Syyt miksi et ryhtyisi siivoojaksi?Mulla
se kun en saa rättiä puristettua tarpeeks kuivaks
Kommentit (11)
minulta puuttuu kaikenlainen järjestelmällisyys ja olen varsin huolimaton ihminen... En usko että nuo ovat piirteitä joita ihmiset siivojaltaan odottavat;)
Ja kärsin myös bakteerifobiasta, joten en senkään vuoksi pystyisi tekemään siivoustyötä (no ehkä jossain " suojapuvussa" tyyliä " astronautti" ;)
Se olisi varmaan konkreettisin syy. Toisekseen työ on pidemmän päälle mielettömän köyhää älyllisesti, pää hajoaisi, jos joutuisin sitä vielä tekemään. Kaikki kunnia niille, jotka kykenevät siivoamaan ihan pysyvänä ammattina.
Se oli ihan kivaa ja itsenäistä työtä, näki paljon ihmisiä. Voisin tehdä nytkin sitä jos palkka olisi sama kuin nykyisessä työssä :)
Syistä että;
- huono palkka
- siivoojia ei arvosteta
- monet siivousfirmat ovat huonoja työnantajia
- siivooja tarvii usein auton, meillä ei ole
Vierailija:
Syistä että;- huono palkka
- siivoojia ei arvosteta
-
Tiedoksi, että nykysiivoojilla ei tarvi puristella käsin moppeja eikä pyyhkeitä ;) Ne lingotaan pesukoneessa käyttövalmiksi, kostutetaan kerrosmenetlemällä tai käyteään puristinlaitetta.
Itse olen ollutkin siivooja ja voisinpa alkaa vieläkin. Toki kaipaan mukavan työn tekemisen lisäksi muitakin haasteita siksi olenkin tällä hetkellä siiovustyönjohtajana :)
Jos siitä saisi brutto 3 000, voisin lähteäkin
Kädet ei kestä kumihanskoja eikä pesuaineita. Ja arvostuksen puute ja huono palkka ovat muita syitä.
Olihan työ vapaata, pomo ei hengittänyt niskaan työpäivän aikana, hyvä jos puhelimella sai tarvittaessa kiinni.
reuma ja ms-tauti
Opiskeluaikoina olen jonkin verran tehnyt siivoojan töitä. Silloin olin vielä fyysisesti niin hyvässä kunnossa että jaksoin.
Nykyään en saa itse edes kotiani siivottua. Siivooja piti palkata kun mies ei likinäköisenä riittävän hyvin osaa siivota (ei näe kaikkia pikkusotkuja).
Mutta nythän kansa äänesti kokoomusta, eli kohta tehdään orjatyötä oikein urakalla herroille.
Lisäksi sellaiselta työltä, jota tyytyväisenä tekisin loppuikäni, kaipaisin vähän erilaisia haasteita.
Opiskeluaikana olin kesätöissä siivoamassa. Siitä pidin, että se oli itsenäistä työtä ja työ oli osa-aikaista, joten ehti kesällä tehdä muutakin.