Kommentti: Kotitaloudet kiristävät talousvyötään eikä se ole yllätys muille kuin ehkä maan hallitukselle ja ekonomisteille (Taloussanomat)
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Eivät vielä näytä kovin nälkää nähneiltä onneksi. Vaikka naapurista sellaistakin propagandaa levitetään.
Tässä jutussa ei ole kyse nälästä vaaan siitä miksi kotimainen kulutus hiipuu.
Menisitte tekin kelaelätit töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämäkin nyt on tuen saajien vika jos jutussa kerrotaan kuinka ihmiset säästää mieluummin pankkitileilleen kuin sijoittaa ja luo talouskasvua? Vähemmänhän sitä työtä on silloin minne mennä, jos raha ei liiku, kun hallitus tuhoaa valtion talouden ja jakaa pikavoitot valmiiksi rikkammille rahoittajilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ministeritason kommentti taloustilanteen korjaamiseksi. Huom: Sarkasmia.
Työpaikkojen epävarmuus ja hallituksen vihamielinen suhtautuminen työttömiin ja työttömyyteen pistävät kulutuksen jäihin monilta. Itseltänikin. Joidenkin poliitikkojen suoranainen päin näköä vttuilu saa minut näkemään jopa niin paljon vaivaa, että tutkin yrittäjätasolla heidän kytköksiään poliittiseen toimintaan. Esimerkkinä toimii hyvin Heikki Salmelan (Hesburger) rahoitus Petteri Orpolle. Ei tulisi mieleenkään syödä Hesessä, vaan kyllä menen Kingiin joka taas ei tue köyhiä kyykyttävät politiikkaa.
Minä ainakin ostin uuden auton tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vielä näytä kovin nälkää nähneiltä onneksi. Vaikka naapurista sellaistakin propagandaa levitetään.
Tietenkin hiipuu. Suomessa ei Näre ole erikseen työttömiä ja työllisiä kotitalouksia.
Kun viisikymppisen suorittajankovapalkkainen siippa jää työtrömäksi, eikä ikänsä takiia palkata, niin silloin ei kukaan kotona kuluta, vaikka veroja laskettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kaksi vuotta sitten, että pääsisin töihin. Valinta ei ole kohdistunut minuun. Auton mittarissa on kilometrejä 33
000. Saan työttömyystukea käteen n. 590 euroa kuukaudessa.
On se vaan kumma, etten vieläkään ole saanut töitä, vaikka kaikki työnteon esteet ympäriltäni on poistettu.
Olisi ehkä kannattanut harkita ennen kuin ryhtyy poseeraamaan somessa näkyvästi saksien kanssa hymyillen. Ja tämä koskee kyllä samalla tavoin kokkareitakin, jotka maalasivat Suomen taloudesta kohtuuttoman synkän kuvan saadakseen vaalivoiton. Se, miten rahaa on kylvetty omille intressipiireille kertoo siitä, etteivät he itse uskoneet noita juttujansa, mutta kansa pahus kun meni uskomaan.
Joka kerta kun Purran naamari näkyy julkisuudessa, kansalaiset vähentävät kulutustaan. Miksi? 
Ei mitään muuta kuin uhkailua ja pilkkaa. 
Tyhmempikin tajunnut mitä tästä seuraa. 
Niin, taloustiedehän tutkii ihmisten taloudellista käyttäytymistä. Ekonomistit tietysti käyttävät paljon laskelmia, eli numeroita ennusteissaan, kun puhuvat taloudesta.
Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin käyttäytymistiede, ihmistiede, eikä ihmiset ole ollenkaan niin rationaalisesti käyttäytyviä, että numerot olisivat ainoa oikea kieli puhua taloudesta.
Tarvittaisiin varmaan mielummin työpari, jossa on käytäymistitelijä ja ekonomisti.
No, tällä hetkellä alallani ei ole avoimia työpaikkoja. Työelämäheikennykset huolestuttavat. Jos jää työttömäksi ei voi opiskelemalla täydentää osaamistaan. Ansiosidonnainen leikkaantuu nopeasti ja minulla on lapsia ja lainaa. Lasten opiskeluja varten pitää myös säästää ihan eri tavalla kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin hiipuu. Suomessa ei Näre ole erikseen työttömiä ja työllisiä kotitalouksia.
Kun viisikymppisen suorittajankovapalkkainen siippa jää työtrömäksi, eikä ikänsä takiia palkata, niin silloin ei kukaan kotona kuluta, vaikka veroja laskettaisiin.
Kulutus Suomessa lähtee liikkeelle vasta, kun työttömät viisikymppiset palkataan palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea. Mene kuule kouluun.
Tämä hallitus teki minusta säästäjän. Olen entinen törsäri. Se oli set hetki kun kokoomus voitti vaalit. Tiesin heti silloin että nyt on ajateltava itseään. Tietenkin sijoitan kaiken mitä voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miksi näin,Marinin hallitus vei elintason 90-luvulle,vieläkään ei olla toivuttu kuin osittain kurjistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kaksi vuotta sitten, että pääsisin töihin. Valinta ei ole kohdistunut minuun. Auton mittarissa on kilometrejä 33
000. Saan työttömyystukea käteen n. 590 euroa kuukaudessa.
On se vaan kumma, etten vieläkään ole saanut töitä, vaikka kaikki työnteon esteet ympäriltäni on poistettu.
Peiliin vilkaiset,josko siellä syy.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus teki minusta säästäjän. Olen entinen törsäri. Se oli set hetki kun kokoomus voitti vaalit. Tiesin heti silloin että nyt on ajateltava itseään. Tietenkin sijoitan kaiken mitä voin.
Marinin hallitus teki tuhot mitä korjataan 3hallituskautta velat 48,9 miljardia,noususuhdanteessa ja 0 koroilla.
Harvinaisen erinomainen kirjoitus. Toiv. ihmiset jaksaisivat lukea ajatuksella, vaikka siinä onkin yli viisi virkettä.