Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, partioleiri telttamajoituksella yli 3000 e/viikko.

Vierailija
31.08.2025 |

En osaa oikein sanoa, mitä mieltä olen tästä hinnoitteluperiaatteesta. Sinänsä kaunis ajatus, että varakkaammat maat kompensoivat köyhempiä maita, mutta kyllähän meilläkin on varallisuuseroja ihmisten välillä, joten leiri jää aika monelta halukkaalta väliin.  Harmi, sillä tuommoiset ovat varmasti hienoja kokemuksia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011460137.html

Kommentit (287)

Vierailija
221/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkin alle meni tuo Korean leirikin.

Puutteelliset järjestelyt, kuumuus, taifuuni...

Ihan silkka bisnes tuo jamboree on. 

https://www.hs.fi/maailma/art-2000009767295.html

Vierailija
222/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteuttaa siihen, että all-inclusiveen pääsee (edullisimmillaan) n. tonnilla/vko, niin onhan tuo hinta järjetön.

Lennot, ruokaa ja juomaa rajattomasti, hotellihuone siivouksineen, rantatuolit, erilaisia aktviteettejakin yleensä jne.

--> Bussikuljetukset ja pellolle teltassa viikoksi ja hintaa 3300e, käsittämätöntä.

Kärjistäen voisi sanoa, että jamboreen järjestäisi edullisemmin varaamalla pitkän rivin hotelleja AI:n sisältäen viikoksi, ei ehkä Santorinilta, mutta Bulgariasta tmv. edullisemmasta kohteesta.

Juu, ei vastaa leirin ideaa, mutta kuvaa hintatasoa...

Vierailija
224/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni olisi halunnut sinne, mutta en päästänyt. Järki sanoi jo ennakkoon, että mukavaa ei tule olemaan. 

Vierailija
225/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on leiri ulkomailla.

Puolan gdanskissa, sinne saa lennot menopaluuna parilla sadalla. Ja majoitus teltassa.

Tuhat ihmistä pari päivän sisällä tuohon hintaan? Vau, sinun kannattaa alkaa matkatoimisto yrittäjäksi, niin takuulla saat noilla hinnoilla asiakkaita. 

Vierailija
226/287 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat myös ohjaajien kokoukset.

Vierailija
227/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vetää välistä ja paljon

Vierailija
228/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiri suunnattu ilmeisesti rikkaille espoolaisille

tosin espoolaisia rikkaitakin paljon vähemmän nykyään kiitos monikulttuurin kustannusten

Vierailija
229/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä partiolaisena ja ihan hyvin toimeentulevana nikottelisin kyllä itsekin jos lapseni ehdottaisi saavansa kuukauden nettopalkkani harrastukseensa.

Pitäisi suomen partiolaisten hoitaa yhdistyksenä nuo kompensaatiot köyhemmille  maille eikä nyhtää niitä yksittäisen partiolaisen vanhemmilta.

Toisaalta yhdistyksen rahat tulevat niiltä yksittäisiltä partiolaisilta koottuna. Tuossa mallissa ne matkaan ei-osallistuvat ottaisivat osaa kustannuksiin, kun vastaava korotus tehtäisiin kaikkien jäsenmaksuihin.

Vierailija
230/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisellä tasolla pakko kommentoida, että ei ole mikään itsestäänselvyys, että kehitysmaassa asuva on automaattisesti köyhä. Monesti köyhissä maissa varallisuuserot ovat suuria, ja voisin kuvitella juurikin partion olevan noissa maissa ylemmän keskiluokan harrastus. Esim. mulla on intialaisia kavereita, jotka ovat ylempää keskiluokkaa. Mun bruttopalkka on ihan ok 4500 €,  mutta heidän NETTOpalkka on tuotakin suurempi, 5000-6000 euron kieppeillä. Ja kun ajattelee Intian hintatasoa, on päivänselvää, miten hyvin tuosta palkasta jää käteen ja miten hulppeaa elämää sulla viettää. Esim nää mun kaverit asuu luksuskerrostalossa, jossa omat uima-altaat, yksityiset kuntosalit jne. Kun olin käymässä, mun keskiluokkainen kerrostalokaksio Munkkiniemessä tuntui todella ahtaalta ja kulahtaneelta. Puhumattakaan, ettei mulla ole kotiapulaista, joka kokkaa ja siivoaa joka päivä 😄

Vähän huvittaa ajatella, että jos heidän lapsensa olisi partiossa, hän saisi suomalaisten piffaamana halvan matkan Puolan leirille. Ja väitän oikeasti, että kehitysmaissa partio on todellakin paremman väen harrastus. 

Vierailija
231/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissun hinnoittelussa näkyy käytännössä dynaaminen vasemmiston suosima hinnoittelumenetelmä, jossa kalliin elintason maat (kuten Suomi) maksavat enemmän ja siten tukevat rahallisesti halvan elintason maita, jotta myös he pääsisivät mukaan. Harmi vaan, ettei suomalaisilla ole varaa kustantaa muiden matkoja.

Jos ei lähdetä, niin syyllistetään että joku muukaan ei pääse. Rasismiako? 

