Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä ei enää kannata lähteä opiskelemaan uuteen ammattiin?

Vierailija
31.08.2025 |

Milloin on liian vanha työnantajien mielestä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 46v ja mietin, että hakisinko yliopistoon maisteriohjelmaan. Mulla siis pohjalla AMK-tutkinto jolla voi hakea tuohon maisteriohjelmaan. Ehkä joutuu tekemään jotakin kursseja lisää, mutta se selviää opintojen alettua.

Vierailija
22/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 v en lähtisi enää opsikelemaan. Sitten valmistuu eläkepäivään mennessä. 

Jatkan: meidän työpaikkaan palkataan 60-vuotiaita, mutta he ovat lähteneet opiskelemaan viimeistään 55 v.

Oletko sä joku rekry vai työnantaja? 

Olen työntekijä. Meidän tiimiin on palkattu viime vuosina 3 uutta työntekijää, iät 56, 59 ja 60. Asiantuntijatyö.

Tuosta " viimeistään 55v. " ajattelin, että onko tuo joku kriteeri. Sellainen vaikutelma tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle te-toimisto ehdottaa jatkuvasti lähihoitajaopintoja. Olen 59-vuotias.

Mikäs siinä, jos fysiikka kestää, ja talous. On vaan vähän kyseenalaista, kun menee just tärkeitä eläkkeen kartuttamisvuosia hyvin pienin tuloin, mutta eihän sitä paljon kerry työttömänäkään. Toisaalta, lähihoitajaopiskelijana voit hyvin nopeasti päästä tekemään palkkatyötä, ja onhan sulla vuosia vielä eläkkeeseenkin jäljellä. En tiedä onko opintoihin enää mitään tukea, mutta itse varmaankin tarttuisin tarjoukseen. 

Eikö tuossa vaiheessa eläke ole jo suurimmaksi osaksi karttunut? Ja jos tekee keikkoja eläkkeeltä käsin, sekin kartuttaa. Ja opiskelu.

Pieni tauko työelämästä voi hyvinkin lisätä jaksamista. 

Kyse tässä kohtaa lienee 59 vuotiaasta työttömästä, jos kerran työvoimaviranomainen tarjoaa lähihoitaja koulutusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä