Onko 45++ miehellä kysyntää sinkkumarkkinoilla, jos on sairauksia?
Korkea verenpaine ja lääkitys, korkea kolesteroli ja lääkitys. Näiden lisäksi toistuva kroonistunut selkäsärky (vahvat kipulääkkeet) ja vielä uniapnea? Vai löytyykö tämän ikäisistä ylipäätään enää "terveitä" miehiä? Tiedän useamman, joilla samat vaivat, mutta eivät syö lääkkeitä tai tee asialle muutenkaan mitään.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa +45 ihmistä jolla ei olisi sairauksia?
Tarkoitatko sairauksia vai rajoittavia terveysongelmia?
Olen 64v ja minulla on sairaus johon syön nappeja, mutta olen hyvässä kunnossa ja käyn salilla ja lenkillä ja nostan enemmän kuin 45- vuotiaana.
Toisaalta olin terve ja lääkketön vielä 45 vuotiaana, sairaus iski vasta 46:n kohdalla 😀
Monet ikätoverini ovat aivan terveitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei 45 ole vielä vanha. Mun ystävät on liki kaikki terveitä, yhdellä on korkea verenpaine geneettisistä syistä ja yhdellä nivelolgelmia. Parhaassa iässä, ja meillä on maratonporukka ja juostaan yhdessä. Ei ihan yhtä lujaa kuin vielä 10v sitten mutta ihan kunnioitettavia aikoja kuitenkin.
On olemassa, mutta kyllä tuossa iässä niitä alkaa tulemaan. Ei maratonin juokseminen sano etteikö voisi olla jotain tauteja. Niitä kun on monenmoisia.
Tietenkin on kysyntää, tosin olen vielä sairaampi.
60+++++++++++++++++++++++++++++
PS Kannattaisi kertoa oikea ikä.
Ei ole kysyntää, vaikka olisi tervekin. Paitsi poikkeusyksilöille. Kannattaa muistaa, että naisten vaatimukset kovenee, eikä suinkaan laske iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysyntää, vaikka olisi tervekin. Paitsi poikkeusyksilöille. Kannattaa muistaa, että naisten vaatimukset kovenee, eikä suinkaan laske iän myötä.
Tämä on totta. Teininä otetaan miltei kuka tahansa koska arvostelukyky ja ymmärrys parisuhteesta on virlä lapsen tasolla. Vasta kokemus tuo kriteerejä.
T. Itse tämän kantapään kautta oppinut ja nykyään sinkku 50 vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei 45 ole vielä vanha. Mun ystävät on liki kaikki terveitä, yhdellä on korkea verenpaine geneettisistä syistä ja yhdellä nivelolgelmia. Parhaassa iässä, ja meillä on maratonporukka ja juostaan yhdessä. Ei ihan yhtä lujaa kuin vielä 10v sitten mutta ihan kunnioitettavia aikoja kuitenkin.
On olemassa, mutta kyllä tuossa iässä niitä alkaa tulemaan. Ei maratonin juokseminen sano etteikö voisi olla jotain tauteja. Niitä kun on monenmoisia.
No höpö. Jos elää terveellistä niin epätodennäköistä tuossa iässä vielä. Joskus 60v alkaa nykyään tulla jos ei ole geneettistä ja terveelliset elintavat, ja myös sellainen työ joka ei hajota paikkoja ja terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö. Jos elää terveellistä niin epätodennäköistä tuossa iässä vielä. Joskus 60v alkaa nykyään tulla jos ei ole geneettistä ja terveelliset elintavat, ja myös sellainen työ joka ei hajota paikkoja ja terveyttä.
&n
On monia sairauksia joihin ei voi vaikuttaa elintavoilla tai vanhemmilla. Kuten vaikka silmäsairaudet, autoimmuunisairaudet kuten vaikka psoriasis tai astma sekä erilaiset reumat. En usko, että sinulle on kerrottu kaikkia vaivoja mitä tutuillasi on. Moni on niistä hiljaa eivätkä ne välttämättä näy ulospäin. Kuten esimerkiksi silmänpainetauti, astma, suolistotulehdukset jne. Ne ovat silti tauteja joihin saattaa joutua ottamaan lääkkeitä ja jotka tietyissä tilanteissa rajoittavat elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sairauksia vai rajoittavia terveysongelmia?
Olen 64v ja minulla on sairaus johon syön nappeja, mutta olen hyvässä kunnossa ja käyn salilla ja lenkillä ja nostan enemmän kuin 45- vuotiaana.
Toisaalta olin terve ja lääkketön vielä 45 vuotiaana, sairaus iski vasta 46:n kohdalla 😀
Monet ikätoverini ovat aivan terveitä
Sairaus on sairaus vaikka olisit hyvässä fyysisessä kunnossa. Ja kuten mainitsin. Monikaan ei kerro kaikkia sairauksia tai ne ovat niin arkipäivää heille etteivät he tule niitä maininneeksi. On minullakin ystäviä ketkä ovat fyysisesti hyvässä kunnossa ja käyvät salilla yms. ja silti heillä on sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vakavasti eroa, mutta kannattaako kuitenkaan, koska uuden suhteen saaminen tuntuu nykymaailmassa olevan aika mahdottomuus, jos ei ole täydellinen. Oma sairauslista myös nakertaa itsetuntoa.
Sinä et ole mies vaan henkisesti pikkupoika. Paikkasi ei ole parisuhteessa vaan terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vakavasti eroa, mutta kannattaako kuitenkaan, koska uuden suhteen saaminen tuntuu nykymaailmassa olevan aika mahdottomuus, jos ei ole täydellinen. Oma sairauslista myös nakertaa itsetuntoa.
45++ nainen vastaa:
Miksi mietit eroa? Onko suhde huono? Onko teillä rakkautta ja romantiikkaa?
Ero pitää ottaa siksi, että suhteessa on huono olla. Ei siksi, että ajattelee vaihtavansa uuteen. Uutta ei välttämättä tule saamaan, eikä se riipu sairauksista, vaan sinusta ihmisenä, luonteestasi ja ennenkaikkea onnekkaista sattumista, jos löytää. Tämä on ihan sama kenen tahansa keski-ikäisen tai sitä vanhemman kohdalla.
Kannattaa ensin opetella olemaan yksin, ja erota kyllä siinä tapauksessa, jos koet eroamisen parantavan elämänlaatuasi tai hyvinvointiasi. Et voi heittäytyä elämässäsi aina naisen varaan ajatuksena, että nainen jotenkin kannattelee sinua.
Moni pitää sairautensa omana tietonaan. Edes lähimmät ei välttämättä tiedä. Itsekkään en ole kertonut vanhemmilleni perityvästä autoimmuunisairaudesta, koska tiedän, että äitini voivottelisi sitä jatkuvasti. Kaikki hänen vaivansakkin johtuu aina siitä, vaikka olisi vain flunssaa. On myös ihmisiä, jotka eivät myönnä sairauksiana. Ex mieheni oli tällainen. Hän heitti aikanaan lääkärin tekemän lausunnon minulle ja kysyi, että mitä siinä lukee. Kun kerroin, että hänelle on määrätty sydän, että kolesteroli lääkkeet + verensokeri on rajalla diabetekseen, niin hän tuhahti ja ruttasi paperin. Mitään ei asialle tehnyt, eikä hakenut lääkkeitä. Väsyin lopulta miehen välinpitämättömään asenteeseen ja jätin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45++ nainen vastaa:
Ero pitää ottaa siksi, että suhteessa on huono olla. Ei siksi, että ajattelee vaihtavansa uuteen. Uutta ei välttämättä tule saamaan, eikä se riipu sairauksista, vaan sinusta ihmisenä, luonteestasi ja ennenkaikkea onnekkaista sattumista, jos löytää. Tämä on ihan sama kenen tahansa keski-ikäisen tai sitä vanhemman kohdalla.Kannattaa ensin opetella olemaan yksin, ja erota kyllä siinä tapauksessa, jos koet eroamisen parantavan elämänlaatuasi tai hyvinvointiasi. Et voi heittäytyä elämässäsi aina naisen varaan ajatuksena, että naine
Ei ole rakkautta eikä romantiikkaa. Olemme yhdessä vain tavan vuoksi. Silloin siis kun olemme. yhdessä. Vaimo asuu lähinnä vanhemmiltaan perityssä asunnossa ja minä meidän yhteisessä kodissa. Turha tätä on enää jatkaa kun vielä voi olla hyvinkin 30 vuottakin elinaikaa.
