Vaihdevuodet tiivistettynä:
Toivottu karva (hiukset, kulmakarvat, ripset) siirtyy sinne, mihin sitä ei halua (leuka ja ylähuuli).
Prkl.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni saa lempeäksi ja rauhalliseksi.
Testosteroni saa hillittömän panetuksen aikaiseksi ja lisää agressiivisuutta ja väkivaltaa.
Eihän sitä tarvitsisi ylettömiä määriä doupata.
Naisillakin testosteroni on se hyvän mielen mielen hormoni, joka ylläpitää seksuaalista halukkuutta ja yleistä virkeyttä. Vaihdevuosissa naisten testosteronitasot laskevat muiden hormonien ohella ja siksi panetus saattaa loppua ja itsetunto laskea.
Estrogeeni ei suinkaan ole se panetushormoni vaan auttaa ihan muihin asioihin.
Ja joka helvetin koloa kutittaa jatkuvasti.
Mulla ei tapahtunut mitään muuta kuin menkkakierto ensin lyheni, sitten piteni jopa kuukausien välejä, sitten 51-vuotiaana loppui. Ei mitään vaivoja.
No ei siirry!
Mun hiukset vaan paksunee ja kihartuu entisestään! Kesäkuussa leikattiin ja nyt on taas puoleen selkään, kasvanut yli 5 cm
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla vaan. Pääsispä noin helpolla.
Mulla on nämä:
kuumat aallot, hikoilupuuskat, palelu
sydämen tykyttely
emättimen limakalvojen kuivuus
virtsaamisvaivat, kuten tiheävirtsaisuus
unihäiriöt ja väsymys
mielialaoireet, alavireisyys ja itkuherkkyys
muistin heikentyminen, aivosumu
luukato, lihas- ja nivelkivut
päänsärky
verenpaineen nousu
hiusten oheneminen
painon nousu
Hormonikorvaus, ellei jotain estettä.
Itsellä ei muita oireita, paitsi mieletön saalistusvietti. Tätä on jatkunut viisi vuotta jo. Miestä toisensa perään.. Lisäksi olen naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimo on vähän päälle 60v ja vaihdevuosien jälkeen hänestä on tullut lähes posliini. Muutama hassu yksittäinen karva enää jäljellä genitaalialueella. Ne oikeastaan vaan häiritsee ja on aika epäesteettisen näköisetkin. Olen pyytänyt ajamaan ne pois, mutta ei suostu. On kuulemma teinityttöjen touhua pillukarvojen ajelu.
Sama. Vaimo 63v ja ihan hirveän näköiset kymmenen pitkää karvaa siellä täällä pimpan päällä. Minun korvakarvat kuulemma estää seksin, ei hänen haluttomuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä siirry 🤣
Kyllä siirtyy. Just napin leukakarvaa. Päälaelta harventunut
Minulla on aina ollut ohuet hiukset, kun täytin 45 alkoi hiuksia tulemaan lisää ja lisää sitten vähän lisää, ihan hirveän paksu pehko päässä, mutta pyörteet ei ole hellittänyt vaikka hiukset lisääntyy. Toki kyllä saa nyppiä leuasta karvoja. Samoin otsassa kasvaa outo karva tänään jos nypin sen niin viikonloppuun mennessä se on jo pari senttiä pitkä ja järkyttävän jäykkä, sekin ilmestyi sen jälkeen kun täytin 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä siirry 🤣
Kyllä siirtyy. Just napin leukakarvaa. Päälaelta harventunut
Minulla on aina ollut ohuet hiukset, kun täytin 45 alkoi hiuksia tulemaan lisää ja lisää sitten vähän lisää, ihan hirveän paksu pehko päässä, mutta pyörteet ei ole hellittänyt vaikka hiukset lisääntyy. Toki kyllä saa nyppiä leuasta karvoja. Samoin otsassa kasvaa outo karva tänään jos nypin sen niin viikonloppuun mennessä se on jo pari senttiä pitkä ja järkyttävän jäykkä, sekin ilmestyi sen jälkeen kun täytin 45
Kumma juttu, että nuo leukakarvat tuntuvat vahvalta teräslangalta ja kuitenkin ovat näkymättömiä. Ja osaavat väistää pinsettejä päiväkaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla vaan. Ok karvankasvu on vähentynyt kauttaaltaan mutta ei ne leukaankaan ole siirtyneet. Ei tästä kärsi. Voin ihan hyvin.
Samoin. En voi syyttää vaihtareita juuri mistään.
Käy kyllä kateeksi ne joilla hormonikorvaushoito. Minulle ei sovi koska myös verenhyytymishäiriö ja 1 veritulppa jo ollut.