Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsen pitkittynyt yskä ja sahaava kuume eivät ole syy päästä lääkäriin niin mikä sitten on?! Miten on mahdollista

Vierailija
01.09.2025 |

Että nämä portinvartijat seisovat tiellä ja julistavat potilasta näkemättä,ettei tämä ole tarpeeksi sairas.

Edellinen aloitukseni poistui niin tein uuden.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhän näistä portinvartijoiden käännytyksistä dokumentteja? Ei muuta kuin yksityiselle. Käynnin ja diagnoosin jälkeen teet potilasvahinkoilmoitukset ja vaadit hyvinvointialueen korvaavan sen summan mikä sinulla meni yksityiseen palveluun.

Vierailija
22/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kanssa. Kauhea yskä,joka ilta nousee kuume ja laskee aamulla. Sai työterveydestä saikkua kolmeksi päiväksi,kävi töissä puoli päivää ja tuli kotiin kun ei jaksanut,taas pari päivää saikkua ja takas töihin.. en tajua mikä virus tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tossa pitäis ehkä poissulkea keuhkokuume, angiina ja keuhkoputkentulehdus. 

Vierailija
24/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Olen apteekissa töissä ja ihmettelen miten paljon kuluu reseptillä olevia yskänlääkkeitä. Lapsellani oli kerran aivan järkyttävä yskä, joka oli kestänyt yli 2 viikkoa. Ei saatu nukuttua ja syöminenkin hankaloitui limaisuuden vuoksi. Lääkäri (yksityinen) sanoi vaan että voi se yskä pidempäänkin kestää. Ei lääkettä eikä edes verikokeita määrännyt.

Vierailija
25/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on kanssa. Kauhea yskä,joka ilta nousee kuume ja laskee aamulla. Sai työterveydestä saikkua kolmeksi päiväksi,kävi töissä puoli päivää ja tuli kotiin kun ei jaksanut,taas pari päivää saikkua ja takas töihin.. en tajua mikä virus tuo on.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinun miehestäsi. Tämä ketju koskee lasta jonka äidillä on aikaa tehtailla aloituksia vauvalle.

Vierailija
26/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ensin. Lapsilla on pikku pöpöjä aina; jos eivät kuole,niin vahvistuvat. 

Vierailija
27/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5-vuotiaalla lapsella oli kamala yskä 6 viikkoa. Yskä oli pahin öisin. Hän yski kaikki yöt. Sitten yksi päivä kunto romahti, makasi vain lattialla. Ei kuumetta.

Olikin sitten kuumeeton keuhkokuume ja paha korvatulehdus. Vein vasta siinä kohtaa lääkäriin, keuhkot kuvattiin. Tuli pitkät antibioottikuurit ja seurannat. Sen jälkeen päätin, etten enää IKINÄ KATSELE kotona "sehän on vain pelkkää yskää"-lasta, jos se kestää viikkokausia.

Vierailija
28/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa muitakin sairauksia kuin lapsesi kausiflunssa johon ilmeisesti viittaat, niillä päässee lääkäriin?

Lapsi on ollut jo viikkoja poissa koulusta, poissaoloja kertyy liikaa. Haluaisin ammattilaisen mielipiteen siitä onko  kyseessä jotain joka tarvitsee buranaa ja hunajaa vahvempia lääkkeitä.

A.p

Miten se on voinut olla viikkoja pois koulusta, kun koulut alkoivat vasta parisen viikkoa sitten? Entä miksi et vie lastasi yksityiselle, jos asia on sinulle noin tärkeä?

Vierailija
29/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa on itsellä. Erikoinen tauti nyt liikkeellä. Kohta kuukauden kestänyt

Vierailija
30/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen? 

Vierailija
31/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kovin suuri hätä voi olla, kun mamma ehtii lojua av:lla. Itse olisin vienyt lapsen jo aikoja sitten yksityiselle. 

Vierailija
32/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaista tapahtuu? Monet kerrat miettinyt näitä palsta kirjoituksia, kun olen terveysasemalla käynyt. Siellä on odotusaulat puolillaan ja on paljon erilaisia ihmisiä jonossa. Kyllä sinne selkeesti pääsee, ensin hoitajalle ja mahdollinen ohjaus lääkäriin.

Itse olen ollut ajalla, kun on ollut haavahoitoa, kuvausta, diabeteskontrollia jne. Lisäksi kun lääkäriaikaa olen soittanut, niin sen ole saanut. Takaisin soitolla kylläkin. Eikä nää mun vaivat ole kummosempia olleet.

Vantaa

Vierailija
33/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuollaista tapahtuu? Monet kerrat miettinyt näitä palsta kirjoituksia, kun olen terveysasemalla käynyt. Siellä on odotusaulat puolillaan ja on paljon erilaisia ihmisiä jonossa. Kyllä sinne selkeesti pääsee, ensin hoitajalle ja mahdollinen ohjaus lääkäriin.

Itse olen ollut ajalla, kun on ollut haavahoitoa, kuvausta, diabeteskontrollia jne. Lisäksi kun lääkäriaikaa olen soittanut, niin sen ole saanut. Takaisin soitolla kylläkin. Eikä nää mun vaivat ole kummosempia olleet.

Vantaa

Porvoossa

Vierailija
34/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Olen apteekissa töissä ja ihmettelen miten paljon kuluu reseptillä olevia yskänlääkkeitä. Lapsellani oli kerran aivan järkyttävä yskä, joka oli kestänyt yli 2 viikkoa. Ei saatu nukuttua ja syöminenkin hankaloitui limaisuuden vuoksi. Lääkäri (yksityinen) sanoi vaan että voi se yskä pidempäänkin kestää. Ei lääkettä eikä edes verikokeita määrännyt.

Yhdessä vaiheessa näyttävästi uutisoitiin sitä, ettei yskänlääkkeistä ole mihinkään. Sen jälkeen yskänlääkkeiden määräminen loppui kuin seinään.

Hunajavesi ajaa saman asian.

Vierailija
35/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa muitakin sairauksia kuin lapsesi kausiflunssa johon ilmeisesti viittaat, niillä päässee lääkäriin?

Lapsi on ollut jo viikkoja poissa koulusta, poissaoloja kertyy liikaa. Haluaisin ammattilaisen mielipiteen siitä onko  kyseessä jotain joka tarvitsee buranaa ja hunajaa vahvempia lääkkeitä.

A.p

Kouluissa ei ole enää kouluterveydenhuoltoa?! 

En ole aloittaja mutta ei terkkarit tälläisiä asioita hoida.

Totta hitossa terkkarilla on velvollisuus ohjata lapsi koululääkärille jos lapsen vointi sitä vaatii. 

ps Kouluterveydenhuolto ei ole = terveydenhoitaja

Vierailija
36/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon keskiviikkona oli uutisissa, että syksyn flunssat ovat saapuneet. Juurikin pitkittynyttä yskää luvattiin. Ja ehkä vähän koronaa, mutta sitä ei vielä tarpeeksi tiedetty.

Vierailija
37/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, ei kukaan äiti voi olla noin kädetön. Jos lapsi on viikkoja ollut pois koulusta (vastahan ke koulut alkoi) niin vie se pentu nyt lääkäriin. 

Vierailija
38/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikon keskiviikkona oli uutisissa, että syksyn flunssat ovat saapuneet. Juurikin pitkittynyttä yskää luvattiin. Ja ehkä vähän koronaa, mutta sitä ei vielä tarpeeksi tiedetty.

Eipä tuohon mitään uutisia tarvita. Jokaikinen syksy tulee flunssa- yms. aalto kun koulut alkavat ja ihmiset palailevat töihin. 

Vierailija
39/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran kolmisen viikkoa yskä, epäilen et korona oli, ei tosin kuumetta. Meinasin jo lekurille, mut meni ohi sitten. Harvoin on mulla yskää.

Olitko silloin pieni lapsi?

Pieni lapsi? Ap ei kerro minkä ikäinen hänen kouluikäinen lapsensa on. Pitkittyneestä yskästä puhutaan vasta kun yskä on kestänyt yli neljä viikkoa.

Vierailija
40/86 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pentu viedään lääkäriin, jos hoitajat eivät päästä?