Ap.
Parempi, että verenpainetta, kolesterolia sekä uniapneaa hoitaa, että pienenee mm. todella ikävän muistisairauden riski. Jos paino on kohtuullisesti kurissa ja työ- sekä toimintakyky on tallella niin eivät nämä nyt maailman kauheimpia sairauksia ole. Muillakin on, ja 50-kympin hujakoilla niitä alkaakin sitten tulla lisää. 56% suomalaisista sai Kelan korvauksia lääkkeistä viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45++ nainen vastaa:
Ero pitää ottaa siksi, että suhteessa on huono olla. Ei siksi, että ajattelee vaihtavansa uuteen. Uutta ei välttämättä tule saamaan, eikä se riipu sairauksista, vaan sinusta ihmisenä, luonteestasi ja ennenkaikkea onnekkaista sattumista, jos löytää. Tämä on ihan sama kenen tahansa keski-ikäisen tai sitä vanhemman kohdalla.Kannattaa ensin opetella olemaan yksin, ja erota kyllä siinä tapauksessa, jos koet eroamisen parantavan elämänlaatuasi tai hyvinvointiasi. Et voi heittäytyä elä
Miksi edes sitten mietit voitko löytää uutta naista, kun edellinenkään ei ole enää oikea kumppani? Nosta kytkintä ihmeessä, pelkästään vapauden tunne ja ilo siitä, ettei ole pallo jalassa ankeassa suhteessa on sen arvoista.
Uusi kumppani löytyy jos löytyy, älä keskistä elämääsi sellaisen etsimisen vaan oman hyvinvointisi ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljolti siitä miten paljon nuo sairaudet vaikeuttavat muuta elämää kuten työssä käyntiä, yhteistä harrastamista jne. Yksi juttu mikä itselle on kanssa tärkeää on se, että henkilö huolehtii terveydestään mm. liikunnalla ja ruokavaliolla ja itseaiheutetut ja hoitamattomat elintapasairaudet olisivat kyllä täysi turn off.
Mitä sinulla on tarjottavana miehelle?
Panostan henkiseen kasvuun ja itseni kehittämiseen
Hyvät sosiaaliset ja keskustelutaidot, hyvä kuuntelija
Olen empaattinen ja positiivinen
Luotettavuus, rehellisyys ja uskollisuus
Pidän huolta itsestäni ja kunnostani
Tuen hänen unelmissaan
Avoin uusille kokemuksille, kanssani ei ole tyls
Olet liian suorituskeskeinen minun makuuni.
Kaikki ei ole kaikkia varten. Minä etsin nimenomaan miestä, jolla on suurinpiirtein samanlainen ajatusmaailma kuin minulla ja joka arvostaa itsensä kehittämistä ja pyrkii olemaan paras versio itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljolti siitä miten paljon nuo sairaudet vaikeuttavat muuta elämää kuten työssä käyntiä, yhteistä harrastamista jne. Yksi juttu mikä itselle on kanssa tärkeää on se, että henkilö huolehtii terveydestään mm. liikunnalla ja ruokavaliolla ja itseaiheutetut ja hoitamattomat elintapasairaudet olisivat kyllä täysi turn off.
Mitä sinulla on tarjottavana miehelle?
Omat sairauteni.
Voitte sitten kivasti vertailla reseptejä ja läkrin diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö. Jos elää terveellistä niin epätodennäköistä tuossa iässä vielä. Joskus 60v alkaa nykyään tulla jos ei ole geneettistä ja terveelliset elintavat, ja myös sellainen työ
On monia sairauksia joihin ei voi vaikuttaa elintavoilla tai vanhemmilla. Kuten vaikka silmäsairaudet, autoimmuunisairaudet kuten vaikka psoriasis tai astma sekä erilaiset reumat. En usko, että sinulle on kerrottu kaikkia vaivoja mitä tutuillasi on. Moni on niistä hiljaa eivätkä ne välttämättä näy ulospäin. Kuten esimerkiksi silmänpainetauti, astma, suolistotulehdukset jne. Ne ovat silti tauteja joihin saattaa joutua ottamaan lääkkeitä ja jotka tietyissä tilanteissa rajoittavat elämää.
Vaikka osa silmäsairauksista, kuten verkkokalvon rappeuma, voi liittyä ikään tai perimään, elintavat voivat vaikuttaa esimerkiksi silmien terveyteen. Hyvä ravinto, suojaus UV-säteiltä, tupakoimattomuus ja verenpaineen hallinta voivat vähentää riskiä monille silmäsairauksille, kuten kaihille tai verkkokalvon vaurioille. Samaten psoriaasi ja astma voivat olla osittain perinnöllisiä, elintavoilla on suuri merkitys näiden sairauksien hallinnassa. Psoriaasiin voi vaikuttaa ruokavalio (esim. tulehdusta lievittävät ravintoaineet kuten omega-3-rasvahapot), stressinhallinta, ihonhoito ja tupakoimattomuus. Astman oireet voivat puolestaan parantua, kun vältetään tunnettuja allergiatekijöitä ja huolehditaan hengitysteiden terveydestä esimerkiksi liikunnan ja terveellisen ympäristön kautta. Reuman ja muiden nivelten tulehduksellisten sairauksien kohdalla elintavat voivat lievittää oireita ja hidastaa taudin etenemistä. Esimerkiksi tulehdusta vähentävä ruokavalio, liikunta ja painonhallinta voivat vaikuttaa positiivisesti nivelten hyvinvointiin.
Vaikka osa silmäsairauksista, kuten verkkokalvon rappeuma, voi liittyä ikään tai perimään, elintavat voivat vaikuttaa esimerkiksi silmien terveyteen. Hyvä ravinto, suojaus UV-säteiltä, tupakoimattomuus ja verenpaineen hallinta voivat vähentää riskiä monille silmäsairauksille, kuten kaihille tai verkkokalvon vaurioille. Samaten psoriaasi ja astma voivat olla osittain perinnöllisiä, elintavoilla on suuri merkitys näiden sairauksien hallinnassa. Psoriaasiin voi vaikuttaa ruokavalio (esim. tulehdusta lievittävät ravintoaineet kuten omega-3-rasvahapot), stressinhallinta, ihonhoito ja tupakoimattomuus. Astman oireet voivat puolestaan parantua, kun vältetään tunnettuja allergiatekijöitä ja huolehditaan hengitysteiden terveydestä esimerkiksi liikunnan ja terveellisen ympäristön kautta. Reuman ja muiden nivelten tulehduksellisten sairauksien kohdalla elintavat voivat lievittää oireita ja hidastaa taudin etenemistä. Esimerkiksi tulehdusta vähentävä ruokavalio, liikunta ja painonhallinta voivat vaikuttaa positiivisesti nivelten hyvinvointiin.
Pieni vinkki. Opettele kappalejaot. Kirjoituksesi on todella rasittava lukea.
Kirjoitat vain kuinka oireita voi parantaa tai kuinka riskiä voi pienentää. Ei kyse ole siitä vaan siitä, että ihmisillä on sairauksia vaikka olisi kuinka terveelliset elämäntavat tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni pariutuu nuorena ja kumppani on silloin terve. 30+ vuotiaana saattaakin sitten jo alkaa nämä ensimmäiset geeniperimän sairaudet, vaikka mitä tekisi. Jätetäänkö nämä sairastuvat ihmiset? Toki jotkut jättää, mutta ero olisi varmaan tullut lopulta muutenkin.
N.52
Ennemminkin tässä on kysymys, millaisena itsensä ja muut näkee sut deittimarkkinoilla, kun aika nopsaan selviää, mitä sairauksia on, mutta tunteita ei vielä ole, ainakaan niin syviä, etteikö voisi vielä unohtaa tapailemiset.
Mun kumppanilla olisi ainakin cpapin käyttö hyvin haastavaa, jos onnistuisi ollenkaan, mun elämäntavan ja harrastusten vuoksi. Saattaisin kokea tämän turnoffina.