika mukavaa tietää tarkalleen se päivä kun vauva syntyy?

Kun kolmonen meni pari päivää yli olin täysin varma ettei se koskaan synnykkään. Muut kun ovat tulleet päivää kahta aikaisemmin.

Viimeyönä heräsin järkyttävään päänsärkyyn, eikä kaapista löytynyt yhtään mitään särkyläääkettä...pari pussia panadol hottia oli. Sitä sitten otin ja yökkäilin, mutta onneksi auttoi vähän. Aamulla kun kävin viemässä esikon kouluun kävin apteekissa hakemassa täydennystä koti apteekkiin.

Muutenkin nyt on ollut sellainen huono olo, päästä huippaa varmaan paineet hieman heittelee, mulla kyllä yleensä on tosi matala verenpaine. Mutta kyllä tämä varmasti levolla menee ohi...hyvällä syyllä voin nyt istua sohvalla ja nostaa jalat ylös ;)

Ostin kaksi pikkiriikkistä vaalean punaista bodya...olivat niin ihanat että oli ihan pakko. Laitan sitten kiertoon jos vaikka ei osuisikaan oikeaan.

Peti-te; jos vaikka kuulutkin tähän samaan kastiin joiden mahat "turpoavat" vasta sitten viime metreillä. Minullakin menee vielä ihan normaali vaatteet päälle, eikä raskautta todellakaan huomaa ellei tiedä. Tämä pikkuinen on kyllä pienempi kuin sisaruksensa samoilla viikoilla. Kasvua meillä seurataan sen takia kun kahdessa raskaudessa oli sitä istukan vajaa toimintaa. Kolmonen oli ihan normi vauveli 3700g 53cm. Mutta silti ihan minun oman mielen rauhan vuoksi käyn kontrolleissa...tuo kun on asia jota et mistään voi itse tietää.

Jaahas sohva kutsuu....Mukavaa aurinkoista päivää kaikille.

JB72 &KeKe rv 21...

Vierailija
7/14 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin sitten tänään kotipäivä. Kolmonen alkoi valittamaan aamulla päiväkodin pihassa päänsärkyä ja pahaaoloa ihan äkkiseltään. Meillä perheessä on jo ennestään migreeniä (mies ja esikoinen), joten eiköhän tämä sitä samaa ole. Päästään nyt sitten neuvolaan lääkärille ja kaikella todennäköisyydellä neuronpolille lisätutkimuksiin kun näitä kohtauksia on tullut useampi puolen vuoden sisällä ja ainakin esikoiselle aikoinaan tehtiin liuta kokeita varmuuden saamiseksi/muiden juttujen poissulkemiseksi. No särky onneksi hellitti levolla ja lääkkeillä joten eiköhän tämä tästä.

Omaan napaan ei kuulu kummoisaa. Paino on alkanut nousta kiitos hyvän ruokahalun ja tukisukat kaivoin käyttöön, ettei noi jo valmiina olevat suonikohjut ainakaan ihan mahdottomasti lisääntyisi (varmaan turha toive). Kamu jytää jo vähän tiukemmin, mutta muuten meinaa kyllä unohtaa, että raskaana tässä ollaan. Välillä mietityttää oman kehon jaksaminen sinne joulukuulle asti kun työni on aikalailla fyysistä (ohjaan siis mm. ryhmäliikuntaa työssäni noin 15h/viikko). Mutta ei kai tätäkään asiaa voi etukäteen ennustaa/murehtia, vaan pitää mennä eteenpäin päivä kerrallaan.

Petite-te: Mulla raskausmasut ovat olleet aina tosi pieniä. Kohtu/vauva kuulemma lääkäreiden mukaan mahtuvat kasvamaan hyvin sisälle/alas lantioon päin kun olen kuulemma sellainen "väljän mallinen" lantiosta (siksi kai tuo esikoinenkin muinoin syntyi melko vaivatta alateitse, vaikka kokoa hänellä olikin kunnioitettavat 4900g) Tällä kertaa ei sf-mittaa vielä ole kertaakaan mitattu, mutta varmaan suht samoissa mitoissa mennään kuin ennenkin, tai näin ainakin itse olen arvioinut.

Tannille jaksamista loppurutistukseen. Mulle on kaksi kertaa annettu etukäteen käynnistyspäivä, mutta vain yhtä niistä "pääsin" käyttämään kun tuo kuopus päättikin syntyä vajaan viikon ennen sitä "virallista" päivää ihan omineen.

Nyt alkaa koululaiset kotiutua joten täytyy lähteä kyselemään kuulumisia ja laittamaan välipalaa tarjolle.

Voimaa viikkoon kaikille!

t: KainoElvi ja kamu 21+5

Vierailija
8/14 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä juuri tulleena.

Oli muuten eka lääkäri tässä raskaudessa ja lääkäri valittelikin kun ei ole mihin verrata..no niimpä.Terkkari ei ole antanut mulle lääkäri aikaa ja on perunutkin aijemmin yhden kun siitä ei kuulemma ole mulle hyötyä! kun olen käynyt äitipolilla ultrissa.no ei ne siellä kohdunsuun tilannetta kuitenkaan näe...

Kyselisinkin teiltä muilta uudelleen synnyttäjiltä että onko teillä ollut jo viikoilla 25 kovia supistuksia,itsellä vatsa kovettuu ja alamahalla vihloo tosi lujaa(vedet silmissä).Kohdunkaula oli 2cm ja pehmeä.

Raskausvaivat on alakaneet noin muutenkin.eli närästää,ja vihloo häpyluuta,allergian takia nukun huonosti mutta muuten olo on aikas mukava.

Poju liikkuu paljon ja usein,se antaa uskoa siihen et asiat ois kunnossa,vaikka pojulla se napanuora kaulanympärillä onkin ja oli se massiivinen niskatuvotus,jota ei siis ole voitu nyt mitata sen napanuoran takia.Toiset lääkärit sivuuttaa ton asian,toiset on huolissaan,se harmittaa kun lääkärit vaihtelee,ja toiset arvostelee edellisen arviointeja...no mutta 5.11 on luvassa vielä yksi ultra.

Hyvillä mielin kuitenkin,aurinkokin paistelee=)

Kimmi ja poju rv 26

Vierailija
9/14 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tavallaan on ihan kiva tietää synttäripäivä etukäteen. On ainakin helpompi järkätä isompien lasten kotonaolo kun tietää ennakkoon ja kun sektion jälkeen kuitenkin joutuu muutaman päivän kauemmin sairaalassakin makoilemaan. Ja toki toivon ettei aiemmin mee vedet tai liikoja rupee supistelemaan. Tiedän, että tää neljäs sektio on jo iso riski kun kohtu ohentunut ja täynnä arpia ja kiinnikkeitä. Toivotaan kuitenkin että kaikki sujuu hyvin. Anoppi on tulossa siksi viikoksi isompien lasten kanssa. Mies tulee toki tiistaina 7.10. sektioon mutta aloittaa isyysloman vasta seur. viikolla.

Siskollanihan on esikoisensa la 19.10. (eli 3 päivää myöhemmin kuin minulla). Oli pienen sf-mitan takia joutunut/päässyt äitiyspolille (asuu Kuopiossa) ja masuasukki oli ollut tosi pieni viikkoihin nähden ja lisäksi olivat sanoneet että on varmaan sydämessä vikaa ja sai lähetteen Helsinkiin. Jotenkin omastaan ei nyt osaa samalla tavoin iloita ja äitini joka on tosi herkkä oli tietty itkenyt asian takia kaiken yön. Systeri asuu siis eri paikkakunnalla eikä halua ees puhua puhelimessa joten hankala on lohduttaa ja tsempatakaan (on vielä tyyppiä joka VARMASTI murehtii etukäteen niin paljon kuin vaan mahdollista-ei vaan voi sille mitään).

Olo on odottava-kaikki on valm,iina ja nyt sitten vaan ootellaan ja odottavan aika on pitkä....

tanni rv 36+6

Vierailija
10/14 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta ei kyllä kuulu. Turvottaa ja nukun huonosti-nyt vielä huonommin kun mies on karseessa räkätaudissa ja kuorsaa/korisee sen takia lähes kaikissa asennoissa. Viime yönäkin tökin häntä vaihtamaan asentoa kymmeniä kertoja...

Äitini tuttu oli ollut samassa sairaalassa kuin minä selkäleikkauksessa ja se oli osin epäonnistunut (kivut oli kyllä kadonneet mutta nyt on toinen jalka tunnoton /ei pidä ja ulosteen pidätyskyky mennyt) joten ei auta yhtään asiaa kun ajattelen että mitenhän minun tulee käymään....

Täällä oli ollut pakkasyö. Pari päivää sitten keräsin viimeiset tomaatinraakileet onneksi pihalta ja tänään ajattelin säilöä ne vihreiksi tomaateiksi. Miehellä on kouluviikonloppu, on siis jo tänä iltana koulun penkillä. Minun pitäisi lähteä lapsien kanssa vanhimman pojan jalisjoukkueen päättäjäisiin läheiseen leirikeskukseen iltaa viettämään. Siivotakin pitäisi, laiskottaa....

Tämmöisiä siis tänne...

tanni rv 37+1

Vierailija
11/14 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä hiljaista. Minäkin tulin muuten vaan kirjoittelemaan eli ei siis mitään asiaa ole.

Joko olet Tanni laittanut kaikki vauvan tavarat kuntoon? Odotan jo itsekkin sitä hetkeä että saan alkaa laittamaan tavaroita kuntoon ja pesemään vauvan vaatteita kaappiin.

Kyllä minuakin jännittää ihan hirveästi edessä oleva leikkaus, nyt jo, vaikka leikkaus on edessä tammikuussa vasta. No kai se jännittä aina mutta jotenkin sitä on nyt niin enemmän hermostunut.

Mutta nyt täytyy nauttia tästä ihanasta ruska väreistä ja ihanasta syksystä. Toivottavasti viikonloppuna on ihana sää että pääsee ulos ja vaikki metsään kävelemään.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille.

Arkuli 21+6

Vierailija
12/14 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täällä töissä istuskelen (varsin tehokkaana kuten huomaatte:).

Tannille jaksamista, ei ole enää kauan sinullakaan tätä odotusta jäljellä. Itsestänikin tuntuu, että aika menee kuin siivillä eikä siihen tammikuuhunkaan enää niin pitkä aika ole (on sitten varmaan ihan toinen ääni kellossa kun alkaa olla ne viimeiset piiitkät viikot edessä).

Onko teistä kellään kokemusta noista Jääkarhu (eisbeär vai mitenkäs se nyt kirjoitettiin) lämpöpusseista?. Tässä lähinnä olen pähkäillyt, että pitääkö niitä hankkia kaksi, toinen kaukaloon ja toinen (paksumpi) vaunuihin vai pärjääkö vauva vaunuissa ulkona tuolla kaukalopussilla?. Jos jollakulla on kokemusta kyseisestä pussista (tai vaikka jostain muustakin merkistä) niin laittakaahan kommentteja/mielipiteitä tulemaan.

ON ei mitään mullistavaa. Mullekkin on alkanut tulla kommentteja mun olemattomasta vatsan koosta (ärsyttävää). Saas sitten nähdä mitä todellinen kasvu on kun menen sinne äippäpolille viikolla 28.

Lapsikatras on terveenä ja viikonloppuna ei ole mitään ylimääräisiä menoja normaaleiden työ/harrastuskuvioiden lisäksi, joten mukavan leppoisa viikonloppu tiedossa.

Nyt poistun kohti kotia,

Jaksamisia kaikille

KainoElvi ja kamu 22+0

Vierailija
13/14 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan alkaa olla hetki jo hyvin lähellä. Kunpa voisi itsekin etukäteen tietää, milloin tulee lähtö. Sen jälkeen, kun kakkonen synty 31-viikkosena, olen pyrkinyt pakkaamaan ainakin laukun ajoissa, ettei vain kävisi kuten silloin. Nimittäin lähtöhän oli niin pikainen, etten todellakaan tajunnut ottaa mitään mukaan. Vaatteetkin tuhriutu ambulanssissa vereen ja lapsiveteen. Oli siis pyydettävä rakasta miestäni tuomaan kotiutumisvaatteet mukanaan, kun tulee noutamaan sairaalasta. No, mieshän oli sitten tunnollisesti pakannut vaatteet muovikassiin ja to mukanaan: alusvaatteet, paidan ja PITKÄT KALSARIT (vieläpä sellaiset rumat, joita olin raskausaikana pöllinyt häneltä), ei päällyshousuja. Niillä kamppeilla kun olisin kävellyt sairaalasta pihalle niin olisivat varmaan passittaneet äkkiä toiseen sairaalaan... Eipä auttanut muu, kuin miehen lähteä ostoksille ja hakea mulle verkkarit... että edes sairaalan ovesta kehtasi kävellä ulos.

Mullekin on kommentoitu tuosta vatsan koosta, että pieni on, mutta rakenneultrassa sikiö kyllä vastasi reilusti viikkoja, joten syytä huoleen tuskin on. Ja ollaanhan tässä menossa äitipolin seurantoihin, siellä tilanne kyllä tarkkaillaan. Sitäpaitsi tuntuu, että nyyt viikkona parina tuo maha on alkanut paisumaan silmissä.

Katjalah&nelonen rv21+0

Yes, kohta alkaa olla sen verran viikkoja, että vauvalla olisi toivoa, vaikka syntyisikin heti.

Vierailija
14/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en löytänyt tälle viikolle pinoa, kirjoitan nyt sitten vielä tähän. Väsyttää ihan vietävästi, mutta ennen iltapesuja tämän päivän uutiset. Käytiin nimittäin rakenneultrassa (Kys) tänään ja oli tosi kiva kokemus. Oikein mukava ja puhelias kätilö teki, selosti tarkasti kaiken näkemänsä ja sukupuolenkin pyöräytti katsoa ihan tuosta vaan, varmisti sen sitten vielä uudelleen tutkimuksen loppupuolella. Kaikki rakenteet näyttivät olevan kohdillaan ja lopuksi katseltiin vain vauvelin touhuja, kun kättänsä näytti "tutkivan". Painoarvio oli 400g, vastasi viikon ja jopa reilunkin isompaa kuin rv mukaan olisi. Mitään muutoksia laskettuun aikaan ei kuitenkaan tehty. Rv 36+ eli tammikuun 19.pv olis sitten synnytystapa-arvio eli päätetään leikkauspäivä.

Tulipa omaa napaa, mutta niin kiva oli kokemus että eipä tuota ole muuta nyt iltapäivän aikana juuri tullut mietittyäkään.

Tannilla siis vaan viikon päivät, kun on pikkuinen sylissä. Onnea matkaan!

Huomenna olisi työpäivän lisäksi vielä iltakoulutus illallisineen, saattaapa olla olo aika kuitti kun huomenna viimein kotiin raahaudun. Mutta nyt iltapesulle ja nukkumaan, ihanaa :)

Helmikukka neljännen kanssa rv 20+2