Mitä köyhät maksavat tämän yhteiskunnan palveluista?
Mikä on heidän osuus rahoittaa tätä yhteiskuntaa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sellainen yhteiskunta jossa ei ole sosiaaliturvaa olisi varmaan parempi? No mennään vain perse edellä puuhun ja katsotaan mitä tapahtuu ja missä vaiheessa ymmärretään sen merkitys yhteiskuntarauhalle. Bon voyage.
Suomessa ei ole kenenkään pakko asua. Vielä en ole yhtään hyvää ja perusteltua vastausta saanut, miksei valittaja lähde johonkin veroparatiisin, kun verojen maksu ottaa niin koville.
Miksi emme lähetä köyhiä muualle? Miksi asiansa hoitavat ihmiset joutuvat lähtemään kotimaastaan, mutta muiden kukkaroilla elävät pummit saavat mellastaa miten tahtovat?
Niin no, yhteiskunta ei ole yritys, joka myy palveluita, vaan yhteiskunnan tehtävä on mahdollistaa elämä täällä. Joidenkin kohdalla se tarkoittaa huolenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sellainen yhteiskunta jossa ei ole sosiaaliturvaa olisi varmaan parempi? No mennään vain perse edellä puuhun ja katsotaan mitä tapahtuu ja missä vaiheessa ymmärretään sen merkitys yhteiskuntarauhalle. Bon voyage.
Suomessa ei ole kenenkään pakko asua. Vielä en ole yhtään hyvää ja perusteltua vastausta saanut, miksei valittaja lähde johonkin veroparatiisin, kun verojen maksu ottaa niin koville.
Miksi emme lähetä köyhiä muualle? Miksi asiansa hoitavat ihmiset joutuvat lähtemään kotimaastaan, mutta muiden kukkaroilla elävät pummit saavat mellastaa miten tahtovat?
Mietiks sä ollenkaan eka ennen kun sä kirjotat vai yritäks sä ihan tahalteen sanoa jotain mahdollisimman tyhmää?
Vierailija kirjoitti:
En usko että tässä kysytään matalapalkkaisten vaan täysin töitä tekemättömien saamista tuista. Eli jos ei ole eläissään maksanut veroa eikä anna mitään yhteiskunnalle, mutta kuitenkin ottaa vastaan sitä "köyhäinapua" sun muuta tukea, niin tätä ei välttämättä koeta kovin reiluna niiden taholta, jotka sen avun veroissaan maksava.
Töitä tekemättömiä on eniten niissä jotka ei esim. sairauden tai jonkun muun esim. vamman takia pysty tekemään töitä tai työnantaja ei heitä halua sen johdista palkata. Eivät kuitenkaan niin sairaita että millekään eläkkeelle pääsisivät ja näitä on paljon. Syyhän on täysin siellä työnantajan päässä.
Se on melkoisen mahdotonta saada töitä jos ketään työnantajaa ei kiinnosta heitä palkata vaikka töihin haluaisivat tulla. Onko se heidän vikansa mielestäni ei koska ei kukaan pysty itse valitsemaan sitä onko terve. Sairauksia tulee tai olet jo syntymästä lähtien eri tilanteessa.
Täällä vauva palstalla asustaa tietyn tyyppisen itsekkyyden omaavia ihmisiä jotka eivät tajua tällaisia ilmeisen selviä perusasioita. Ihmettelen jos he itse ovat töissä koska perusälykkyys on heillä ilmeisesti hyvin matala.
Ap voisi lähteä turistimatkalle Meksikon, Brasilian tai Intian slummeihin ja miettiä sitä köyhyysnäkökulmaa uudestaan. Haluatko slummeja Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi sinä et ole töissä tähän aikaan päivästä vaan päivystät täällä vauva palstalla?? Pitäisikö sinutkin lähettää jonnekin muualle hyödytön lorvija?
Minä epäilen että tämä vauvalla mellastava natsî on bottifarmin tuotos, on sen verran typerää ja ympäripyöreää settiä, joku venäläinen viritys, länsi-maiset tekoälyt pystyy parempaan.
Eivät mitään mutta käsi ojossa koko ajan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen että tämä vauvalla mellastava natsî on bottifarmin tuotos, on sen verran typerää ja ympäripyöreää settiä, joku venäläinen viritys, länsi-maiset tekoälyt pystyy parempaan.
Tää selittäis volyymin ja kyvyttömyyden ymmärtää lukemaansa niin että se osais vastata koherintisti, siks vastaukset varsinkin on aina kun aivovammaisen paviaanin tuotoksia, suomea on vaikeampi lukea kuin kirjoittaa semi-koherentisti.
Paskaa duunia yli 30 vuotta ja terveys on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä!!! Uliuliuli kuuluu vaan ja mulle lisää ja mun kuuluu saada!!!
Miksi kuuluu - mitä te ootte tehneet ansaitaksenne sen???
Totta! Sama keskiluokalle ja rikkaille! Kaikki mulle nyt heti ja tässä ja urputiurputi. Maksetaan ohan veesti sossutukia rikkaillekin ja niille vasta maksetaankin.
T: Antti Laine
Suhteessa tuloihinsa nähden maksavat paljon enemmän kuin rikkaat
Vierailija kirjoitti:
Öö, itse ainakin pidän työssäkäyvänä perus vassarina itsestäänselvänä, että maksan veroni oikeudenmukaisesta turvaverkosta, jota nyt, surkean hallituksemme takia, tarvitaan todella paljon. Onko teillä oikeasti päässä vikaa, jos olette mieluummin halukkaita ottamaan vaikka satasen lisää tilille sen kustannuksella, että sosiaaliset turvaverkot saksitaan tilkkutäkeiksi? Voimme itsekin niitä joskus tarvita.
Kyse on tosiaan juurikin siitä, että liian moni haluaa vaan mulle lisää ja mun kuuluu saada, mutta ei olla valmiita puhaltamaan yhteen hiileen.
Itse ainakin täysin valmis maksamaan vähän enemmän, että elämme yhteiskunanssa, josta heikoimmista pidetään huolta. Hyvin ainakin oma palkkani riittää vielä senkin jälkeen asuntolainaan, autoon, sijoituksiin ja säästöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Sama keskiluokalle ja rikkaille! Kaikki mulle nyt heti ja tässä ja urputiurputi. Maksetaan ohan veesti sossutukia rikkaillekin ja niille vasta maksetaankin.
T: Antti Laine
Kyllä meillä monet sosiaaliset tuet on ansiosidonnaisia. Vaikka vanhemmuuden perusteella maksettavat tuet. Köyhät tyypillisesti saavat minimituet, kun taas isotuloiset voivat saada moninkertaiset tuet samaan asiaan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukakohan se valittaa turhasta. Jos ruokaostokset ovat kuukaudessa 500€, on niissä arvonlisäveroa 61,41€. Jos tienaa nettona 1 000€, on tuo 61,41€ nettotuloista 6,141%:a. Jos tienaa nettona 5 000€, on 61,41€ 1,2822%:a. Jos 1 000€ nettona tienaava ostaa polttoainetta 200€:lla kuukaudessa, maksaa hän siitä 40,64€ alv:a eli 4,064%:a nettotuloista. 5 000€/kk nettona tienaava maksaa myös 200€:n bensaostoksesta 40,64€, hänelle se on 0,8128 nettotulosta. Mitä paremmat bruttotulot ja sitä myöten netto, aina prosentuaalisesti maksat saman suuruisesta samasta ostoksesta alv:a. Eli kyllä, myös pienituloinen maksaa veroja. Harvemmin vain valittaa siitä, että maksaa veroja.
Kukakohan se valittaa turhasta. Jos ruokaostokset ovat kuukaudessa 500€, on niissä arvonlisäveroa 61,41€. Jos tienaa nettona 1 000€, on tuo 61,41€ nettotuloista 6,141%:a. Jos tienaa nettona 5 000€, on 61,41€ 1,2822%:a. Jos 1 000€ nettona tienaava ostaa polttoainetta 200€:lla kuukaudessa, maksaa hän siitä 40,64€ alv:a eli 4,064%:a nettotuloista. 5 000€/kk nettona tienaava maksaa myös 200€:n bensaostoksesta 40,64€, hänelle se on 0,8128 nettotulosta. Mitä paremmat bruttotulot ja sitä myöten netto, aina prosentuaalisesti maksat saman suuruisesta samasta ostoksesta alv:a. Eli kyllä, myös pienituloinen maksaa veroja. Harvemmin vain valittaa siitä, että maksaa veroja.
Se vaan se tulopuolikin heille maksetaan muiden maksamilla veroilla.
Ei mitään kun ei ole varaa käyttää niitä.
Ihan sama puhutaanko julkisista vai kaupallisista palveluista.
TUET ovat toisten maksamia veroja ei palkkaa.