Vierailija
232/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisellä tasolla pakko kommentoida, että ei ole mikään itsestäänselvyys, että kehitysmaassa asuva on automaattisesti köyhä. Monesti köyhissä maissa varallisuuserot ovat suuria, ja voisin kuvitella juurikin partion olevan noissa maissa ylemmän keskiluokan harrastus. Esim. mulla on intialaisia kavereita, jotka ovat ylempää keskiluokkaa. Mun bruttopalkka on ihan ok 4500 €,  mutta heidän NETTOpalkka on tuotakin suurempi, 5000-6000 euron kieppeillä. Ja kun ajattelee Intian hintatasoa, on päivänselvää, miten hyvin tuosta palkasta jää käteen ja miten hulppeaa elämää sulla viettää. Esim nää mun kaverit asuu luksuskerrostalossa, jossa omat uima-altaat, yksityiset kuntosalit jne. Kun olin käymässä, mun keskiluokkainen kerrostalokaksio Munkkiniemessä tuntui todella ahtaalta ja kulahtaneelta. Puhumattakaan, ettei mulla ole kotiapulaista, joka kokkaa ja siivoaa joka päivä 😄

Vähän huvittaa ajatella, että jos heidän lapsensa olisi p

kai he kuitenkin paskovat kadulle?

Vierailija
233/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tonne leirille ole mahdollista osallistua siten, että tulee omatoimisesti paikalle, ja maksaa vaan leirimaksun? Vaikka siten, että esim kuuden lapsen porukka, yhden lapsen huoltaja mukaan, ja menevät porukalla hyvissä ajoin varatulla halvalla reittilennolla (tai Flixbusilla) omia aikojaan. 

Vierailija
234/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kerran elämässä yhteisöllisyyttä jossa ne partiokamut jää lähinnä kotiin koska rahaa ei ole. Eipä ole mukana Suomesta kuin rikkaiden perheiden lapsia.

Vierailija
235/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä täytyisi nyt verrata johonkin urheilijoiden korkeanpaikan leiriin tai vastaavaan. Ei voi verrata budjettilomaan.

Partioleiri rakennetaan lähes tyhjästä ja leirin loppumisen jälkeen paikka jää tyhjäksi. Vaikka teltoissa majoitutaan, nykyaikaisilla leireillä on pienen kaupungin infrastruktuuri: suihkut, vesivessat ja jätehuolto. Lisäksi on kaupat ja kahvilat sekä tukiasemat puhelimille.  

2023 jamboree oli Koreassa. Voitte arvailla mitä sinne matkustaminen maksoi. Ei, kaikilla ei ole varaa. 

Tuon Puolan leirin hintaa ilisjutussa harmitelleen toinen lapsi ollut siellä. Jäi juuri sen leirin hinta juttua lukiessa mietityttämään.

Vierailija
236/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samalla tavalla kuten 2019 - 2023 hallitus teki isommassa mittakaavassa - samat kärsijät nytkin eli tavalliset työssäkäyvät perheet, joilla ei ole asiaa stipendiin vaan käsi työnnettävä omaan taskuun - ja reilulla tavalla kustantavat myös ulkomaalaisten lasten viulut 👍

Silloin olikin vielä töitä. Koronan aikana hallitus pelasti Suomen konkurssiaallolta ja massatyöttömyydeltä. Nyt Suomi on taantumassa ja työttömyys räjähtänyt käsiin. Mielummin sitä vähän kärsisi muiden auttamisesta kuin olisi katuojassa itse.

Vierailija
237/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän h

Vitsi että olet urpo. Kannattaisi varmaan matkustaa Suomen ulkopuolella tai ainakin Aurinkomatkojen paketteja kauemmaksi. Noissa maissa on oikeasti todella suuret erot ihmisten varallisuudessa ja elintasossa. Ylempi keskiluokka elää ihan eri elämää mitä köyhät. Itseasiassa Intian ylempi keskiluokka elää todellakin vauraammin ja hulppeammin mitä keskiverto suomalainen. 

Vierailija
238/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä täytyisi nyt verrata johonkin urheilijoiden korkeanpaikan leiriin tai vastaavaan. Ei voi verrata budjettilomaan.

Partioleiri rakennetaan lähes tyhjästä ja leirin loppumisen jälkeen paikka jää tyhjäksi. Vaikka teltoissa majoitutaan, nykyaikaisilla leireillä on pienen kaupungin infrastruktuuri: suihkut, vesivessat ja jätehuolto. Lisäksi on kaupat ja kahvilat sekä tukiasemat puhelimille.  

2023 jamboree oli Koreassa. Voitte arvailla mitä sinne matkustaminen maksoi. Ei, kaikilla ei ole varaa. 

Tuon Puolan leirin hintaa ilisjutussa harmitelleen toinen lapsi ollut siellä. Jäi juuri sen leirin hinta juttua lukiessa mietityttämään.

Korean reissu vähän yli 7000 euroa. Että sinänsä Puola on tosi halpa.

Mutta eihän partiolaiset tee näitä Jamboree-reissuja omalla rahalla, vaan lippukunnan avustuksilla ja myyntituloilla. Sitä tuo äiti ei halunnut kertoa. Olisko niin ettei lasta ole alunperin valittu lähtijöiden joukkoon?

Vierailija
239/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tonne leirille ole mahdollista osallistua siten, että tulee omatoimisesti paikalle, ja maksaa vaan leirimaksun? Vaikka siten, että esim kuuden lapsen porukka, yhden lapsen huoltaja mukaan, ja menevät porukalla hyvissä ajoin varatulla halvalla reittilennolla (tai Flixbusilla) omia aikojaan. joo omatoimisesti jos matkustaa sinne niin hinta on 2700

Pakko liittyä Suomen joukkueeseen 

Vierailija
240/287 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi toivottavaa, että suomalaiset äänestäisivät toiminnallaan, eikä kukaan lähtisi tuolle ryöstöhinnoitellulle partioleirille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän