Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa taksin jos oppilas joudutaan viemään päivystykseen kesken koulupäivän?

Vierailija
31.08.2025 |

Yhteen suuntaan on 65 kilometriä. Terkkari ei enää hoida sairastumisia ja tapaturmia.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pojalla murtui välitunnilla nilkka. Pystyin vastamaan töissä puhelimeen mutta mulla ei ole ajokorttia,kuljen pyörällä tai bussilla. Ehdotin että lähettävät pojan taksilla sairaalaan ja kävelen sinne,ei sopinut. Seuraava ehdotus oli että kun asumme ihan lähellä niin poika laitetaan kävelemään kotiinsa! Jumalauta että olin kiukkuinen. Kävin sitten selittämässä tilanteen työkaverille,soitin parille tutulle ja toinen bensarahaa vasten lähti kuskiksi että saatiin poika sairaalaan. Kotiin sitten taksilla.

Vaadin myöhemmin koululta selvitystä,miksei lasta voitu lähettää  taksilla päivystykseen ja vastaus oli ympäripyöreää soperrusta että oppilaat ovat heidän vastuullaan. Jaa että kotiin voisi kävellä nilkka murtuneena,muttei istua yksin taksissa?

Meillä oppilas laitetaan yksin päivystykseen tai nuoren lapsen mukaan lähtee kouluavustaja, jos huoltajaa ei tavoiteta tai hänen työnantajansa ei häntä päästäisi lähtemään. Itse olen vastaavassa tilanteessa ottanut taksin, jonka maksoin ja jonka summa ja lääkekulut kaupungin vakuutusyhtiö maksoi minulle. 

Vierailija
82/85 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se taksilla menisi jos on iso pipi? Sit mennään ambulanssilla. Tai amppari käy koululla. Taksikuskiko se hoivaa siinä samalla nyrjähtänyttä nilkkaa tai tyrehdyttää vuotoa tai katsoo onko aivotärähdys?

Nyrjähtänyt nilkka ei ole mitenkään ambulanssin hommia, verenvuoto ja aivotärähdys voi olla. Riippuen vakavuudesta. 

Jaa-a. Miten liikuntakyvytön lapsi pääsee taksista sisälle sairaalaan tai päivystykseen? Hyppii yhdellä jalalla ja ehkä kaatuu maahan, jolloin tulee aivotärähdys lisävammaksi?

Taksikuski hakee terveyskeskuksen aulasta oppilaalle pyörätuolin.  Hän työntää oppilaan ilmoittautumisluukulle ja jättää hoitohenkilökunnan huomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojalla murtui välitunnilla nilkka. Pystyin vastamaan töissä puhelimeen mutta mulla ei ole ajokorttia,kuljen pyörällä tai bussilla. Ehdotin että lähettävät pojan taksilla sairaalaan ja kävelen sinne,ei sopinut. Seuraava ehdotus oli että kun asumme ihan lähellä niin poika laitetaan kävelemään kotiinsa! Jumalauta että olin kiukkuinen. Kävin sitten selittämässä tilanteen työkaverille,soitin parille tutulle ja toinen bensarahaa vasten lähti kuskiksi että saatiin poika sairaalaan. Kotiin sitten taksilla.

Vaadin myöhemmin koululta selvitystä,miksei lasta voitu lähettää  taksilla päivystykseen ja vastaus oli ympäripyöreää soperrusta että oppilaat ovat heidän vastuullaan. Jaa että kotiin voisi kävellä nilkka murtuneena,muttei istua yksin taksissa?

No jos sillä nilkalla pystyy edes seisomaan, se EI OLE murtunut. Että joku tässä jutussa e

Luuletko että koulussa on röngenlaite? :D.Opettaja ajatellut,että jos vain venähtänyt tms  tms niin pystyy ontumaan kotiin.

Vierailija
84/85 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muun Suomen käytäntöjä, mutta Helsingissä on ainakin koululla ihan ns. sopimustaksi, jonka sitten kaupunki maksaa. Ja käytän sitä silloin kun vanhempi ei pääse hakemaan/ei ole autoa ja lapsen pitää mennä päivystykseen esim. käden murtumaepäilyn takia. 

T:kouluterkka

Vierailija
85/85 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltaja tietenkin

Eikös oppilaat ole vakuutettuja eli koulu luultavasti. 

Riippuu siitä onko sairaus vai koulutapaturma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi