Meiltä hyvätuloisilta ei ainakaan saa leikata, olemme ansainneet tulomme
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on kyllä helpompi ottaa sieltä missä sitä on mutta tätä ei näytä hallitus tajuavan.
Vanha viisaus pätee tässäkin: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Siihen pitäisi hallituksenkin pyrkiä jotta tilanne on millään tavalla kestävä.
Suomen hallitus on niin lapasesta ettei se tätäkään ymmärrä
Verokortin tilaaminen EI VAIKUTA mitenkään ja vero on ihan se mikä lain mukaan on. Kaikki tieto ON ANNETTU. Miksi luulet että tuolla on tuo pääomatulot mainittu? Pääomatuloja EI VEROTETA VEROKORTIN MUKAAN.
No jos elät pelkillä pääomatuloilla niin sitä on syytäkin verottaa enemmän kuin jos tekisit ihan oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30% tasavero eli esim 2000 €/brutto/kk ansaitseva maksaisi 600 € veroa, lisäksi työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Aika härskiä edes ehdottaa 30% tasaveroa.
Sinuna pitäisin turpani kiinni. Minulla tulot ovat 1800 €/kk bruttona ja maksan siitä veroja 459 € eli jo nyt melkein tuolla prosentilla. Ja olet varmaan juuri näitä joiden mielestä näitä pääomatulot ovat "kevyesti verotetttuja".
"Sinuna pitäisin turpaNI kiinni." No ei mulla ole sun turpaan muutenkaan sananvaltaa. Jos väität, että 1800 €/kk/bruttotulosta menee ennakonpidätystä 459 eli 25,5%, niin ennakonpidätyksesi on päin persettä ja pahasti.
Mitenkäs, kun aina ei ole ollut sitä ilmaista koulutusta? Eikös silloin jo esim. 40 vuotta veroja maksaneet ole ansainneet tuet, mitä nyt tarvii. Onhan ne espoolaiset viininlipittäjätkin saaneet koulutuksen ilmaiseksi. Se on vaan kumma, että noilla kokkareilla on joku oma kaava millä ne laskee, että vain he ovat ansainneet jotain ja muut ovat vain käyttäneet muiden verorahoja.
30 prosentin verotuksella kotimainen kulutus haukkaa paskaa. Pistetään sitten samantein ALV 60 prosenttiin. Se maksaa, joka kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Verokortin tilaaminen EI VAIKUTA mitenkään ja vero on ihan se mikä lain mukaan on. Kaikki tieto ON ANNETTU. Miksi luulet että tuolla on tuo pääomatulot mainittu? Pääomatuloja EI VEROTETA VEROKORTIN MUKAAN.
No jos elät pelkillä pääomatuloilla niin sitä on syytäkin verottaa enemmän kuin jos tekisit ihan oikeita töitä.
Menisi vaan töihin, mokoma loinen. Ajelee minun rakentamallani moottoritiellä kuin omistaisi sen, saatana.
Tasavero on ihan hyvä ajatus, mutta sen tulee olla euromääräinen.
Köyhän tulipalon sammuttaminen on saman hintaista kuin rikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30% tasavero eli esim 2000 €/brutto/kk ansaitseva maksaisi 600 € veroa, lisäksi työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Aika härskiä edes ehdottaa 30% tasaveroa.
Sinuna pitäisin turpani kiinni. Minulla tulot ovat 1800 €/kk bruttona ja maksan siitä veroja 459 € eli jo nyt melkein tuolla prosentilla. Ja olet varmaan juuri näitä joiden mielestä näitä pääomatulot ovat "kevyesti verotetttuja".
"Sinuna pitäisin turpaNI kiinni." No ei mulla ole sun turpaan muutenkaan sananvaltaa. Jos väität, että 1800 €/kk/bruttotulosta menee ennakonpidätystä 459 eli 25,5%, niin ennakonpidätyksesi on päin persettä ja pahasti.
Ei kukaan voi tulla toimeen noin pienillä pääomatuloilla. Pääomatuloissa pitäisi olla myös progressiivinen verotus niin pienilläkin pääomatuloilla voisi pärjätä.
Palkkatuloihin ja pääomatuloihin sama veroprogressio, mitä on varaa yläpäästä kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset eivät roiku tällä palstalla.
Miksei roikkuisi?
Kyl ne roikkuu lesoilemassa köyhille että kuinka paljon heillä massia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset eivät roiku tällä palstalla.
Miksei roikkuisi?
Kyl ne roikkuu lesoilemassa köyhille että kuinka paljon heillä massia on.
On se perkele kun maksaa puolet tuloistaan veroja eikä silti saisi edes vauvapalstalla hengailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuule noin on että laskelma pitää täysin paikkaansa ja ennakonpidätys ei ole yhtään pielessä. Nämä katsos on niitä "kevyesti verotettuja" pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika härskiä sekin on, että maksan 5500€ palkastani noin 2000€ veroa.
Ansaitset liian vähän! Hanki kunnon koulutus ja työpaikka, niin saatat sinäkin tulla joskus hyvätuloiseksi, joka pystyy kiertämään veroja kaikenlaisilla vippaskonsteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansaitset liian vähän! Hanki kunnon koulutus ja työpaikka, niin saatat sinäkin tulla joskus hyvätuloiseksi, joka pystyy kiertämään veroja kaikenlaisilla vippaskonsteilla.
Hyvin harva hyvätuloinenkaan pystyy "kiertämään veroja kaikenlaisilla vippaskonsteilla". Ja kyllä vippaskonsteista jää kiinni aina silloin tällöin jokunen joka koittaa ja sitten maksavat kahta kauheammin. Minulla palkka oli viime vuonna päälle 7000 /kk + lisäksi pääomatulot parikymmentätuhatta vuodessa. Ei kuule veroja paljon kierretty vaan useampi kymppitonni veroja makseltiin..
Ette ole ansainneet. Ette ansaitse edes elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisten tukia voi leikata aivan hyvin. Alkuun esim. asumistukea 50%. Toimeentulotukea vaikka täydet 100%.
Miten olisi lapsilisiä ja terveydenhoidon kela-korvauksia?
Niin että hyvätuloisten pitäisi olla ainoastaan maksajan roolissa ilman että itse saa yhtään mitään verorahojensa vastineeksi?
Ei hassumpi idea, se jolla on rahaa maksakoon kaikki itse, emmehän me hyvätuloiset nyt halua mitään muiden veronmaksajien "elättejä" olla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa, rahoitan nyt jo ihan riittävästi verottajaa. Kukaan muuhan siitä ei kostu sen enempää vaikka miten opiskelisin vielä lisää tai tekisin enemmän töitä.
Tienaan työssäni noin 7500 euroa kuussa. En todellakaan kannata tasaveroa. Olen saanut kalliin koulutuksen. Kannatan varakkaiden verotusta ja tulonsiirtoja yksinkertaisesta syystä: Perustukea saavat köyhät ihmiset eivät tule takapihoilleni rellestämään ja varastelemaan, kun perustarpeet on täytetty. Suosittelen jokaiselle verosta kitisevälle ihmiselle käyntiä Brasiliassa, jossa vauraat ihmiset asuvat vartioitujen aitojen takana. Mä olen valmis maksamaan verojen muodossa omasta vapaudestani, ettei moiseen tarvitse ryhtyä. Tosin, en ole varsinaisesti vauras ihminen, mutta hyvätuloinen kuitenkin.
Ei sulta tulla leikkaamaankaan. Voit nukkua edelleen rauhassa siellä linnassasi. Hallitus ei tule koskaan leikkaamaan rikkailta, se on varma.