Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan asua kerrostalossa.

Vierailija
01.09.2025 |

Olenko huono ihminen?

Rahasta ei ole kiinni. Olen kuitenkin niin laiska että omakotitaloon joutuisin palkkaamaa henkilökuntaa ja sitä en halua tehdä.

Muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on ihan hyvä olla. Pihaa vähän kaipailen, mutta lasitettu parveke on helpompi.

Vierailija
2/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun asumaan neukkukuutiossa.

-köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, minä oon luhtitalon alempi kerros, piha on pieni niin jaksaa hoitaa, kerrostaloissa tullut aina jotain ongelmaa, meteli, huumehörhöt, haukkuvat koirat.

Vierailija
4/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi, minä oon luhtitalon alempi kerros, piha on pieni niin jaksaa hoitaa, kerrostaloissa tullut aina jotain ongelmaa, meteli, huumehörhöt, haukkuvat koirat.

Tää on siis rivitalomainen, vähemmän naapureita lisäys.

Vierailija
5/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihminen olisi parempi tai huonompi sen perusteella, millaisesta asumismuodosta tykkää? Jos haluaa vaivatonta asumista ja elämä on esimerkiksi enemmän kotiseinien ulkopuolella, niin mitä vikaa siinä on? Elämäntilannekin voi vaikuttaa. Joskus haluaa oman pihan, jossa kuopsuttaa ja vaikka viljellä pottuja, ja joskus haluaa viettää aikaa vaikka teatterissa ja konserteissa eikä kädet mullassa.

Kumpikaan ei tee ihmisestä huonompaa tai parempaa. Miksi tekisi? 

Minusta on hyvä, että meitä on erilaisia.

Vierailija
6/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossakin voi olla oma piha, kuten minulla. Esim. Etelä-Haagassa näitä on. Ja monessa muussakin kaupunginosassa. 

Tämä on todella rauhallinen rappu.  Viihdyn oikein hyvin.

Vierailija
7/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Miksi ihmeessä ihminen olisi parempi tai huonompi sen perusteella, millaisesta asumismuodosta tykkää? Jos haluaa vaivatonta asumista ja elämä on esimerkiksi enemmän kotiseinien ulkopuolella, niin mitä vikaa siinä on? Elämäntilannekin voi vaikuttaa. Joskus haluaa oman pihan, jossa kuopsuttaa ja vaikka viljellä pottuja, ja joskus haluaa viettää aikaa vaikka teatterissa ja konserteissa eikä kädet mullassa.

Kumpikaan ei tee ihmisestä huonompaa tai parempaa. Miksi tekisi? 

Minusta on hyvä, että meitä on erilaisia.'

Mitä järkevin lausunto. 

Urbaani, aktiivideittaava citysinkku max 35

syö jatkuvasti ulkona ja tilaa noutoruokaa.

Vaatimattomampikin yksiön

kööki + mikro riittää ehkä hänelle.

Päivät töissä, illat riennoissa. Vaikka hän

olisi etätöissä, tuskin omistaa kolmea

haukkuvaa koiraa 

tai haaveilee tomaattilajikkeiden

kasvattamisesta ja matalista desibeleistä,

kuten tekee häntä 15 vuotta vanhempi

meteliin jo kyllästynyt, toiset arvot omaava

40+ tyyppi. Täällä jälkimmäisen ryhmän 

edustaja, entinen kantakaupungin vakkari,

joka ei enää nauti suuremmin kerrostalosta

kotinaan.. 

Vierailija
8/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sun oma valinta. 

Vierailija
9/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senku asut, kuka estää. 

Minä en kerrostaloon halua enkä sinne muuta.

Vierailija
10/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu vaikka pahvilaatikossa

Vierailija
11/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo varaa omaan taloon.

Vierailija
12/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa istua yöllä  työtä tehden keittiön ikkunan ääressä  ja kukaan ei koputa ikkunaan täällä yläkerrassa.

Vierailija
13/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tömistellä yläkerrassa.

Se on minun pelkoni tuossa asumismuodossa.

Vierailija
14/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä henkilökuntaa? Ei omakotitalossa tarvitse tehdä sen enempää hommia kuin kerrostalossa, jos ei halua. 

Vierailija
15/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 vuotta olen asunut omakotitalossa. Ainoat työt mitä teen ovat lumityöt, lehtien haravointi keväällä ja syksyllä sekä nurmikon leikkuu kolme kertaa kesässä. Hyvin olen pärjännyt ilman henkilökuntaa.

Vierailija
16/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kerrostalossa asumista. Oikeasti kaikkein rauhallisin asumismuoto mitä naapureihinkin tulee, niitä ei näe ikinä. Ok-taloalueella on oltava hyvää pataa naapureiden kanssa, samoin rivitalossa, ja aina löytyy ärsyttäviä joukosta. Ok-talossa asuvalla tuttavalla on juuri tilanne päällä, tien toisella puolella asuu jatkuvaa mölyä aiheuttava naapuri, joku bandidos-äijä, autoja ramppaa ja jatkuvia bileitä pidetään, palju etupihalla ja musiikin voluumit kaakossa. Mitä tollaselle häirikölle mahtaa ok-talolähiössä? Eipä mitään. Kerrostalosta tuollanen häädettäisiin nopeasti. Rivitalossa asuvalla kaverilla myös mulkut seinänaapurit, että siinä takapihan pläntilläkään ei edes viitsi kesäisin istuskella. Huoneet ahtaita ja koko rivarin olemuskin inhottaa itseäni.

Ainoa kodikas asumismuoto MINULLE on kerrostalo. Tuntuu kuin olisi lintu omassa pesäpuussa. Ei ole yksin, mutta ei myöskään tarvitse tuntea naapureita. On turvallinen ja kotoisa olo. Ja jos joku asia kaipaa korjausta, soittaa vaan huoltomiehelle. 

Vierailija
17/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tömistellä yläkerrassa.

Se on minun pelkoni tuossa asumismuodossa.

En ole se keltä kysyit, oon asunut neljässä rauhallisessa kerrostalossa sen jälkeen kun kotoa lähdin, eikä ole koskaan kuulunut töminää. No yhden kerran asuin ylimmässä kerroksessa, mutta nytkään ei ole kuulunut, kun asun 1.kerroksessa tai silloin kun asuin myös 1.kerroksessa tai 2.kerroksessa.

Kaikki talot olleet rauhallisia ja siisteja pikkukaupungin keskustassa. Olen huomannut että kerrostalosta on ihmeellisiä käsityksiä aina niillä, jotka ovat ikänsä asuneet ok-talossa, ne myös kerrostaloon muuttaessa pitävät itse omituista ovien paiskomista ja mekkalaa. Onko ok-taloissa niin jäykät ovet, vai mikä sen paiskomisen lie aiheuttaa. Oon meinaan pari kertaa törmännyt siihen että ok-talosta kerrostaloon muuttava nuori on häädetty valoa nopeammin talosta jossa olen asunut, kun ei osannut elää ihmisen tavoin ja paiskoi oveaan yötä myöten, varmaan myös tömisteli, oli varmaan räpylätkin kasvaneet varpaiden väliin siellä ok-taloalueella. 😂 No vitsivitsi. Pointtini oli, että kerrostalossa on rauhallista useimmissa tapauksissa. 

50+

Vierailija
18/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä henkilökuntaa? Ei omakotitalossa tarvitse tehdä sen enempää hommia kuin kerrostalossa, jos ei halua. 

Aika äkkiä on talo röttelö tolla menolla. Paljon näkee kyllä huonokuntoisia röttelöitä kun ajelee tuolla, jotenkin surullinen näky. Tietää että asukkaalla on ongelmia, kun ei jaksa pitää talosta ja pihasta huolta.

Vierailija
19/19 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä on talo röttelö tolla menolla. Paljon näkee kyllä huonokuntoisia röttelöitä kun ajelee tuolla, jotenkin surullinen näky. Tietää että asukkaalla on ongelmia, kun ei jaksa pitää talosta ja pihasta huolta.

Tärkeintä on se, ettei katto vuoda ja seinät pysyvät pystyssä. Sama missä kunnossa piha on, jos viihtyy pääasiassa sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme