Laihduin hienosti 10 kg, sitten tuli jumi ja jäin siihen. Mitä voisin tehdä?
Alkupaino oli 85 kg. Painan siis nyt 75 kg, olen 167 cm pitkä. Meillä on koira ja käyn sen kanssa reippailla kävelylenkeillä 1-2 krt päivässä. Muuta liikuntaa ei tule harrastettua, mutta työni on fyysistä, ei siis istumatyötä. Syön kaksi ateriaa päivässä, aamupalan klo 6.30 ja kasvispainotteisen lounaan klo 13. Joskus harvoin jotain pientä iltapäivällä kahvin kanssa. Painotavoite olisi 68 - 69 kg eli normaalipainon yläraja. Sinne pääseminen tuntuu vaan hyvin vaikealta! Ideoita?
Kommentit (28)
Ja onneksi olkoon hienosta painon pudotuksesta!
Kiitos kovasti vastauksista!
Alan nyt laittaa fokuksen liikuntaan. Olen aina ajatellut, etten sitä niin paljon "tarvitse", koska työni on fyysistä. Mutta työ ei ole hengästynyttä hikiliikuntaa, vaikka askelia kertyy kyllä paljon. Mietin nyt koko paketin uudestaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aterioita pitäisi olla ainakin 4 tai 5. Lisää proteiinia, vaikka kasviperäistä. Jos saisit lisättyä vähän lihasmassaa, kalorien polttaminen lisääntyisi. Lihas toki painaa, mutta on eri asia tuleeko paino kilosta lihasta tai kilosta rasvaa.
Ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka kahvakuula kotiin ja treenaa lihaskuntoa sillä, 2 x 20 min viikossa on hyvä alku. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on ylläpitää lihasmassaa. Ei laihduttaa sitä pois kitudieteillä.
Luulen, ettei kahvakuula käy, kun ranteissani on kulumaa ja oireyhtymää. Tuo lihasmassan saaminen on varmaan todella tärkeää, mutten tiedä oikein miten, kun on nivelongelmia. Ap
Oletko kokeillut vastuskuminauhoja? Niillä saa aikaiseksi tehokkaan, mutta vähemmän niveliä kuormittavan jumpan. Myös rannetuet helpottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka kahvakuula kotiin ja treenaa lihaskuntoa sillä, 2 x 20 min viikossa on hyvä alku. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on ylläpitää lihasmassaa. Ei laihduttaa sitä pois kitudieteillä.
Luulen, ettei kahvakuula käy, kun ranteissani on kulumaa ja oireyhtymää. Tuo lihasmassan saaminen on varmaan todella tärkeää, mutten tiedä oikein miten, kun on nivelongelmia. Ap
Oletko kokeillut vastuskuminauhoja? Niillä saa aikaiseksi tehokkaan, mutta vähemmän niveliä kuormittavan jumpan. Myös rannetuet helpottavat.
Tämä hyvä idea myös. Ap
Huvittaa taas kun ammattilaiset täällä kertoo kuinka lihas kuluttaa paljon enemmän kaloreita.
Anna jumittaa, ei se kauaa kestä.
Jos olet töissä, pääset todennäköisesti fysioterapeutille työterveyteen selvittämään, mikä lihaskuntoharjoittelu on sinulle mahdollista kulumien kanssa. Pienikin kotijumppa painojen kanssa voisi auttaa sinua. Lihakset myös lisää kulutusta.